top of page

מה זה בלוג ולמה אתם חייבים שיהיה גם לכם



בלוגים. נראה שהם בכל מקום. ועם יותר מ-152 מיליון בלוגים באינטרנט, סביר להניח שנתקלת בבלוג אחד או שניים מתישהו. אבל אולי אתה עדיין תוהה מה זה בדיוק בלוג? זה שונה מאתר אינטרנט? למה נדמה שהם נמצאים בכל מקום? איך להתחיל בלוג משלי?

בקיצור, אנשים ועסקים רבים יוצרים בלוג כדי להפיץ את הרעיונות והמומחיות שלהם באינטרנט, וגם במטרה להגביר את הנוכחות שלהם ברשת. מאמר זה נועד לענות על כל השאלות הדחופות ביותר שלכם על בלוגים, לעזור לכם להבין מהו סוד ההצלחה של בלוגים ולמה הם כל כך פופולריים, כמו גם לעזור לכם ללמוד איך אתה יכול להשתמש בהם לצרכיכם!


מה זה בלוג?


המילה בלוג היא גרסה משולבת של המילים באנגלית "web" ו-"log". בתחילת דרכם, בלוגים היו למעשה יומן אינטרנטי שבו אנשים כתבו על חיי היומיום שלהם. מאז הם הפכו למקום מרכזי למידע ועדכונים, והפכו למוקד עניין לא רק לאנשים פרטיים אלא גם לעסקים.

בלוגים מתעדכנים באופן קבוע באתרים שמספקים הזדמנות להתבוננות מעמיקה בנושא מסוים. נושאים אלה יכולים להיות מגוונים ביותר, ממזון לשיווק מקצועי. בלוגים מורכבים מפוסטים בודדים, כשכל פוסט עוסק בנושא ספציפי בתחום העיסוק הכללי של הבלוג. פוסטים אלה משמשים לעתים כפלטפורמה לדיונים, שכן בבלוגים רבים ישנה אפשרות להוסיף הערות ותגובות. חשבו על בלוגים כסוג של עיתון שמוסיף מאמר חדש מדי פעם ומעדכן באופן קבוע את המאמרים הישנים.


אז מה ההבדל בין אתר לבלוג?


כפי שאתם יודעים כעת, בלוג בדרך כלל עוסק בנושא מסוים, ומתעדכן באופן קבוע בפוסטים חדשים, בעיקר בצורת מאמרים. אתרים, לעומת זאת, מחולקים לרוב לעמודים פנימיים המספקים מידע והסברים, כל אחד עם מטרות שונות. עמודים אלה מגוונים ויכולים לכלול למשל עמוד שאלות נפוצות או עמוד בית בעיצוב מזמין. עמודים אלה מתעדכנים רק מדי פעם, כך שאתר אינטרנט הוא יותר סטטי מאשר בלוג.


כדאי לשים לב שלאתרים רבים יש בלוגים פנימיים, ואילו באתרים אחרים יש רק בלוגים ללא כל עמודים נוספים. מבלבל, נכון? בוא נרד לשורש העניין. כאשר בלוגים הם חלק מאתר גדול יותר, האתר בדרך כלל מספק את רוב המידע, ופשוט משתמש בתכונת בלוג כדי לעדכן את המשתמשים ולמשוך את תשומת לבם. לדוגמה, חשבו על חנות אינטרנטית שגם מציעה ללקוחותיה בלוג על המוצרים השונים שלהם ואיך להשתמש בהם.


עם זאת, כאשר האתר כולל רק בלוג, בדרך כלל אין לאתר מוצר שהוא מנסה למכור או מידע אחר שהוא רוצה לספק, ותוכן הבלוג עצמו הוא לב העניין. כך או כך, בין אם ראיתם בלוגים שעומדים בפני עצמם או בלוגים כחלק מאתר אינטרנט, בטח נתקלתם בדוגמאות לבלוגים בכל רחבי האינטרנט!


למה בלוגים נעשו כל כך פופולריים לאחרונה?


מאחר שיותר מ-3/4 מכל האתרים ברשת הם או בלוג בפני עצמם או שהם כוללים גם בלוג, פופולריות זה בלשון המעטה. אבל למה זה קורה? מה כל כך מיוחד בבלוגים? ובכן, בלוגים נעשו כל כך פופולריים מסיבות רבות. אחת הסיבות לכך היא בדומה לפלטפורמות מדיה חברתית, בלוגים מאפשרים לאנשים לחלוק את מחשבותיהם וחוויותיהם עם אחרים. בעזרת האפשרות לכתוב תגובות, אנשים יכולים לתקשר אחד עם השני ולבנות מערכות יחסים המבוססות על תחומי עניין משותפים שאינם תחומים לאזור גיאוגרפי מסוים. למעשה, בלוגים הפכו לפלטפורמה חברתית.

סיבה נוספת לכך שבלוגים נעשו כל כך פופולריים היא העובדה שהרבה אנשים התחילו לייצר הכנסה מהבלוגים שלהם. בלוגרים בדרך כלל מרוויחים כסף מפרסומות בכמה צורות שונות. אחת הצורות הנפוצות ביותר של פרסומות היא שיווק שותפים - affiliate marketing. משום שבלוגרים דנים לעתים קרובות בנושא מסוים ויש להם ניסיון רב בתחומם, הם נתפשים כמקורות מידע אמינים בנושאים אלה.

לדוגמה, אם אתם בלוגרים בתחום הנסיעות והתיירות שכותבים על החוויות והפעילויות שלכם ביעדים שונים, סביר להניח שהקוראים שלכם אולי ישמעו בעצתכם. מכיוון שאתם מספקים מידע על אטרקציות שונות ומקדמים אותן בקרב הקוראים שלכן, יתכן שהאטרקציות יהיו מוכנות לשלם לכם כדי להגדיל את כמות המבקרים שלהן. פעמים רבות, בלוגרים גם מרוויחים כסף ממודעות רגילות בבלוגים שלהם, ולבסוף הם אף עשויים למכור את הבלוגים שלהם לפלטפורמות בלוגים גדולות יותר.

ברמה יותר טכנית, הבלוגים זינקו פשוט שכיום הרבה יותר קל לאנשים פרטיים ליצור ולעדכן את הבלוגים שלהם. עם פלטפורמות רבות לבניית אתרים, אנשים ללא ידע בתכנות יכולים כיום ליצור בלוגים ולעדכן אותם באופן קבוע. משום שבלוג יכול לעשות בכל נושא שתבחרו, כל אחד יכול לבחור ליצור בלוג, מה שהופך את הבלוגים לקלים ולנגישים ביותר.



איך בלוגים עוזרים לעסקים?


הסיבה הבסיסית ביותר שבגללה עסקים פנו לתחום הבלוגים היא שהם מציעים דרך פשוטה לעדכן לקוחות. מאחר שבלוגים מתעדכנים באופן קבוע, הם מאפשרים לעסקים למסור עדכונים על שינויים בחברה, ליידע משתמשים על מבצעים ולהציע הטיפים כיצד להשתמש במוצרים שלהם בצורה הטובה ביותר.


סיבה נוספת לכך שעסקים משתמשים בבלוגים היא שבלוגים מאפשרים להם לספק תוכן רחב יותר, ובכך לעזור להם למשוך קהל גדול יותר של קוראים. טקטיקה זו של יצירת תוכן למשוך את הקהל שלכם למותג היא הבסיס למתודולוגיה שיווקית חשובה בשם שיווק נכנס - inbound marketing.


נניח שאתם מוכרים פרחים, ובאתר שלכם יש בעיקר זרים שונים שאתם מוכרים. הגיוני שכל מי שמחפש פרחים יוכל למצוא את מה שהם צריכים באתר שלכם. אבל אם תוכלו לחשוב על רעיונות רלוונטיים לתוכן בבלוג, למשל פוסטים על נושאים כמו "איך לטפל בפרחים שלכם", יתכן שגם אנשים שלא מחפשים לקנות פרחים כרגע יגיעו לאתר שלכם. ועכשיו, אנשים שבדרך כלל קונים את הפרחים שלהם במקום אחר יכולים להרוויח משהו מהאתר שלכם, וכך להכיר את המותג שלכם. באמצעות משיכת תנועת משתמשים לאתר שלהם, עסקים שונים למעשה מפרסמים את עצמם בעצמם, ונותנים לעוד אנשים אפשרות להיזכר באתר שלהם בפעם הבאה שהם ירצו לקנות פרחים.


יתרון חשוב נוסף של הגברת התנועה לאתר שלך הוא SEO, או אופטימיזציה למנועי חיפוש. SEO הוא שם השיטה לשיפור מיקומו של אתר האינטרנט בתוצאות מנוע החיפוש, מה שיעזור למשתמשים למצוא אותו בקלות רבה יותר. כשמנועי חיפוש כמו גוגל שמים לב שיותר אנשים מבקרים באתר מסוים, סביר להניח שהם יחשיבו את תוכנם כרלוונטי יותר. כתוצאה מכך, מנועי חיפוש עשויים להגדיל את החשיפה של אותו אתר בכך שהם ימקמו אותו קרוב יותר לראש עמוד תוצאות החיפוש. וכמובן, ככל שאתר נמצא קרוב יותר לראש עמוד תוצאות החיפוש, כך גדל הסיכוי שאנשים יקליקו עליו.


יתרון נוסף של בלוגים בכל הנוגע ל-SEO הוא שמנועי חיפוש נוטים לחפש תוכן חדש ועדכני. בעוד שלרבים מהאתרים יש תוכן סטטי יחסית, בלוג שמתעדכן באופן קבוע הוא פלטפורמה מצוינת לתוכן מתעדכן. משום שנושא ה-SEO יכול להישמע קצת מאיים, הנה כמה טיפים ל-SEO שנועדו במיוחד עבור בלוגרים ויכולים לעזור להקל על התהליך.


למה חשוב שתפתחו בלוג?


בלוגים הם הכרחיים להרבה אנשים שונים ומשמשים פלטפורמה לצרכים מגוונים. אם אתם אנשי מקצוע מומחים, בלוג הוא דרך מצוינת לבסס את המומחיות שלכם בתחום מסוים. פרסום מידע מעשי ומדריכים שמתעדכנים באופן קבוע יראה לקוראים שלכם שאף אחד לא מכיר את התחום שלכם יותר טוב מכם. כשאתם מציגים את עצמכם כסמכות מקצועית בתחום שבו אתם עובדים, תוכלו להגדיל את המוניטין שלכם ולהפוך לדמות מובילה בתעשיה שלכם. כתיבת בלוג בתור מומחים בתחומכם יכולה גם לפתוח את הדלת להכנסה אפשרית וליכולת שלכם להפוך את הבלוג שלכם לקריירה.


עבור אנשים פרטיים, מצד שני, בלוגים יכולים להיות דרך מושלמת לפרסם עדכונים בקרב חברים ובני משפחה. לדוגמא, אם אתם נוסעים ליעד אקזוטי ורוצים לשתף תמונות ומידע על הטיול שלכם עם מספר אנשים שונים, אתה יכול לשלוח את כולם למצוא את המידע בבלוג אחד מרוכז. למעשה, בלוג יכול להיות פתרון לכל חוויה שתוכלו להעלות על דעתכם שתרצו לחלוק עם קהל כלשהו.


אז איך אפשר להתחיל לכתוב בלוג?


אחרי שקראתם על העקרונות המרכזיים של עולם הבלוגים, אתם בטח שואלים את עצמכם, מה הלאה? ובכן, למרבה המזל, די פשוט להקים בלוג. כדי להתחיל, גשו לפלטפורמה לבניית אתרים לבחירתכם וצרו לעצמכם חשבון. לאחר מכן בחרו את תבנית הבלוגים שהכי מוצאת חן בעיניכם והתאימו אותה בקלות לסגנון ולצרכים שלכם. לאחר מכן תוכלו להתחיל להוסיף את התוכן המקורי שלכם וליצור פוסטים בבלוג. לבסוף כל מה שנותר הוא ללחוץ על "פרסם" ולעלות לאוויר האינטרנט! עכשיו אתם יכולים לשבת בנחת ולהתפעל מהיצירה שיצרתם בזעת אפכם.


אם כבר יש לכן אתר Wix, אתם יכולים לשלב בו בלוג בקלות באמצעות בלוג Wix.

כך או כך, יהיה לכם כל החופש שתצטרכו כדי ליצור בלוג שמייצג אתכם במלואו.




מה כדאי לכלול בבלוג שלכם?


לאחר שיצרתם בלוג, מגיע הזמן להתחיל לחשוב על סוג התוכן שתרצו שיהיה בו, וכיצד כדאי שתכתבו את הפוסטים בבלוג שלכם. במסגרת תהליך החשיבה על סוג התוכן שתכתבו, זכרו לחשוב על קהל היעד שלכם ומה שבאמת מעניין אותם.


חשוב גם לזכור שפוסטים בבלוג צריכים להיות יחסית קלים לקריאה ולהבנה, אבל עליהם גם לספק סיכום מקיף של הנושא שבו הם עוסקים. עיינו במאמר שבקישור כדי לקבל הסבר מלא יותר על איך לכתוב פוסטים בבלוג.


שלב חשוב נוסף בכתיבת בלוג דורש מכם להבין כיצד לכתוב כותרת קליטה לבלוג. הכותרת היא הדבר הראשון שהקוראים יראו לפני שהם בכלל יכנסו לבלוג שלכם. הכותרת שלכם תוצג בגוגל, וכל הקוראים הפוטנציאליים שלכם ישפטו אתכם אך ורק על סמך המילים הספורות הללו. אז ניתן לומר שהכותרת היא קריטית. התחילו בחשיבה על הדברים שאנשים יחפשו במנוע החיפוש שיובילו אותם לבלוג שלכם או לפוסט מסוים בתוך הבלוג.


כשתתבוננו מבעד לעיני הקוראים שלכם תוכלו להבין באמת איך לדייק את הבלוג שלכם ואת כתיבת התוכן שלכם, ולתת לו פוטנציאל אמיתי להפוך למוקד תוכן עוצמתי.


כיצד לגרום לבלוג שלכם להצליח?


התחלתם נהדר! הקמתם בלוג, הוספתם תוכן מזמין, ועכשיו אתם רוצים לדעת מה השלב הבא. איך מעלים את הבלוג שלכם עוד רמה אחת למעלה? ובכן, יש מספר אלמנטים שאתם יכולים להוסיף לבלוג שלכם כדי להבטיח שהוא ימצא חן בעיני הקוראים וגם כדי לוודא שגוגל שם לב אליכם. אלמנטים אלה מגוונים, החל מתוספות קטנות ומהירות כגון תמונות לפוסטים שלכם, ועד למחקר מילות מפתח מעמיק לצורך שיפור ה-SEO. עיינו בכלי הבלוגינג שכל הבלוגרים צריכים להכיר וליישם כדי לקבל תמונה מלאה על איך לשדרג את הבלוג שלכם.


צעד חיוני נוסף ביצירת בלוג מוצלח הוא קידום עצמי. אמנם זה אולי נראה ברור, אבל לשווק את עצמכם כמו שצריך בערוצים הנכונים יכול להיות אחד החלקים הקשים ביותר בדרך להצלחה כבלוגרים. כמה מהמקומות הנגישים ביותר לקידום הבלוג שלכם הם פלטפורמות המדיה החברתית, אבל ישנו עולם שלם של פוטנציאל פרסומי שממתין שתגלו אותו. מקום טוב להתחיל הוא עם הרשימה הזו הכוללת 25 טיפים מומלצים לקידום הבלוג שלכם. ובלי שתשימו לב, הבלוג שלכם יכול להפוך לסנסציה ויראלית.


מאמר זה נכתב על ידי אמנדה ויינר מצוות הכותבים של Wix


bottom of page