top of page

12 טיפים לעיצוב החנות האינטרנטית שלכם


איך למכור יותר? זו השאלה שכולם שואלים משחר ההיסטוריה. משכך, לא מפתיע שהשאלה הזו התגלגלה גם לעולם האינטרנט. בשנה זו לבדה 80% מהאנשים עשו קניות ברשת (מקור: Selz). במילים אחרות, האינטרנט הפך למקום שבו "כולם רוצים להיות (סוחרים)." אנחנו בטוחים שלא תופתעו אם נגיד לכם שהתחרות קשה. כל מי שיש לו אתר אינטרנט יודע את זה. ואולם, בתור בעלי חנות אינטרנטית, האתר שלכם כפול: לא מספיק שקשה לקבל תשומת לב, אתם גם צריכים שהצרכנים שלכם יבחרו בכם.


אם המוצר שלכם בולט וייחודי, ייתכן שאתם מוגנים יחסית ולא תיעלמו בים התחרות שמסביבכם. אם יש לכם כמה מתחרים, וזה ללא ספק המצב של רוב העסקים, המאמר הזה מיועד בדיוק בשבילכם. תחזיקו חזק, כי אנחנו עומדים לגלות בפניכם את הסוד ליצירת אתר סחר אינטרנטי רווחי. ישנם מרכיבים רבים שיכולים לתרום להצלחת האתר, כגון: חוויית המשתמש, המבצעים שתציעו לקידום המכירות, וכמובן המוצר או השירות עצמו. אבל מחקרים הראו שיש אלמנט-מפתח אחד שבאמת עושה את ההבדל: הכל תלוי בעיצוב החנות האינטרנטית שלכם. האופן שבו אתם בונים את האתר שלכם, והתהליך שהמבקרים באתר יעברו מעמוד הבית ועד לאזור התשלום, ישפיעו במידה רבה על השאלה האם המשתמש שלכם ישלים את הרכישה בהצלחה. דברים פשוטים כמו מיקום האייקון של ה"משלוח חינם" עשויים להיות הגורם המכריע שיגרום ללקוח לקנות, או לא. מעמוד הבית ועד לעגלת הקניות, אספנו עבורכם את שיטות העיצוב הטובות ביותר לחנויות אינטרנטיות שכדאי לכם לאמץ כדי ליצור חנות אינטרנטית רווחית:


עמוד הבית -


הציגו את שעות הפתיחה והכתובת שלכם


אין דבר מתסכל יותר עבור מבקר באתר אינטרנט מאשר לחפש בקדחתנות את פרטי הקשר שלכם. זה יכול לגרום לכל מבקר באתר שלכם להרים ידיים ולעזוב את האתר. הימנעו מהמלכודת הזו - ודאו שכל פרטי הקשר שלכם זמינים לצפייה מידית: מקמו אותם בכותרת העליונה או התחתונה של כל עמוד באתר שלכם. כמובן, זה לא מונע מכם ליצור עמוד "אודותינו" ייעודי שבו המידע הזה (ומידע נוסף) יוצג שוב ואף בהרחבה. אם יש לכם חנות פיזית, הוסיפו את הכתובת שלכם לצד תוסף (widget) חינמי ומתוחכם של Google Maps. זהו בונוס חשוב שיאפשר ללקוחות שלכם לדעת בכל רגע נתון איפה ומתי ניתן למצוא אתכם ברחבי העיר.


הציגו את קטגוריות המוצרים שלכם בראש העמוד


אנחנו בטח לא צריכים להזכיר לכם שמשתמשי האינטרנט שונאים לחפש מידע שצריך להיות מובן מאליו. כל פרט מידע חשוב צריך להיות ממוקם במרכז הבמה באופן שלא ניתן לפספס אותו. גשו ישר לעניין - הגדירו קטגוריות מוצרים ברורות ומקמו אותן בעמוד הבית באתר שלכם. למשל, אם אתם מעצבי בגדים, תוכלו לחלק את המוצרים שלכם לפי סוגי הפריטים, לדוגמה: חולצות, מכנסיים, נעליים ואקססוריז. על מנת לאפשר ללקוחות שלכם להבין היטב מה אתם מציעים, תוכלו ליצור תצוגת שקופיות - slideshow - שמושכת את העין, ושהלקוחות שלכם יוכלו לדפדף בה כדי לראות את המוצרים הכי חמים שלכם או את התוספות החדשות למבחר. האלמנט הזה גם יוסיף חיות ודינמיות לאתר שלכם.



הדגישו את היתרונות התחרותיים שלכם


זה לא המקום להתבייש. אם אתם מציעים שירות ללא רבב, אין סיבה להסתיר אותו. להיפך - הדגישו את אותם מאפיינים בעסק שלכם שנותנים לכם יתרון על פני המתחרים שלכם. מרכיבים כמו אופציה למשלוח חינם או מדיניות החזרים נדיבה יכולה לפוגג כל שמץ חשש בלבו של לקוח המהסס לפני הצעד הסופי בדרך לרכישה. כדאי להדגיש באופן שיטתי את החוזקות שלכם באמצעות הצגתם בעמוד שלכם. הן לא צריכות לתפוס יותר מדי מקום, מספיק להוסיף אייקון עם כמה מילים לצדו וזה יעשה את העבודה. הרעיון כאן הוא שהלקוח שלכם יבין מיד למה עדיף להם לקנות מהאתר שלכם ולא מהאתר המתחרה.


צרו תפריט מפורט


חשבו על התפריט שלכם כמורה דרך שתפקידו לכוון את המבקרים ברחבי האתר שלכם. הוא צריך להופיע בכל עמוד, כך שהלקוחות יוכלו לדלג לכל קטגוריה מכל מקום באתר שלכם. במטרה להפחית את כמות הגלילה הדרושה כדי למצוא את התפריט, עדיף להשתמש בתפריט קפוא שלא זז בזמן שהלקוחות גוללים עוד ועוד בעמודים השונים באתר. קחו את כל זה בחשבון, ובנוסף ודאו שאתם לא מפספסים אף עמוד ושהעמודים השונים מאורגנים בתפריט שלכם בסדר הגיוני.


עמוד החנות -


הדגישו מבצעים וסיילים בצורה בולטת לעין


כשאתם מושכים תשומת לב ויזואלית לסייל או למוצר החדש שלכם, למשל באמצעות צבעים או תיבת טקסט, זה יכול לשמש כזרז עבור הלקוחות, ואף ליצור בהם תחושה של דחיפות, להתעניין במה שיש לכם להציע. זה יתרון מעולה שיכול לאפשר לכם להבליט פריטים שנתקעו אצלכם במלאי, או ליצור באזז סביב הקולקציה החדשה שלכם. צריכים עוד קצת עזרה בתחום הזה? זכיתם! הכנו מדריך שלם על איך ליצור קמפיין מכירות מצליח בחנות האינטרנטית שלכם.


הוסיפו חוות דעת של לקוחות


זה לא סוד שלקוחות מתוחכמים רבים מחפשים חוות דעת של לקוחות אחרים לפני שהם מקבלים החלטה לרכוש מוצר כלשהו. לפי מידע שהתפרסם ב-Influence Central, כ-90% מהצרכנים אומרים שחוות דעת באתר היא בעלת משקל גדול יותר מאשר מידע שנמסר להם מאיש מכירות. עכשיו כשאתם יודעים את זה, הקלו על הלקוחות העתידיים שלכם לקנות מכם באמצעות חוות דעת מלקוחות שיתווספו ישירות לעמוד המוצר שלכם. כך תוכלו להראות למבקרים באתר שלכם שאתם חברה שקופה ואמינה, ולהרגיע את חששותיהם. הנה מספר דוגמאות של חנויות אינטרנטיות שהוסיפו את המרכיב החשוב הזה.


החליפו את התמונות שלכם ב-GIF


אתם מציעים את אותו מוצר במספר צבעים? חשבתם להשתמש ב-GIF כדי להראות את המגוון הרחב שנמצא אצלכם במלאי? סוג הקובץ הזה הוא הבחירה המושלמת, מפני שהוא אינטראקטיבי ויכול להציג את המוצר שלכם ממספר זוויות שונות. עם זאת, היזהרו משימוש-יתר באפשרות הזו. תתחשבו בעיניים של הלקוחות שלכם! בתור כלל-אצבע, הציבו GIF אחד או שניים בעמוד המוצר שלכם. ובאשר ליתר התמונות שכם, עיינו במדריך שלנו לצילום מוצרים על מנת להבטיח שאתם מציגים את המוצר שלכם באור הטוב ביותר!



ספרו ללקוחות שלכם כיצד הם יכולים ליצור אתכם קשר


אנחנו יודעים שכבר יש לכם עמוד יצירת קשר ועמוד שאלות נפוצות (FAQ), אבל כדאי לכם להוסיף לעמוד המוצר שלכם גם אופציית צ'ט בזמן אמת, כמו למשל Wix Chat, לצד מספר הטלפון והאימייל שלכם. למה? זו דרך טובה "להוכיח" למבקרים באתר שלכם שאתם חברה אמיתית המורכבת מאנשים שמוכנים לעזור להם בכל דבר שהם יצטרכו. כשאתם מציגים את פרטי הקשר שלכם, אתם נותנים הזדמנות ללקוחות שלכם ליצור אתכם קשר אם יהיו להם שאלות. בנוסף, באופן לא מודע, הסבירות שהם ילחצו על כפתור הקנייה תעלה אם הם יידעו איך ליצור אתכם קשר אם הם יתקלו בבעיות כלשהן. דרך התקשרות נוספת שתוכלו להציע ללקוחות שלכם היא באמצעות הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות. כדאי ליצור אזור ייעודי באתר שלכם שבו תציעו קישורים לפייסבוק ודומיו. בקיצור, תהיו זמינים בכל מקום ובכל עת.


עמוד הציק אאוט -


עודדו את הלקוחות שלכם


דרך טובה לעשות רושם מצוין היא באמצעות מספר מילות עידוד עבור הלקוחות שלכם רגע לפני שהם מבצעים רכישה. תוכלו לברך אותם בכל פעם שהם מוסיפים פריט לעגלת הקניות שלהם, למשל: "בחירה מצוינת!" אתם יכולים גם להודות להם לאחר שהם השלימו את התהליך: "תודה שקניתם אצלנו, הפריטים שרכשתם כבר בדרך אליכם!". המסרים האלה הם פרט קטן שיכול ליצור השפעה גדולה אצל הלקוחות שלכם.


הוכיחו ללקוחות שהאתר שלכם מאובטח


חוויית קניה מאובטחת צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של כל בעל חנות אינטרנטית. המבקרים בחנות שלכם גם הם חוששים מהעניין הזה, אז כדי לגרום להם להרגיש מספיק "בטוחים" כדי לשלוף את כרטיס האשראי הם צריכים לדעת שהאתר שלכם 100% מאובטח. תוכלו להשיג את זה באמצעות אייקון בעמוד עגלת הקניות שלכם. האייקון יפיג מיד את החששות של הלקוחות שלכם.

אם אתם משתמשים בוויקס, האייקון של SSL Secure Shopping קיים באופן אוטומטי בעמוד התשלום של ה-Wix Store שלכם. כך שאתם לא צריכים לעשות שום דבר בעצמכם חוץ מלשבת ולצפות במכירות שנכנסות.


פרסמו את המדיניות שלכם (ביטולים, משלוח, החזרים)


היו פתוחים וכנים בנוגע למדיניות שלכם. זה יעזור לכם להימנע ממצב שבו הלקוחות שלכם לא מרוצים. זה גם מראה ללקוחות שאתם חברה הוגנת ואמינה. בין אם מדובר במדיניות הביטולים, ההחזרים הכספיים, החלפת המוצרים או המשלוחים - ודאו שהיא נגישה ללקוחות שלכם. הדרך הטובה ביותר להציג את מרכיבי המדיניות שלכם היא באמצעות עמוד שאלות נפוצות מתוכנן היטב. אם המידע הזה לא יהיה גלוי, הלקוחות שלכם עלולים לחשוב שאתם מנסים לרמות אותם. כמו שבטח ניחשתם, סביר להניח שהם לא ישלימו את הרכישה שלהם אם המידע החיוני הזה לא זמין להם.


הסבירו את הצעדים הנותרים בתהליך הקנייה


כמה פעמים נטשתם בעצמכם תהליך רכישה באמצע כי היו 100 פרטי מידע שהייתם צריכים למלא? כשהלקוחות שלכם מבצעים רכישה הם רוצים לדעת באיזה שלב הם נמצאים בתהליך הקנייה. סרגל התקדמות או הסבר על השלבים שנותרו בתהליך יתנו ללקוחות שלכם כוחות להגיע לקו הסיום. גם בעניין הזה וויקס דואגת לכם. כשהלקוחות מבצעים רכישה באתר שלכם, השלבים ממוספרים. התהליך כולו פרוס בפניהם, החל מפרטי המשלוח ועד למספר כרטיס האשראי. וזהו, אחרי שתיישמו את הטיפים האלה בחנות האינטרנטית שלכם אתם יכולים להישען לאחור ולצפות בהזמנות שיזרמו אליכם.


מוכנים לתת דחיפה למכירות שלכם? התחילו ביצירת חנות אינטרנטית משלכם בעזרת וויקס!


מאת: טיירה סבו


הכתבה הזו התפרסמה במקור בבלוג הראשי של וויקס




bottom of page