CareerTips - עידו עדולמי



עידו עדולמי, מנהל קמפיינים שיווקיים ב-Uber באיזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי.

התחלתי את דרכי ב-Uber כמנהל השיווק בישראל ומשם עברתי למטה הבינלאומי של החברה באמסטרדם. כיוון שהאיזור שאני אמון עליו עצום מבחינה גיאוגרפית, יוצא לי לעבוד מידי יום עם שווקים שונים, בין אם גדולים כמו צרפת, בריטניה ודרום אפריקה, או קטנים יותר כמו ישראל, יוון ואיטליה. מה שהופך את העבודה למעניינת במיוחד הוא הגיוון באופי השווקים השונים באיזור; מעבר לפערים בהיקף הפעילות של Uber בכל עיר ובכל מדינה, מדובר בשווקים שונים מאוד תרבותית, חברתית וטכנולוגית, מה שמאתגר אותנו להתאים כל קמפיין לשוק ולקהל המקומי.

מה גורם לך סיפוק במקום העבודה:

אני נהנה במיוחד מהעבודה עם האנשים. במשרדים שלנו באמסטרדם יש עובדים מכל העולם, כך שבכל יום יוצא לי לעבוד עם עשרות אנשים ממקומות שונים, מה שהופך את החוויה המקצועית והחברתית לדינמית ומרתקת. בנוסף, Uber היא חברה שמתקדמת בקצב מהיר מאוד, כך שכשאני מגיע למשרד בבוקר יש לי אמנם מושג כללי במה אני ממוקד כרגע, אבל תמיד מתפתחים כיוונים חדשים וצצות סוגיות שונות שמצריכות טיפול - החל מקמפיין שמדריך את הנוסעים איך להשתמש בפיצ׳ר חדש באפליקציה ועד קמפיין UberIceCream# העולמי במסגרתו משתמשים בלמעלה מ-500 ערים ברחבי העולם יכלו להזמין גלידה הביתה דרך האפליקציה של Uber.

תכונות אופי המאפשרות לך להצליח לדעתך:

  • חברותי - במסגרת התפקיד אני מקדם פרויקטים שמצריכים עבודה משולבת עם מגוון בעלי תפקידים; מעצבים, אנשי תוכן, קריאטיב, מנהלי שיווק אחרים ועוד... היכולת שלי להתחבר לאנשים שאני עובד איתם מסייעת גם בגיבוש קבוצת האנשים שעובדת על כל פרויקט וגם ביכולת לקדם פרויקטים מול מחלקות או בעלי תפקידים ספציפים.

  • סדר וארגון - כשהתחלתי את הדרך המקצועית שלי הייתי עובד די מבולגן, וזה עבד עבורי בעיקר כי רוב העבודה התחילה והסתיימה אצלי. כיום, כל פרויקט שאני מעורב בו כולל מספר לא קטן של אנשים, מה שמחייב עבודה מסודרת ומאורגנת, עם צעדי המשך ברורים בכל פגישה ויישור קו עם כל הגורמים המעורבים לגבי מי אחראי על מה. זה בהחלט כלי שמתחדד ומשתפר עם השנים. עבורי זה כלי נרכש ששיפרתי במיוחד בתפקיד הנוכחי.

אילו שלושה טיפים היית נותן לנשים וגברים אשר נמצאם בתחילת דרכם המקצועית:

  1. להצטרף לחברה שאתה מתחבר אליה - מוטיבציה והזדהות עם חזון החברה יכול להפוך את מקום העבודה למקום שכיף להגיע אליו. אני מאמין שהזדהות עם האנשים מסביבך והמטרה המשותפת של הקבוצה גורמת לסיפוק ורצון אמיתי להגיע לעבודה בכל בוקר.

  2. להרגע ולראות את התמונה הגדולה - אנשים שמתחילים תפקיד חדש בדרך כלל נוטים לקחת את העבודה מאוד ברצינות, וזה בסדר גמור. הבעיה היא שלפעמים הדבר גורם להתרגשות רבה מדי מתוצאה לא טובה או עומס בעבודה. חשוב לפעמים לקחת אויר, להבין שקריירה היא מרתון ולא ספרינט, ולהתמודד עם משברים ורגעי לחץ ברוגע ומתוך שיקול דעת. זה יכול להיות לצאת לטיול ברחוב על מנת לסדר את הראש, או דווקא במהלך תקופה עמוסה לתכנן ערב שמוקדם לבן/בת הזוג/חברים/משפחה או כל דבר שיכריח אותך לקחת הפסקה.

  3. תמצאו חברים בעבודה - לפעמים צריך לפרוק או להתלונן על מקום העבודה, אפשר לעשות את זה עם בני משפחה או חברים מהבית אבל הם לא בהכרח יכירו את המצב לעומק, לכן חשוב למצוא כמה אנשים בעבודה שהם מעבר לסתם קולגות, אנשים שכיף לבלות איתם ואפשר לדבר ולהתייעץ איתם על הכל.

ספר על מקרה או פרויקט שלאחריהם הרגשת ש״עשית קפיצת מדרגה״ מבחינה מקצועית או אישית ומדוע הרגשת כך:

כשעברתי מתפקיד מנהל השיווק בארץ למטה שלנו באמסטרדם הקמפיין הראשון שהובלתי היה UberPITCH. קמפיין שמבהלכו ב-30 מדינות באירופה ניתן היה לעשות פיץ׳ לסטרט אפ (מכל תחום) לנציגים של קרנות השקעות במדינות השונות. זה היה הפרויקט הבינלאומי הראשון שיצא לי להוביל וכשהוא הסתיים בהחלט הרגשתי שלמדתי המון על הובלה של פרויקט גדול ומשמעותי.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!

#עסקיםקטנים #מנטורינג #קריירה

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4