top of page

כיצד ליצור טופס אינטרנטי עבור האתר שלכם




טפסים אינטרנטיים עומדים לרשותנו ומאפשרים לנו לבצע פעולות רבות באינטרנט בקלות ובנוחות. בין אם מדובר בהרשמה לאתר מסוים או בכניסה לחשבונכם באתר, הזנת פרטי המשלוח או הרשמה לניוזלטר, אפשר לסמוך על הטפסים האינטרנטיים שידריכו אותנו בתהליך. ואם אתם נמצאים בעיצומה של יצירת אתר עבור העסק שלכם, סביר מאוד להניח שתצטרכו לשלב בו טופס אחד או שניים על מנת לתת מענה טוב יותר לצרכיהם של המבקרים באתר שלכם - כמו גם לצרכים שלכם כבעלי העסק.

טפסים אינטרנטיים, אם משתמשים בהם נכון, יכולים להפוך לחלק בלתי נפרד מחוויית הגלישה, ולהפוך את הפעילות שלנו ברשת לקלות ויעילות יותר. המדריך הזה מכסה את כל מה שתצטרכו לדעת אודות טפסים אינטרנטיים, החל מהסבר מהו טופס אינטרנטי ועד לפירוט מרכיביהם העיקריים וכיצד להוסיף אותם לאתר שלכם.



מה זה טופס אינטרנטי?

טופס אינטרנטי, או בשמו האחר - טופס HTML, הוא עמוד אינטרנט אינטראקטיבי המאפשר למשתמשים להזין לתוכו נתונים. הנתונים המתקבלים באמצעות הטופס נשלחים באופן אוטומטי לעיבוד על ידי שרת. טפסים אינטרנטיים מסייעים ללכידת לידים למכירות באמצעות איסוף נתונים ורישום פרטי הקשר של המשתמשים.

ישנם סוגים רבים של טפסים אינטרנטיים, החל מטפסי פרטי קשר ועד לאפשרות לאשר הגעה באתר המוקדש לאירוע מסוים, טפסים לניהול רכישות ותשלומים באינטרנט בחנות אינטרנטית, ועוד ועוד.

למעשה, ניתן להשתמש בטפסים גם באתר שלכם, בכל מקום שבו תרצו לאסוף מידע מהמבקרים באתר שלכם, בין אם מדובר בכתובת האימייל שלהם או בתשובה לשאלה האם הם יגיעו למסיבה או לא. שימוש אפשרי נוסף לטופס אינטרנטי הוא לתת גישה לחלק מהתוכן באתר שלכם רק לחלק מהמבקרים באתר, בכך שתדרשו מהם להיכנס לאזור למנוייים בלבד.


המרכיבים העיקריים של טופס אינטרנטי

טפסים אינטרנטיים, בדומה לאחיהם העשויים מנייר, מורכבים בדרך כלל משאלה או מסדרת שאלות. לכל שאלה מוצמד שדה שבו המשתמשים יכולים להקליד את תשובתם, או לבחור את התשובה המתאימה ביותר מבין מספר תשובות אפשריות.


טופס אינטרנטי יכול לכלול סוג שדה אחד בלבד או מספר שדות מסוגים שונים. סוגי השדות העיקריים בטפסים אינטרנטיים הם:

תיבות טקסט: תיבות טקסט מוכרות גם בשם שדות קלט. מדובר בשדות ריקים שנועדו לקלוט טקסט המוקלד לתוכם בחופשיות. לדוגמה, הקלדת סיסמה בעת כניסה לחשבון. מתאימות ל: שאלות פתוחות או שאלות בעלות אינסוף תשובות אפשריות (כגון שם או סיסמה).



  • רשימות נפתחות: רשימות נפתחות הן שדות שברגע שמקליקים עליהם, הם נפתחים לכדי רשימה. הרשימה כוללת מספר פריטים שמתוכם ניתן לבחור פריט יחיד. מתאימות ל: בחירת אפשרות אחת מתוך רשימה.




  • תיבות לסימון: תיבות מרובעות קטנות שניתן לסמן או לבטל את הסימון בהן באמצעות הקלקה עליהן. רוב הטפסים מאפשרים למשתמשים לבחור יותר מאפשרות אחת עבור כל שדה מסוג תיבת סימון (מצב זה מכונה בחירה מרובה). דוגמה לתיבות סימון: התיבה שאתם מסמנים לאישור התנאים בעת קבלת שירות אינטרנטי כלשהו. מתאימות ל: בחירה באפשרות אחת או יותר מתוך רשימה.



  • כפתורי רדיו: כפתורים קטנים עגולים. כפתורי רדיו באים בדרך כלל ברשימה הכוללת שתי תשובות אפשריות או יותר. על המשתמש לבחור בתשובה המתאימה ביותר מבין כל התשובות האפשריות באמצעות לחיצה עליה. לאחר בחירת התשובה, כפתור הרדיו מציג נקודה נוספת במרכז העיגול. מתאימים ל: בחירה באפשרות אחת מתוך מספר אפשרויות.



  • כפתור שליחה: הכפתור האחרון בתחתית הטופס האינטרנטי שמור בדרך כלל לשליחת התשובה לאחר סיום מילוי הטופס. המיקרוקופי שנכתב בתוך הכפתור יכול לנוע מ"שלח" ל"צור קשר" או "בקש הצעת מחיר", אך הכוונה נותרת ללא שינוי בכל מקרה - המידע שהמשתמש מילא בטופס יישלח כעת לבעלי האתר. כפתור השליחה פועל ככפתור הקריאה לפעולה בעמוד הטופס והוא בדרך כלל בעל עיצוב בולט המבדיל אותו מעיצוב יתר העמוד במטרה למשוך תשומת לב. מתאים ל: סוף הטופס האינטרנטי.



  • הודעת משוב: הודעת משוב אוטומטית המופיעה מיד לאחר הלחיצה על כפתור השליחה, ומיידעת את המשתמש שהטופס נשלח בהצלחה, או לחליפין, מודיעה לו שהייתה בעיה בהשלמת הטופס. ההודעה מופיעה בדרך כלל באותו עמוד שבו מופיע הטופס עצמו, אך היא יכולה להיפתח גם בחלון קופץ נפרד. מתאימה ל: שלב שלאחר שליחת הטופס.



השיטות הטובות ביותר ליצירת טפסים אינטרנטיים


טופס אינטרנטי טוב הוא טופס שממלא את שלושת כללי הזהב: השימוש בו צריך להיות אינטואיטיבי, המילוי שלו צריך להיות מהיר, והוא צריך להיות קל לתפעול על ידי המשתמש. טופס שמצליח למלא את כל שלושת התנאים האלה בדרך כלל יציג שיעורי נטישה נמוכים יותר, מה שיוביל ליותר תשובות שיתקבלו. אמנם ישנם טיפים רבים ליצירת טפסים באינטרנט, שלושת הטיפים המפורטים מטה הם העיקריים שבהם:


01. צרו טופס שהשימוש בו אינטואיטיבי

טפסים אינטרנטיים לא צריכים להשאיר שום מקום לבלבול. ודאו שאתם מנסחים כל מרכיב בטופס באופן מושלם, כך שהמשתמשים יבינו מיד מה נדרש מהם למלא, כיצד ומדוע. השאלות שלכם והקריאות שלכם לפעולה, מבנה הטופס והסדר שבו השאלות השונות מופיעות צריכים כולם לכוון את המשתמשים בכיוון הנכון, במטרה למנוע כל בלבול אפשרי.


02. הפחיתו את מספר השדות

על מנת להבטיח שהמבקרים באתר שלכם ימלאו את הטופס מתחילתו ועד סופו, ודאו שהטופס אינו ארוך ושמילוי הטופס אינו מתיש. צמצמו את מספר השדות שיש למלא ומספר הצעדים שיש לבצע למינימום והסירו כל צעד שאינו הכרחי. לדוגמה, שדה אחד עבור מילוי "שם מלא" עדיף על פני שני שדות נפרדים עבור "שם פרטי" ו"שם משפחה".


03. תכננו טופס שאינו דורש מאמץ

תהליך מילוי הטופס האינטרנטי צריך להיות קל ולהתבצע ללא מאמץ. הפחיתו למינימום את כמות הטקסט שיש להקליד באופן ידני, והעדיפו תיבות סימון, כפתורי רדיו או בחירה מתוך רשימה נפתחת בכל מקום שבו הדבר מתאפשר. לדוגמה, אם אתם מבקשים להזין תאריך, הוספת כלי לבחירת תאריך מתוך לוח שנה תתרום לשיפור חוויית המשתמש שלכם הרבה יותר מאשר אם תדרשו מהמבקרים באתר שלכם להקליד יום, חודש ושנה.




כיצד להוסיף טפסים אינטרנטיים לאתר שלכם


ישנם כלים נהדרים רבים ליצירת טפסים אינטרנטיים, למשל Google Forms ו-Microsoft Forms. אפשרות נוספת היא ליצור טופס אינטרנטי ישירות בתוך אתר האינטרנט שלכם בוויקס באמצעות Wix Forms. כך הטופס יוכל להשתלב באופן מלא בכל שאר הרכיבים העסקיים באתר שלכם.

כל הטפסים שימולאו ויישלחו דרך הטופס האינטרנטי שלכם יאוחסנו ברשימת אנשי הקשר שלכם בוויקס, ושם תוכלו לאתר ולנהל אותם. אם תבחרו לעשות כן, תוכלו גם לקבל הודעה באימייל בכל פעם שמתקבל טופס חדש באתר שלכם, כמו גם דרך האפליקציה של וויקס.



כיצד להוסיף טופס לאתר שלכם:

01. היכנסו לעורך האתרים של וויקס.

02. הקליקו על כפתור ההוספה (+) בצד שמאל של המסך.

03. בחרו ב-"Contact".

04. בחרו מבין מגוון הטפסים של וויקס, הכוללים טפסים ליצירת קשר, תשלום ומשוב.

05. גררו את הטופס למקום הרצוי באתר שלכם.

06. הקליקו על הטופס על מנת לשנות את הטקסט, העיצוב ועוד.


טיפ נוסף: על מנת לערוך את הודעת המשוב האוטומטית בטופס, הקליקו על הלשונית בשם "Submit Message" תחת הגדרות הטופס ("Form Settings"). ההודעה הזו תופיע בכל פעם שמבקר באתר שולח את הטופס שמילא. אם תרצו, תוכלו גם ללוות את מילוי הטופס באימייל אוטומטי ומותאם אישית שיישלח עם כל מילוי טופס.




כיצד לבנות טופס מותאם-אישית באתר שלכם:

קיימת אפשרות נוספת ליצור טופס משלכם מאפס בעזרת הרכיבים הרבים העומדים לרשותם בעורך האתרים של וויקס. תחת ‘Add’ >> ‘User Input' תוכלו לעיין במגוון תיבות טקסט, כפתורי רדיו, שדות כתובת ומרכיבים רבים נוספים, ותוכלו לשחק איתם ולהרכיב בעזרתם טופס המתאים לצרכיכם ולצרכי האתר שלכם.





יצירת טפסים אינטרנטיים מתקדמים ומותאמים אישית

בעזרת Velo by Wix תוכלו לשלב שדות קלט שונים עם שורות קוד תוכנה וכך תרכיבו טפסים מסוגים מורכבים יותר. להלן מספר דוגמאות לטפסים שניתן ליצור באמצעות Velo:


  • קישור טופס למסד נתונים: באמצעות טופס המקושר למסד נתונים תוכלו לנהל את מכלול הנתונים המתקבלים מהמבקרים באתר שלכם. לאחר מכן תוכלו להציג את תוכן המשתמשים שתאספו כרשימת אנשי קשר באתר שלכם, או להשתמש בו כגיליון נתונים שתוכלו לנהל, לייצא ולערוך.

  • טפסים מתקפלים: הסתירו וגלו שלבים מסוימים בטופס שלכם לפי בחירת המשתמש. טפסים מתקפלים מאפשרים לכם לפצל את הטופס למקטעים קטנים יותר, ולהציג שלבים נוספים בתהליך רק כאשר הם נדרשים.

  • טפסים מרובי-שלבים: טופס מרובה-שלבים הוא טופס ארוך המחולק למספר שלבים במטרה להפוך אותו לפחות מאיים. המבקרים באתר יכולים להתקדם בשלבים השונים בתהליך מילוי הטופס באופן מדורג תוך כדי מילויו. אמנם כל שלב בטופס נשלח בנפרד, אך יש למלא את כל השלבים על פי הסדר.

  • אימות נתונים: אימות נתונים בטופס יכול למנוע מהמבקרים באתר להזין ערכים לא תקינים. לדוגמה, הטופס יכול להבטיח שמספר הטלפון שהמשתמש הזין יהיה בפורמט 055-555-5555.




מאת עדן ספיבק

כותבת ומומחית עיצוב





bottom of page