top of page

עשרה סוגי אתרים פופולריים



כאשר אתם חושבים ליצור לעצמכם אתר, ייתכן שתשאלו את עצמכם מהן האפשרויות השונות העומדות לרשותכם ואיזה סוג אתר הוא הסוג הנכון עבורכם. באופן כללי, סוג האתר שתבחרו תלוי בשאלה מהן המטרות שלכם ומה אתם רוצים להשיג באמצעות הנוכחות שלכם באינטרנט. על מנת להתחיל בתהליך, אנחנו ממליצים שתשתמשו בבונה אתרים שיכול לתת לכם את הכלים שתצטרכו ושכולל תבניות לכל סוג אתר שניתן להעלות על הדעת.


על מנת לעזור לכם להבין את האפשרויות העומדות בפניכם, הכנו רשימה הכוללת את סוגי האתרים הפופולריים ביותר באינטרנט כיום:


01. אתרים עסקיים

אתר עסקי יכול להופיע בצורות רבות, שכן זהו אחד מסוגי האתרים הפופולריים והגמישים ביותר שיש ברשת. אתרים עסקיים מאפשרים לכם למכור מוצר או שירות מסוים. הם כוללים בדרך כלל חלקים המציגים ומתארים את מה שאתם מוכרים לצד מאפיינים מובנים המאפשרים לכם להרוויח כסף ישירות מהאתר שלכם.


אתרים לעסקים מבוססי-שירותים כוללים בדרך כלל מערכת לקביעת תורים המציעה ללקוחות את האפשרות לקבוע בקלות תור לקבלת השירות שלכם. שירותים מסוימים יכולים להיות מסוג SaaS (תוכנה כשירות, או software as a service), ובמקרה זה אתרים אלה מאפשרים לכם להציג את התוכנה שלכם ולסייע למשתמשים לרכוש אותה.


אתרים לעסקים מבוססי-מוצרים, לעומת זאת, בדרך כלל מציגים את המוצר עצמו ומאפשרים לבצע תהליך רכישה קל ומהיר. אתרים אלה דומים בדרך כלל לאתרי אי-קומרס שנדבר עליהם בהמשך.


על מנת ליצור את אתר האינטרנט העסקי שלכם אתם יכולים להתחיל עם תבניות האתרים העסקים המוכנות. אם העסק שלכם זה עתה הוקם, תוכלו ללמוד כיצד ליצור אתר לעסקים קטנים ולקבל את התמיכה שלה אתם זקוקים.



02. בלוגים


בלוגים הם סוג מסוים של אתר שנותן לכם אפשרות לכתוב תוכן ארוך בכל נושא שהוא. בלוגים כוללים בעיקר מאמרים ותמונות, בדרך כלל סביב נושא מוגדר. בלוגים בנושאי תיירות ואוכל נמצאים בין סוגי הבלוגים הפופולריים ביותר.


בוודאי הבחנתם שבשנים האחרונות הבלוגים כבשו את האינטרנט בסערה. זה קרה ממספר סיבות. ראשית, זה אחד מסוגי האתרים שהכי פשוט ליצור ואתם יכולים ללמוד כיצד להתחיל לכתוב בלוג בקלות. בנוסף, בלוגים נותנים לכם אפשרות לכתוב על הנישה שלכם ולהביע באמצעותם את המומחיות שלכם. בלוגים הם גם דרך טובה לעדכן חברים וקרובי משפחה אודות ההתרחשויות השונות בחייכם.


לבסוף - אך אולי הכי חשוב - מונטיזציה של בלוגים הפכה לדרך פופולרית לעשות כסף. בלוגרים רבים הופכים את האתר שלהם למקור הכנסה ומשתמשים בכלים שיכולים לעזור להם להרוויח כסף מכתיבת בלוג.


ישנן המון תבניות בלוגים העומדות לרשותכם ברשת, ובעזרתן אתם יכולים להתחיל להקים בלוג משלכם בתוך זמן קצר.




03. אתרי אי-קומרס


בדומה לאתרים העסקיים שהזכרנו לעיל, אתרי אי-קומרס (e-commerce) או חנויות אינטרנטיות מאפשרים לכם למכור מוצרים ברשת. אתרים אלה כוללים בדרך כלל אזורי מוצרים המאפשרים לכם להציג את המוצרים שלכם, כמו גם עגלת קניות ורכיבים נוספים להשלמת קנייה.

אתרים מסוג זה מתאימים במיוחד לאנשים המעוניינים להרוויח כסף באינטרנט. תוכלו להשתמש באתר אי-קומרס אם יש לכם מוצרים משלכם שאתם מעוניינים למכור, או שתוכלו להתחיל לבצע מכירות בשיטת דרופ-שיפינג - שיטה שלמעשה מאפשרת לכם למכור פריטים של צד שלישי ברווח.


תוכלו להקים את אתר האי-קומרס שלכם בעזרת תבניות לחנויות אינטרנטיות שפותחו על ידי מעצבים.




04. פורטפוליו

פעמים רבות אנשים משתמשים באתרי אינטרנט על מנת להציג לראווה את העבודה או המיומנות הייחודית שלהם. אתרי פורטפוליו הם סוג האתרים המושלם למטרה זו. בדרך כלל הם כוללים גלריה המציגה את העבודה שלכם, כמו גם טקסט המאפשר לכם להסביר את המומחיות שלכם ולפרט אודות העבודה שאתם עושים.


יש מגוון רחב של סוגי פורטפוליו השונים זה מזה במאפייניהם, כתלות בסוג העבודות שעשיתם. לדוגמה, תוכלו ליצור מגוון רחב של אתרי פורטפוליו, החל מפורטפוליו עיצובי ועד לפורטפוליו של עבודות שיווק, בהתאם לתחום העיסוק שלכם.


בדרך כלל משתמשים באתרי פורטפוליו בשילוב עם קורות חיים כאשר מגישים מועמדות למשרה, או בתור סוג של כרטיס ביקור עסקי שנותן לאנשים הזדמנות לדעת עוד עליכם. תוכלו להתחיל ליצור את הפורטפוליו שלכם בעזרת תבניות הפורטפוליו האינטרנטיות שבקישור.





05. אתרי אירועים


ככל שיותר ויותר מהעולם מצטרף למרחב הווירטואלי, אתרי אירועים הפכו גם הם לפופולריים ביותר. אתרים אלה מאפשרים לכם להציג מידע מפורט אודות האירוע שלכם, להוסיף לוחות זמנים מפורטים, הצעות לדרכי הגעה, מפות ועוד. האתרים עשויים לכלול גם תוכנות לביצוע הזמנות ולרכישת כרטיסים המאפשרות לאנשים להזמין לעצמם מקום באירוע שלכם. מרכיב זה שימושי במיוחד במופעי מוזיקה, הופעות שונות או כנסים, וניתן להשתמש בו גם באירועים וירטואליים.


אחד מסוגי אתרי האירועים הפופולריים ביותר הוא אתרי חתונות. כאשר אתם בודקים אפשרויות שונות ליצירת אתר חתונה, כדאי לשקול להוסיף פרטים על הזוג המתחתן, מידע הנוגע לחתונה עצמה, מקום מיוחד לאשר הגעה וקישורים לחנויות שבהן נרשם הזוג לרכישת מתנות.


וויקס מציעה תבניות לאתרי אירועים שיכולות לעזור לכם להכין אתר שלוקח בחשבון את כל צרכי האירוע שלכם.



06. פורומים

תוצר נוסף של העידן הווירטואלי שבו אנו חיים הוא הפורומים האינטרנטיים. פורומים מאפשרים לאנשים לדון ביניהם בתחומי-עניין מוגדרים, לשאול שאלות ולתקשר זה עם זה. יותר ויותר אתרים כיום מתחילים להוסיף פורום אינטרנטי במטרה לאפשר לחברי האתר שלהם לדבר זה עם זה ולעודד שיח באתר שלהם. לרוב הפורום משמש כסוג של תמיכה טכנית בלתי-רשמית המאפשרת למשתמשים לסייע זה לזה.


תוכלו גם ליצור פורום כאתר העומד בפני עצמו. הדבר יאפשר לאנשים מכל רחבי האינטרנט ליצור קשר זה עם זה דרך האתר שלכם. אתרי פורומים בדרך כלל מתמקדים בנישה מסוימת על מנת לקבץ סביבם אנשים בעלי תחומי עניין דומים.


על מנת להקים פורום אינטרנטי משלכם, תוכלו לעיין בתבניות הפורומים המקצועיות שבקישור.




07. אתרים אישיים

יצירת אתר אינטרנט אישי היא דרך פשוטה לתת דחיפה לנוכחות שלכם באינטרנט. סוג אתר זה הוא למעשה אתר העוסק באדם מסוים ומייצג אותו. אנשים רבים משתמשים באתרים אישיים להציג את עצמם לעולם ולספר על ההישגים שלהם. במובנים רבים, אתר אישי דומה לפורטפוליו, אך הוא כולל פחות רכיבים ויזואליים. משכך, זהו הפורמט המושלם ליצירת אתר לסופר או אתר לשחקן או שחקנית, בין היתר.


אחד מסוגי האתרים האישיים הפופולריים ביותר הוא אתר קורות חיים. קורות חיים משמשים בכל רחבי העולם להציג בצורה תמציתית מי אתם ומהם ההישגים המקצועיים שלכם, והם עוברים יותר ויותר למרחב הווירטואלי. אתר קורות חיים הפך ברבות השנים לכלי פופולרי שבאמצעותו אנשים מתקשרים ומציגים את ההישגים שלהם בצורה מסודרת ומרוכזת במקום אחד.


תוכלו להקים את האתר האישי שלכם בעזרת תבניות ליצירת אתרים אישיים ואתרי קורות חיים.



08. אתרי מנויים


אחת השיטות שבהן משתמשים בעלי אתרים רבים היא לדרוש מהמשתמשים באתר להצטרף כמנויים כתנאי לקבלת גישה מלאה לשירותים, לכלים או למשאבים שהם מציעים. סוג אתר זה בדרך כלל מאפשר לבעלי אתרים להרוויח כסף מהשירותים המוצעים למנויים, או פשוט לשלוט בצורה טובה יותר על קהל המשתמשים באתר שלהם.

אתרי מנויים משמשים במגוון תחומים. אולי יש לכם מגזין אינטרנטי או כתב עת שההצטרפות אליו מצריכה מנוי. לחליפין, ייתכן שיש לכם מועדון סגור או קבוצת חברים פרטית שעבורו אתם רוצים להקים אתר, אבל אתם מעוניינים לתת גישה אליו רק לחברים. תרחישים אלה, כמו גם תרחישים רבים אחרים, הופכים את אתרי המנויים לדרך בטוחה לניהול קהל המשתמשים שלכם, ואולי אף להרוויח כסף מהאתר שלכם.

אנו ממליצים שתתחילו ביצירת אתר מכל סוג שתבחרו באמצעות תבנית אתר כלשהי, ואז תוסיפו לו אזור ייעודי למנויים בלבד.



09. אתרים ללא מטרת רווח


סוג נוסף של אתרי אינטרנט הוא אתרים ללא מטרת רווח. הם דומים בעיקרם לאתרים עסקיים, אך אתרים אלה לרוב כוללים תיאור של הארגון או העמותה, פרטים אודות הפעילות שלהם, גלריה המציגה אירועים שהתקיימו בעבר וכן מקום שבו ניתן לתרום לארגון.


אתרים ללא מטרות רווח יכולים לבוא במגוון צורות. דוגמאות נפוצות לאתרים ללא כוונות רווח כוללות אתרי כנסיות, אתרי עצומות ולרוב גם אתרים של בתי ספר. אמנם כל אחד מהארגונים הללו פועל למטרות שונות, אך את כולם ניתן להציג היטב באמצעות אתר המיועד לארגון ללא כוונות רווח.

אם אתם פועלים לקידום אג'נדה חברתית כלשהי שאתם מעוניינים לקדם באינטרנט, כדאי לכם לשקול להשתמש בתבנית מוכנה לאתר ללא כוונות רווח שמגיעה עם כל חלקי האתר שכנראה תצטרכו.



10. אתרי מידע


אתרי מידע הם סוג של אתר הכולל בתוכו דברים רבים ומגוונים. באופן כללי, אתרי מידע משמשים כפלטפורמות שמטרתן העיקרית היא לספק מידע ולשמש כמקור מידע עבור אחרים. אתרי מידע לא נועדו לשמש כמקור הכנסה, אלא פשוט לספק מידע רלוונטי.


בין הסוגים השונים של אתרי המידע ניתן למנות אנציקלופדיות, אתרי חדשות, אתרי wiki ועוד. בדרך כלל, סוגי אתרים אלה דומים בהיבטים רבים לבלוגים בעצם העובדה שהם כוללים יחסית הרבה תוכן בפורמט ארוך. מאפיין נוסף המשותף לסוגים השונים של אתרי המידע הוא שהם בדרך כלל עושים שימוש בפונקציות חיפוש, על מנת שהמבקרים באתר ימצאו בקלות את מה שהם מחפשים.


תוכלו להקים את אתר המידע שלכם על גבי תבנית ריקה ופשוט להוסיף את העמודים הדרושים. לחליפין, אתם יכולים להשתמש בתבניות כגון תבנית לאתר חדשות אם אתם מעוניינים להקים אתר חדשות.





כיצד לבחור את סוג האתר המתאים עבורכם


בהתחשב בכך שעומדים לרשותכם סוגי אתרים רבים, ההחלטה איזה מהם הוא הסוג המתאים עבורכם ביותר עשויה להיראות מבלבלת. על מנת לבחור את הסוג המתאים, שאלו את עצמכם מהי המטרה הסופית של האתר, ובדקו אילו משאבים ויכולות עומדים לרשותכם. לדוגמה, אם המטרה שלכם היא להרוויח כסף מהפעילות שלכם באינטרנט, בוודאי תרצו לשקול מכירת מוצרים - אולם אם עדיין אין לכם מוצרים שביכולתכם למכור, תוכלו לנסות להרוויח כסף מכתיבת בלוג.


ברגע שהגדרתם את המטרות שלכם ואת המשאבים העומדים לרשותכם, אנו מציעים שתפתחו את תבניות האתרים השונות ותנסו לדמיין את התוכן שלכם בתוך כל אחת מהן. אם מצאתם את מה שאתם מחפשים בתבניות, כנראה כבר צמצמתם את מרחב החיפוש שלכם לסוג האתר המושלם עבורכם ואתם מוכנים להתחיל במלאכת בניית הנוכחות האינטרנטית שלכם.


מאת אמנדה וינר

מומחית אופטימיזציית תוכן




bottom of page