top of page

כיצד להגדיל את המכירות באינטרנט?



זו השאלה (הדיגיטלית) העתיקה הניצבת בפני עסקים אינטרנטיים. כיצד ניתן למכור יותר מוצרים? חיפוש מהיר באינטרנט בדרך כלל יניב תשובה מרכזית אחת: "תנו לנו כך-וכך כסף ונגלה לכם את כל הסודות להגדלת המכירות שלכם!" ובכן, זו לא התשובה שתקבלו כאן. למעשה, יש מספר דברים חינמיים לחלוטין שתוכלו לעשות על מנת להגדיל את מעורבות הגולשים והמכירות בחנות הוירטואלית המהממת שלך.

ניגש ישר לעניין - כיצד למכור יותר מוצרים ברשת:

1. צרו עמוד לכל מוצר

2. תנו ללקוחות שלכם להשמיע את קולם באמצעות ביקורות גולשים

3. צרו תמריצים בעזרת קופונים ומבצעים

4. הציעו תהליך תשלום יעיל (אך גמיש)

5. צלמו תמונות מהממות של המוצרים שלכם

6. שפרו את דפי המוצר שלכם

7. התחילו לכתוב בלוג

8. אל תזניחו את הלקוחות הקיימים שלכם

9. צרו סערה (חיובית) ברשתות החברתיות

10. היו זמינים ותנו ללקוחות את המידע שהם מחפשים

11. ודאו שאתם משדרים אמינות

12. שווקו את המוצרים שלכם באמצעות Neuromarketing

13. הבטיחו שהאתר שלכם ידידותי למובייל


01. צרו עמוד לכל מוצר

עמוד מוצר ייעודי לכל מוצר, כך שהמבקר באתר יוכל לראות מידע מפורט אודותיו, זו לא סתם שיטת עבודה מקובלת - זה הכרחי. חשבו על ההבדל בין עמוד מקיף וארוז היטב הכולל תמונות רבות, גרסאות נוספות לאותו מוצר ותיאור ברור של המוצר על עצמו, אל מול תמונה יחידה שמתחתיה כפתור "קנה עכשיו" של פייפאל. ההבדל עצום.

ב-Wix Stores, כל פעם שאתם מוסיפים מוצר למנהל החנות שלכם, הוא יקבל באופן אוטומטי עמוד משלו, כך שהעבודה הקשה נחסכת מכם. לאחר מכן תוכלו להשתמש בעמוד כדי להציג את הגרסאות הנוספות (למשל צבעים נוספים, מידות שונות, סוגי בדים שונים וכן הלאה) לאותו מוצר לצד תמונות תואמות. כאשר אתם מציגים את האפשרויות הללו במרכז הבמה בעמוד המוצר שלכם, ללקוחות הפוטנציאליים שלכם קל יותר לדמיין כיצד המוצר ייראה במציאות.




02. תנו ללקוחות שלכם להשמיע את קולם באמצעות ביקורות גולשים


אומרים שאסור לבטוח בזרים, אבל בחיים האמיתיים אנחנו עושים את זה כל הזמן. כשלקוחות מבצעים רכישות באינטרנט הם עשויים להסס לפני שהם רוכשים מחנות שהם מעולם לא קנו בה, מפני שמן הסתם, אתם זרים להם. באופן מוזר (ולמרבה המזל), אותם לקוחות בדיוק חשים ביטחון בזרים אחרים - לקוחות עבר שקנו בחנות שלכם וכתבו ביקורות על המוצרים שלכם. למעשה, מחקרים מראים ש-85% מהלקוחות אומרים שהם בוטחים בביקורות באינטרנט באותה מידה שבה הם סומכים על המלצות אישיות. משמעות הדבר היא שכדאי לכם לתת מקום ללקוחות שלכם להשמיע את דברם ולהשאיר ביקורות.


באמצעות הוספת אפליקציית התגובות לעמוד המוצר שלכם, בפעולה חד-פעמית, האתר שלכם יאפשר מיד ללקוחות שלכם לכתוב ביקורות על כל מוצר ומוצר שהחנות שלכם מציעה. ביקורות הלקוחות לא רק מציעות תובנות חדשות ללקוחות אחרים שמסתכלים על אותו מוצר, הן גם מציעות פלטפורמה שבה אתם תוכלו להגיב בעצמכם, וכך תראו שאתם מעריכים את דעתם של הלקוחות שלכם, ותרכשו את אמונם של לקוחות הססנים בהצלחה רבה יותר. משוב מלקוחות, ובמיוחד הקשבה לדבריהם, מאפשר לכם גם לשפר את המוצרים שלכם ולהוציא לפועל שדרוגים חדשים.





03. צרו תמריצים בעזרת קופונים ומבצעים


כולם אוהבים מבצעים. אין דרך טובה יותר להציע מבצע מאשר לקיים קמפיין מכירות בחנות האינטרנטית שלכם. בין אם מדובר בהנחה אחוזית, הנחה בסכום כסף קבוע, או אפילו מבצע מסוג "קנה X, קבל X בחינם", הנחה כזו יכולה להיות משמעותית ביותר ללקוח פוטנציאלי. הדרך שבה תבחרו להפיץ את הקופונים שלכם תלויה בכם. אפשר למקם את קוד הקופון במקום מרכזי בעמוד הראשי או בכותרת העליונה של אתר האינטרנט שלכם כך שכולם יוכלו להשתמש בו, אפשר לשלוח אותו בניוזלטר, או אפילו ליצור אותו באופן ידני כשלקוח חוזר מבקש במיוחד.


04. הציעו תהליך תשלום יעיל (אך גמיש)


אתם בוהים במוצר כלשהו באתר אינטרנט במשך זמן מה, מוסיפים אותו לעגלת הקניות שלכם, ואז... נוטשים את תהליך הרכישה לחלוטין. לא משנה מה הסיבה, כולנו היינו בסיטואציה הזו וזה קורה לעתים קרובות. מנקודת מבטו של בעל החנות האינטרנטית, זו חוויה מבאסת במיוחד, אבל אם יש דבר אחד שאתם יכולים לעשות כדי לעזור ללקוחות ההססנים שלכם שנוטשים את עגלת הקניות באמצע, זה להפוך את תהליך השלמת הרכישה והתשלום פשוט ככל הניתן. לדוגמה, בקשו מהם רק את פרטי המידע ההכרחיים. זה גם יעזור להבטיח שעיצוב ופריסת העמוד יישארו פשוטים ונקיים ככל הניתן.

05. צלמו תמונות מהממות של המוצרים שלכם


השנה היא 2018, ולאף אחד אין סבלנות לתמונות מוצר נחותות בעוד שקל מאוד לשדרג אותן, במיוחד בעזרת כלים כגון Photo Studio שנמצא בתוך האתר שלכם ב-Wix. במסגרת התהליך, אל תסתפקו בתמונה אחת ויחידה. צלמו מספר תמונות כך שתוכלו לבחור מבין כמה אפשרויות כשתעלו את התמונות. בזמן צילום התמונות, ודאו שהן ברזולוציה גבוהה. שוב, השנה היא 2018. כדאי מאוד לצלם את התמונות בעזרת מצלמה מקצועית ולא בעזרת המצלמה בטלפון החכם שלכם, אלא אם מדובר בטלפון מתוחכם ביותר. אנשים רוצים לראות תמונות חדות של המוצרים שלכם והם רוצים שתהיה להם אפשרות להגדיל את התמונות. (כמו כן, אל תחששו להיראות כמו הצלמים המתנשאים והמוגזמים שרואים בסרטים - תנו למוצרים שלכם פקודות והוראות בקול נבחני. סתם בשביל הכיף. וגם למען המדע.)

ברצינות, אנחנו יכולים לכתוב מדריך צילום מוצרים שלם שתוכלו לקרוא על הנושא הזה. אה, רגע. בעצם כבר כתבנו.


06. שפרו את דפי המוצר שלכם


ברור מאליו שהמטרה המרכזית של המאמר הזה היא להגדיל את מכירת המוצרים שלכם. אבל לפעמים צריך לקחת צעד אחורה כדי שנוכל לקחת צעד קדימה. ברמה הבסיסית ביותר, האתר שלכם, וכפועל יוצא מכך, המוצרים שלכם, צריכים להיות קלים לאיתור ברשת. למרבה המזל, ניתן לעשות זאת באמצעות עבודה על ה-SEO (Search Engine Optimization) של עמודי המוצרים שלכם.

אמנם אתם יכולים להיעזר באשף ה-SEO של Wix כדי לטפל באתר שלכם בכללותו, אבל המוצרים השונים בחנות שלכם צריכים קצת יותר יחס אישי. זו הסיבה שהקדשנו אזור שלם בהגדרות המוצרים ל-SEO. אלה המרכיבים שכדאי לשים לב אליהם על מנת להבטיח שניתן יהיה למצוא את המוצרים שלכם בגוגל:

· הוסיפו כותרת ותיאור לעמוד.

· צרו כתובת URL מותאמת אישית.

· תיאורי התמונות שלכם, או alt text, יכולים לעזור לתמונות שלכם להופיע במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש ב-Google Images, וכתוצאה מכך אתם תקבלו יותר חשיפה.

· תיאור המוצרים: תארו את המוצרים שלכם במדויק, בחרו את מילות המפתח הנכונות ושלבו אותן בטקסט שלכם. בנוסף, הקפידו לכתוב הרבה על כל מאפיין ומאפיין במוצר שלכם. ככל שתהיו יותר מדויקים ומפורטים, כך מנועי החיפוש יאהבו יותר את העמוד שלכם.

לאחר שיפור הגדרות ה-SEO של המוצרים שלכם, יהיה קל יותר מתמיד לגלות אתכם דרך מנועי החיפוש!


07. התחילו לכתוב בלוג


רכבת ה-SEO כבר יצאה מהתחנה, וכתיבת בלוג מציעה לכם שלל הזדמנויות לקדם את האתר שלכם. ראשית, בלוג שמתעדכן בעקביות בתוכן טרי ורענן בהחלט ימשוך את תשומת לבם של מנועי החיפוש. כלומר, כך לא רק תפזרו יותר ויותר קישורים לאתר שלכם בעולם האינטרנט, אלא גם הדירוג הכולל שלכם במנועי החיפוש עשוי לעלות. בנוסף, מאמרים בבלוג יכולים להכניס את ה-SEO שלכם למצב טורבו.

ומה עוד אפשר להרוויח מפרסום בלוג? למעשה אתם מקבלים מיקרופון ובמה שבאמצעותם תוכלו לדבר על המוצרים שלכם. הבלוג נותן לכם הזדמנות להשתעשע עם התוכן שלכם ולכתוב על המוצרים שלכם מסרים שיקבלו את מקומם הראוי בתיאורי המוצר בחנות האינטרנטית שלכם. מאמר בבלוג תחת הכותרת "איך לעצב חדר שינה שלם מסביב לכורסת וינטג' מעור" (עם תמונות מהממות) יוכל להכניס את המבקרים באתר שלכם לאווירה ולעזור להם לדמיין את המוצרים שלכם אצלם בבית. מאמר כזה לא רק יוציא אותם מדפוס החשיבה הצרכני הבסיסי שלהם (לקנות לקנות לקנות!), אלא גם יציע להם ערך ממשי בדמות הטיפים, התובנות והפרספקטיבה שלהם - ואלה דברים שהם בוודאי יעריכו.


08. אל תזניחו את הלקוחות הקיימים שלכם


עסקים קטנים רבים נוטים להיסחף במלאכת רכישת הלקוחות החדשים ולא בשימור לקוחות קיימים, אבל זה חשוב. חשבו על זה: לקוחות העבר שלכם כבר יודעים שאתם מדהימים, כך שאתם רק צריכים להזכיר להם שהם אוהבים את מה שאתם מוכרים ושיש לכם עוד דברים שכדאי להם לראות. אחת הדרכים הטובות ביותר לפנות ללקוחות-עבר היא ליצור איתם קשר לאחר הרכישה הראשונה שלהם, למשל במטרה לברר האם הפריט מצא חן בעיניהם או לבקש מהם חוות דעת על חוויית הקניה שלהם. תוכלו גם להמשיך לשלוח להם אימיילים דרך רשימת הדיוור שלכם ולהציע פריטים שנמכרים בהנחה מיוחדת ללקוחות חוזרים, או "מבצע סודי" כללי יותר שכולל קופון במיוחד בשבילם.


09. צרו סערה (חיובית) ברשתות החברתיות


בתור בעלים של עסק משלכם אתם תצטרכו לשווק אותו, ואחת הדרכים הקלות ביותר לעשות את זה היא באמצעות הרשתות החברתיות. זה נכון לפחות בתיאוריה. רק עצם הנוכחות של העסק שלכם ברשתות החברתיות פותחת בפניכם קהלים חדשים ומלאי פוטנציאל, ובנוסף מציעה ללקוחות הקיימים שלכם מקום נוסף שבו הם יכולים למצוא אתכם. התייחסו לרשתות החברתיות ככלי מקצועי, לא רק מקום שבו אתם מפרסמים תמונות של האוכל שלכם. את זה תשאירו לפרופיל האישי. ודאו שהעמודים העסקיים שלכם משקפים את המותג שלכם במלואו, וכשאתם מעלים פוסטים, ודאו שהם מדברים בשפת המותג.

כמובן, חשוב גם להשתעשע קצת. תקשרו עם הקהל שלכם, בקשו לשמוע את דעתם, ותנו להם קופונים מיוחדים שרק העוקבים בטוויטר (או בפייסבוק וכו') מקבלים. הפכו את העמוד העסקי שלכם ברשתות החברתיות למגרש המשחקים שלכם שבו אתם מתקשרים עם קהל העוקבים שלכם ושומעים את הפידבק שלהם. לא יודעים איפה להתחיל? המדריך הזה יאמר לכם אילו פלטפורמות סושיאל הן המתאימות ביותר לעסק שלכם.


שימו לב: הרשתות החברתיות הן גם דרך מצוינת לספק שירות לקוחות, והן מאפשרות לכם לתת מענה מיידי לבעיות של הלקוחות שלכם.

10. היו זמינים ותנו ללקוחות את המידע שהם מחפשים


בואו נבהיר דבר אחד. בעיקרון, כל אחד יכול להקים חנות אינטרנטית. עם מספיק זמן ומאמץ, גם נוכל יכול ליצור חנות משכנעת מספיק שנראית בדיוק כמו שלכם. עם זאת, מה שמאפשר לכם להבדיל בין החנויות השונות זה דרכי התקשורת הקיימות בין המוכר והלקוח, והמידע המוצע באתר עצמו. מסיבה זו אתם חייבים להיות שקופים ולהבטיח שהלקוחות שלכם יודעים שאתם עומדים לרשותם לשאלות או שירות לקוחות מכל סוג.


אם אתם מצליחים לגבש עמוד שאלות נפוצות מקיף ומלא, רוב הלקוחות לא באמת יצטרכו לדבר איתכם ישירות מפני שכבר עניתם לכל השאלות שלהם. כמובן, זה לא אומר שאתם צריכים להתחמק מחובתכם להיות זמינים עבורם, אבל עמוד כזה כן אמור לתת לכם ביטחון מסוים בידיעה שעשיתם מה שיכולתם לעזור ללקוחות שלכם לעזור לעצמם.


אם עמוד השאלות הנפוצות לא מספק מענה לכל שאלות הלקוחות שלכם, כדאי שתציעו להם דרך קלה ופשוטה ליצור איתכם קשר. כמובן, צריך שיהיו פרטי קשר כלשהם באתר שלכם בכל מקרה, אבל אם אתם ממש רוצים להיות זמינים ללקוחות שלכם, הסוד טמון בצ'ט לייב. Wix Chat מאפשר לכם לדעת מתי יש מבקרים באתר שלכם, ובנוסף אתם יכולים להקדים תרופה למכה ולשלוח הודעה למבקרים ולשאול אותם אם הם צריכים עזרה כלשהי או פשוט להמתין שהם יצרו איתכם קשר. משתמשים שהתקינו את האפליקציה החינמית והאינטואיטיבית הזו באתר שלכם הגדילו את ההזמנות בחנויות שלהם ב-39%. אתם יודעים מה אתם צריכים לעשות עכשיו.


11. ודאו שאתם משדרים אמינות


בימינו דווקא טוב להיות פרנואיד, במיוחד בכל הנוגע לאבטחה ברשת ולקניות ברשת. כמובן, כך גם קשה יותר לחנות אינטרנטית חדשה עם ביקורות בודדות להגדיל את המכירות, אבל ישנן דרכים שבאמצעותן תוכלו להבטיח שאתם משדרים אמינות, חוץ מפשוט "להיות אמינים". כבר דנו במאמר הזה בכמה דרכים לשדר אמינות, כגון:

· להוסיף לאתר את פרטי ההתקשרות המלאים שלכם (כתובת, טלפון, פרופילים ברשתות החברתיות וכו').

· להציע מידע חשוב באמצעות עמוד שאלות נפוצות.

· להוסיף ביקורות מלקוחות לעמודי המוצרים שלכם.

· להיות זמינים ללקוחות בכל עת באמצעות צ'ט לייב.


דרך נוספת לגרום לאנשים לסמוך עליכם ולתת לכם את כספם היא להפוך את המותג שלכם לאנושי יותר. בסופו של יום, העסק שלכם הוקם על ידכם - אדם בשר ודם. או כך אנחנו מקווים. הזכירו את העובדה הזו לאנשים: הוסיפו לאתר שלכם עמוד "אודותינו" חם וכן. ספרו את הסיפור שהוביל להקמת העסק שלכם, דברו על הערכים שלכם ותהליך העבודה שלכם, חברי הצוות שלכם והמחויבות שלכם לשירות לקוחות יוצא מן הכלל.




12. שווקו את המוצרים שלכם באמצעות Neuromarketing


אם אתם רוצים שהמוצרים שלכם יהיו יותר אטרקטיביים, יכול להיות שהגיעה העת להיעזר בנוירומרקטינג. הרעיון מאחורי נוירומרקטינג הוא שאם אנחנו יודעים כיצד המוח האנושי עובד וכיצד הוא מגיב למצבים שונים, נוכל להיעזר בידע הזה לשיווק המוצרים שלנו. הנה כמה טריקים שכדאי לכם לדעת (ולהשתמש בהם) כבעלי אתר סחר אינטרנטי:

צרו תחושת דחיפות: אנחנו מכירים את תופעת ה-FOMO (Fear of Missing Out - הפחד מהחמצה), וישנה גם תופעה הקרויה FOMOOASD (Fear Of Missing Out On A Sweet Deal - הפחד מהחמצת מבצעים שווים). כפי שציינו לעיל, כולם אוהבים מבצעים - בדיוק באותה מידה שהם שונאים להחמיץ מבצעים. הרעיון שלעולם תקבלו את המוצר הזה במחיר שבו הוא נמכר כרגע הוא מחשבה מבעיתה, אבל המשווקים ממנפים אותה לטובתם כל הזמן עם מסרים כמו "המחיר הנמוך ביותר אי-פעם" ו"מבצע שאסור לכם לפספס!". יצירת תחושת דחיפות תמיד עובדת. רק הקפידו להשתמש בה בזהירות ורק מדי פעם, והפיצו את הבשורה בניוזלטר ייעודי ובעמודים שלכם ברשתות החברתיות.


צרו תחושה של מחסור: תחושת המחסור עובדת. בין אם מדובר במחסור אמיתי או מלאכותי, כשאנשים יודעים שאין מלאי גדול של מוצר מסוים הם מאבדים את הקשר עם המציאות. המחסור מציתה את מרכיב הדחיפות שהזכרנו, רק בעוצמה הרבה יותר גדולה. "אם אני לא קונה את זה כאן ועכשיו, מי יודע כמה זמן אני אצטרך לחכות עד שאוכל לקנות את זה שוב?" הטקטיקה הזו גם מתחברת לרצון שלנו לסיפוק מיידי. אתם בטח ראיתם בעצמכם את המסרים האלה כשעשיתם קניות: "מלאי מוגבל!", "רק 3 פריטים נשארו - הזמינו בהקדם!", "הזמינו לפני שיאזל המלאי!" כל אלה הן טקטיקות מחסור.


רוצים טיפים נוספים על איך לשווק ישירות למוח? קראו את מדריך הטיפים לנוירומרקטינג שלנו.


13. ודאו שהאתר שלכם ידידותי למובייל


בימים שבהם עוד ועוד משתמשים מגיעים אליכם ממכשירי המובייל שלהם, אין שום סיבה שהחנות האינטרנטית שלכם לא תהיה מוכנה להציע חוויה איכותית גם ממכשירים קטנים. כדאי שתוודאו שהמוצרים שלכם זמינים בכל מקום, ולכן יהיה חכם לוודא שהם נגישים ללמעלה ממיליארד מסכי הסמארטפונים שיש בעולם.

למרבה המזל, Wix Stores מותאם במלואו לעבודה במובייל והחנויות כבר מוכנות ברגע שהן מתווספות לאתר שלכם. כל עמודי המוצרים שלכם מותאמים באופן אוטומטי למובייל, מה שיקל על הלקוחות שלכם לבצע רכישות בעבודה או בזמן הנסיעה מהעבודה הביתה. שלא לדבר על כך שאתר המותאם לסמארטפונים ולטאבלטים הכרחי לצורך ה-SEO, לאחר המהפכה של גוגל ששמה את הסמארטפונים בקדמת הבמה. והנה לכם. כמה דרכים בסיסיות שיבטיחו שהמוצרים המדהימים שלכם יימכרו באינטרנט.


פוסט זה נכתב על ידי Blake Stimac מצוות הכותבים של Wix





bottom of page