top of page

איך להפוך את אתר הוויקס שלכם לנגיש?


יש בדרך כלל מטרה משותפת לבעלי עסקים, אמנים, צלמים וכל מי שביניהם: להגביר את החשיפה שהם מקבלים. החשיפה הזאת תגיע בדרך כלל ממשיכת אנשים רבים יותר לאתר המהמם שלכם.

כיום ישנם כמיליארד אנשים מסביב לעולם שלא יכולים להגיע למרבית המידע והשירותים באינטרנט. אנחנו מתרגשים לספר לכם שיחד עם וויקס, יש לכם את הכוח לעשות משהו לגבי זה. אם כבר יש בבעלותכם אתר, אתם יכולים להפוך אותו לנגיש בקלות באמצעות כמה צעדים פשוטים שנפרט לגביהם בהמשך.

אם אתם רק בונים את האתר שלכם לראשונה, תוכלו להביא יותר צפיות לאתר בקלות.


שיפור הנגישות באתר שלכם


מהי נגישות אינטרנטית?


בעיקרון, נגישות אינטרנטית היא לוודא שכולם, כולל אנשים עם מוגבלויות, יכולים לבקר באתר שלכם ולהשתמש בשירותים שאתם מציעים או ליהנות מהיצירות שלכם. אלמנטים באתר שלכם, כמו תמונות, טקסט, גרפיקה ומבנה האתר, יכולים להיות ערוכים נכונה כדי להפוך לנגישים עבור אנשים בעלי מוגבלויות. בנוסף, קיימים מרכיבים ממש בעורך של וויקס שאפשר להפוך לנגישים בקלות. בואו ניכנס לעומק הדברים:


הפכו את התמונות שלכם לקריאות


ללקויי ראיה לעתים יש צורך בטכנולוגיות, כגון קוראי מסך, שיסייעו להם בדפדופם באתר שלכם. באמצעות הוספת תיאורים לתמונות שלכם – מה שמוכר גם בשם alt text – אתם מספקים למנועי החיפוש וקוראי המסכים את המידע שהם זקוקים לפיענוח התמונה. כבונוס, הוספת alt text לתמונות שלכם יניב תוצאות גם בנוגע ל-SEO (Search Engine Optimization או אופטימיזציית מנועי חיפוש) של האתר שלכם.

עקבו אחר הצעדים הבאים כדי ללמוד איך להוסיף alt text לתמונות שלכם.




שימו לב למבנה האתר שלכם


ההיררכיה (או: המבנה) באתר שלכם יכולה לסייע לדפדפני אינטרנט וקוראי מסך להבין איך הוא מסודר. באתר שלכם תוכלו למצוא כותרות, תתי-כותרות ופסקאות. אך מאחורי הקלעים, כל הטקסט מסווג באמצעות מה שנקרא ״תגיות כותרת״ כמו H1 או H2. באמצעות תיוג נכון שלהן, אתם מבטיחים שטכנולוגיות מסייעות יוכלו לקרוא את האתר שלכם בלי בעיה. אתם יכולים למצוא רשימה מלאה של הנחיות לעיצוב כאן.



תנו אישור לרכיבי נגישות בעורך שלכם


עבור אותם מבקרים המשתמשים במקלדת במקום בעכבר כדי לגלוש באתר שלכם, אתם יכולים לאפשר נגישות למקלדת ובכך הם יוכלו לנווט באתר שלכם באמצעות המקלדת בלבד. בכך גם תפעילו סממנים ויזואליים שיבטיחו שהמבקרים שלכם יכולים לראות את המיקום הנוכחי שלהם על המסך.

אתם יכולים לעקוב אחר הצעדים הפשוטים הללו כדי לאפשר זאת עכשיו.

הפעילו יכולות נגישות:

  • לכו לעורך

  • לחצו על ״אתר״ ובחרו ״נגישות״

  • הפעילו ואפשרו את הגדרות הנגישות


ללא קשר לסוג האתר שלכם, חשוב לזכור לעצב להכלה. המטרה שלכם היא לקבל כמה שיותר טראפיק לאתר שלכם, אז שימו לב לחוויית המשתמש (או ה-UX) שלכם ולבחירות הגרפיות והטקסטואליות שלכם.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!



הכתבה הזו התפרסמה במקור בבלוג הראשי של וויקס


bottom of page