top of page

מהי אוטומציה בשיווק וכיצד היא יכולה לתת דחיפה לעסק שלכם



אז הצלחתם להביא מבקרים לאתר שלכם - נהדר! אפילו הצלחתם להפוך כמה מהם ללקוחות משלמים - עוד יותר טוב. אבל כיצד תוכלו להבטיח שהעסק שלכם ימשיך לפרוח?


אחת השיטות המוכחות לכך היא אוטומציה של תהליך השיווק. הטכנולוגיה הזו מבצעת מגוון פעילויות שיווק באופן אוטומטי, כך שתוכלו להיות רגועים שהלקוחות שלכם מקבלים את תשומת הלב שמגיעה להם. כך, לא רק תספקו להם חוויה שתפורה למידותיהם, אלא גם העסק שלכם יקצור את הרווחים.


למעשה, מבין 284 מיליון מבקרי אתרים שבדקנו, מצאנו שהסיכוי של אלה שקיבלו תגובות אוטומטיות לבצע רכישה באתר היה גבוה ב-42%.


בין אם כבר יש לכם עסק מתפקד או אם אתם נמצאים בעיצומו של תהליך הקמת אתר, המדריך הזה לאוטומציה בשיווק יסביר לכם כיצד השיטה הזו יכולה לסייע לעסק שלכם, ובאילו מרכיבים תרצו להשתמש:



מה זה אוטומציה בשיווק?


אוטומציה בשיווק היא פלטפורמה המאפשרת לבצע מטלות שיווקיות שונות באופן אוטומטי במגוון ערוצים אינטרנטיים. עסקים שונים יכולים להשתמש בה כדי לפנות למשתמשים בנקודות אסטרטגיות לאורך מסע הלקוח שלהם, לשלוח להם הודעות אוטומטיות באימייל, בצ'ט או בדרכי תקשורת נוספות.


בעוד שניתן ליישם את הטכנולוגיה הזו במגוון ערוצים וקמפיינים, משיווק ברשתות חברתיות ועד לעמודי נחיתה, השימוש בה נפוץ במיוחד בשיווק באימייל. לדוגמה, אתם יכולים לשלוח אימייל אוטומטי ללקוח שזה עתה רכש כרטיסים לאירוע שלכם, או ליצור איתם קשר לאחר האירוע ולבקש מהם משוב.


ניתן להשתמש בתוכנות שיווק אוטומטיות על מנת לשפר את היעילות של תהליכי העבודה בעסק שלכם, שכן הן מפחיתות את כמות הזמן שתצטרכו להשקיע במטלות שחוזרות על עצמן. הן גם מאפשרות לכם להציע ללקוחותיכם תוכן מותאם אישית שעונה על צרכיהם באופן ממוקד. בתמורה, תועלות אלה יכולות לסייע לכם לטפל בלידים בצורה טובה יותר, להמיר מבקרים באתר ללקוחות משלמים ולתחזק מערכות יחסים חיוביות עם לקוחות קיימים.



שימושים עיקריים לאוטומציה בשיווק


בין אם בבעלותכם חנות אינטרנטית או בלוג אופנה, העסק שלכם יכול ליהנות משימוש בטכניקה הזו. בעוד שהיצע הכלים משתנה מפלטפורמה לפלטפורמה, כלי השיווק האוטומטיים הבאים כולם כלולים בסל כלי השיווק העוצמתיים של Wix:

  • חנויות אינטרנטיות: שלחו ללקוחות שלכם אימיילים אוטומטיים אחרי שהם ביצעו רכישה, בצירוף קבלה, הודעת "תודה שרכשתם" ועוד. בנוסף, אם מבקר באתר הוסיף פריט לעגלת הקניות שלו, אך לא השלים את הרכישה, תוכלו לשלוח לו תזכורת ידידותית. באמצעות התאמה אישית של עיצוב האימיילים שלכם ודיוק הטקסט כך שיתאים לזהות המותג שלכם, תוכלו לבנות מערכת יחסים חיובית עם הלקוח מבלי להיות אגרסיביים מדי.


  • קביעת תורים: אם האתר שלכם מאפשר לקבוע פגישות אונליין, אתם יכולים להשתמש בכלי אוטומציה שיווקיים כדי לתזכר לקוחות שלא הגיעו לשיעור או לפגישה מזה זמן רב. תשומת הלב האישית הזו תגרום להם להרגיש שאתם מעריכים אותם. ואם אתם רוצים לקחת עוד צעד קדימה, למה לא להציע להם הטבה מיוחדת לאחר שהם השתתפו במספר מסוים של פגישות?


  • אירועים: מארגנים מסיבה, כנס או הופעה? אם יש לכם אתר אירועים, אתם יכולים לכבוש את לבם של האורחים שלכם באמצעות משלוח אימיילים אוטומטיים אחרי שהם רכשו כרטיס, אישרו את הגעתם לאירוע או נרשמו ברשימת המתנה.



  • טפסים: טפסים אינטרנטיים הם שיטה ידועה ומוכרת ליצירת לידים חדשים. בין אם הטופס שלכם מזמין מבקרים באתר להירשם לבלוג שלכם, או משמש כמרכיב המרכזי בעמוד הנחיתה שלכם, השתמשו בכלי אוטומציה כדי להפיק ממנו את המירב. ברגע שמבקר מילא טופס באתר, אתם יכולים לשלוח לו הודעה אוטומטית המברכת אותם על הצטרפותם לאתר שלכם.


  • אזור למנויים: יש לכם אזור מיוחד באתר המוקדש למנויים בלבד? תנו ללקוחות הנאמנים ביותר שלכם יחס של VIP: שלחו להם הודעות אוטומטיות לאחר ההרשמה הראשונית, או בכל פעם שהם מתחברים לאתר. בנוסף, אתם יכולים להגדיר טריגרים שייצרו מטלות עבורכם או עבור אנשי הצוות שלכם שיזכירו לכם ליצור קשר עם הלקוח בטלפון, למשל.


  • חשבוניות: כאשר אנשים מבצעים רכישות באינטרנט, הם אוהבים לדעת בדיוק כמה הם מוציאים עבור כל פריט. אתם יכולים להשתמש באפליקציה ליצירת חשבוניות כדי לוודא שהלקוחות שלכם מעודכנים בסטטוס התשלום שלהם. לאחר שתוסיפו פרטים רלוונטיים אודות העסק שלכם, תוכלו ליצור חשבונית תפורה למידותיכם שתישלח ישירות ללקוחותיכם באימייל.




כללים לשימוש באוטומציה בשיווק


גם אם הצלחתם להדק את מאמצי השיווק באימייל שלכם ולדייק אותם עד הקצה, כשזה מגיע לאוטומציה בשיווק יש היבטים נוספים שצריך לקחת בחשבון. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להביא את האוטומציה שלכם לדרגת שלמות:

  • צרו עבור כל לקוח חוויה מותאמת אישית על מנת לגרום לו להרגיש מיוחד. ודאו שאתם יוצרים איתו קשר בהקשר הנכון על מנת שהתקשורת תהיה אישית ואנושית. לדוגמה, חשבו על האפשרות לשלוח אימייל "ברוכים הבאים" למנוי שזה עתה נרשם, או הודעת מעקב במטרה לברר עם הלקוח איך הוא מרגיש אחרי שיעור יוגה.


  • המשיכו ליצור לידים חדשים. אמנם אוטומציה בשיווק היא כלי מעולה לטיפוח לידים קיימים, ודאו שאתם לא נוטשים את אסטרטגיית יצירת הלידים הנכנסים שלכם (או במילים אחרות, פעילויות שיווק שנועדו לקדם את האתר שלכם ולמשוך אליו עוד ועוד עיניים חדשות). כך תוכלו לשמור על אופציות פתוחות ולהגדיל את הלידים שלכם, ובמקביל להקדיש תשומת לב ללידים שכבר יצרתם.


  • הגדירו מטרות ספציפיות ומדידות שמחוברות למציאות. שאלו את עצמכם מה אתם מעוניינים להשיג באמצעות האוטומציה. אתם רוצים להגדיל מכירות ב-20% בחצי השנה הקרובה? או להשתמש בקמפיין שיווק באימייל לשיפור שימור הלקוחות ב-10% בשנה הקרובה? ברגע שאתם סגורים על המטרות שלכם תוכלו לבדוק את ההתקדמות שלכם, במקום להמשיך לשלוח תוכן ללידים וללקוחות ללא מטרה.


  • מדדו את ההתקדמות שלכם באמצעות סטטיסטיקות האוטומציה שלכם. האם אנשים מגיבים טוב יותר להודעה מסוג מסוים? האם שמתם לב ללידים מסוימים שנוטים להיות פעילים באופן סדיר יותר מאחרים? או אולי זיהיתם אחרים שכלל לא פתחו את האימיילים ששלחתם להם? תובנות אלה ואחרות יכולות לסייע לכם להתאים את האסטרטגיה שלכם בהתאם, להבטיח שאתם פונים ללקוחות הפוטנציאליים הנכונים, ולדייק את המאמצים שלכם כך שהמסרים שלכם יהיו רעננים ורלוונטיים לקהל שלכם.



איפה אפשר למצוא כלי אוטומציה ב-Wix


כל איש שיווק יאמר לכם שאתר מעוצב ברמה גבוהה זה חשוב, אבל אם אתם באמת רוצים להרחיב את העסק שלכם, אתם תהיו חייבים ללכת כמה צעדים קדימה. לצד השימוש בכלי אינטגרציית השיווק המקצועיים האלה, כך תוכלו לגשת לכלי אוטומציה ב-Wix:

  1. גשו ל-Dashboard של האתר שלכם.

  2. הקליקו על Customer Management בתפריט בצד שמאל.

  3. הקליקו על Automations כדי להיכנס לעמוד אוטומציית השיווק.

  4. השתמשו באחת התבניות המומלצות או צרו אוטומציה משלכם. לאחר מכן תתבקשו להגדיר טריגר (האירוע שמפעיל את התגובה האוטומטית) ופעולה (התגובה, לדוגמה משלוח אימייל או הודעת צ'ט, יצירת מטלה חדשה וכן הלאה).

  5. ברגע שיצרתם את כלי האוטומציה שלכם, אתם מסודרים. זכרו לנתח את הביצועים של כלי האוטומציה שהגדרתם. כך תוכלו להמשיך ולהתאים אותם ולהרחיב את העסק שלכם בהצלחה.



מאמר זה נכתב על ידי דנה מאיר מצוות הכותבים של Wix





bottom of page