7 טיפים משני חיים לפרודוקטיביות שלא חשבתם עליהם



זה נורא קשה להצליח לסיים דברים היום. איך מישהו אמור לסיים את המטלות שלו בזמן כשיש כל כך הרבה הסחות דעת, כמו לקט סרטונים של אנשים דורכים על לגו, סיעורי מוחין אלימים במיוחד לגבי רעיונות לארוחת צהריים או עמית לעבודה ששותה את הקפה שלו ממש ברעש?

אנחנו מבינים שיש לכם לוח זמנים קדחתני ותאמין לנו, אנחנו גם מרגישים את כאבכם. זאת הסיבה מדוע זה עד כדי כך פשוט לבנות אתר מדהים עם וויקס. אבל אחרי שסיימתם לבנות את האתר, תמיד יש כל כך הרבה לעשות. כשאנחנו נכנסים למחוז העצות לניהול הזמן ומדריכים להגברת הפרודוקטיביות, רוב המידע שתיתקלו בו בגלישה באינטרנט הוא מאוד ישר וברור. אולם, לפעמים, כשאתם הגעתם לנקודה בה הדבר היחיד שאתם מסוגלים להתרכז בו הוא לגרום לפאה של הקולגה שלכם לרחף באוויר במקום לעשות את העבודה שלשמה התכנסתם, רשימת מטלות (או כל עצה נפוצה אחרת) פשוט לא מספיקה יותר. זמני עצלנות אמיתית קוראים לאמצעים קיצוניים ויצירתיים. אז תתכוננו - מהר מאוד אתם תלמדו איך לסיים את כל המטלות שלכם, הודות לטיפים משני החיים הבאים:

הגיע הזמן למצור אמיתי – הימנעו ממערבולת הזמן שהיא פייסבוק (או כל ערוץ חברתי אחר)

אנחנו מתחילים את הרשימה הזאת עם פצצה אמיתית. איום כל כך ממשי לפוריות העבודה שלכם שהיינו משמיעים את המצעד הקיסרי של מלחמת הכוכבים לפני שהזכרנו אותו, אם רק היינו יכולים. כולנו יודעים מה קורה כשאנחנו נכנסים לפייסבוק. הכל מתחיל עם גלילה תמימה שתיארך בדיוק חמש דקות, כך אנו מבטיחים לעצמנו. במערכה הראשונה, אתם מדפדפים בין תמונות של הטיול האחרון של חבר. משם אתם לא יכולים לעמוד בפני סרטון שלווה על ידי התיאור ״החתול הזה נתן כאפה לשוטר באמצע הרחוב. תגובתו של השוטר תדהים אתכם!״. עשר דקות אחרי זה אתם כבר באמצע שאלון ״איזה רהיט של איקאה אתם״, ולפני שאתם בכלל שמים לב, שעתיים וחצי עברו בהן הספקתם להשתתף בשלושה דיונים פוליטיים, צפיתם בארבעה סרטונים חמודים ונפלתם לעומקם של שמונה קליקבייטים שאפילו לא שווים אמ;לק.

פייסבוק לא שם לבד. גם לאינסטגרם, לטוויטר, לסנאפצ׳ט, לפינטרסט ואפילו ללינקדאין יש את כל התכונות שואבות הזמן האלו בצורות וברמות שונות. מעבר ללוח הזמנים הרעוע שלכם, עוד תוצאה עגומה אפשרית של הגלישה פייסבוק היא החשיפה הפומבית של העצלנות שלכם. אפילו אם אתם לא חברי פייסבוק עם הבוסים שלכם, זה לא אומר שהם לא שמו לב שאתם עושים לייק לכל סרטון עם מתכון שהועלה לעמוד של באזפיד במהלך שעות העבודה.

אז איך מתמודדים עם המפלצת טורפת הזמן הזו? משמעת עצמית J אבל ברצינות, אם נפסיק להתבדח לרגע, יש יותר מכמה אפליקציות והרחבות דפדפן מצוינות שיסייעו לכם לחסום את פייסבוק, טוויטר או כל אתר נאלח אחר. התקינו אותן ותראו איך הרשתות החברתיות מחליקים מכם הלאה כשם שהיו קטשופ בפרסומת לספריי נוגד נוזלים.


שלווה עכשיו – הקשיבו למוזיקה מרגיעה

מבחינת חוש השמיעה, המשרד הוא לא בדיוק המקום האידיאלי להיכנס למצב רוח פרודוקטיבי. הקלדה רועשת, שיחות קולניות ומדפסת שנשמעת כאילו היא יולדת מדפסת קטנה קצת יותר הם כולם הסחות דעת שעלולים לפגוע בפוריות העבודה שלכם. אתם לא חייבים להתקין קצף אקוסטי על שולחן העבודה שלכם, אבל אם רמת הרעש גבוהה ואתם מרגישים שהיא מפריעה ליכולת שלכם להתרכז, ישנן כמה דרכים שעשויות לשפר את המצב (לא, זה לא מה שהתכוונו. תניחו את אקדח המים הזה על השולחן מיד!).

ראשית, יש כמה גישות לגבי ההשפעה של מוזיקה או רעש רקע על פרודוקטיביות ואין פתרון אחד שמתאים לכולם. הדרך הטובה ביותר להחליט איך לעצב את קירות השמע שלכם היא על ידי ניסוי וטעייה. כמה מחקרים מראים שמוזיקה תשפר את רמת הפרודוקטיביות שלכם כאשר אתם מבצעים מטלות רפטטיביות. מחקרים אחרים מציינים שצלילי טבע ממקדים אותנו ומשפרים את הפעולות הקוגניטיביות שלנו, כאשר אחרות מציעות שלהקשיב למוזיקה רגילה שאתם אוהבים פשוט תשפר את מצב הרוח שלכם, ובשל כך, תעזור להשיג תוצאות טובות יותר. החלק הטוב ביותר? יש המון אתרים חינמיים וידידותיים למשתמש בדיוק בשביל המטרה הזאת (Noisli, Coffitivity או raining.fm).

כוח הקוואי (Kawaii) – להסתכל על תמונות של גורים

אנחנו מודעים לכך שמדובר כנראה בטיפ הכי מוזר ברשימה הזאת, אבל מי שם אותנו להתווכח עם מחקר מדעי מוכח? זה אכן מפתיע לשמוע שמכל הדברים בעולם, פעולה שנחשבת למרסקת לוחות זמנים דווקא תקדם פרודוקטיביות. כמו כל טיפ אחר ברשימה הזאת, אין כל צורך לקחת את העצה הזאת לקיצוניות ולגלוש בשבעה עמודים של חתלתולים וכלבלבים – הפסקת חמידות קטנה ודאי תעשה את העבודה.

לפי מחקרו של הירושי ניטונו מאוניברסיטת הירושימה, צפיה בתמונות ובסרטונים חמודים של חיות מפעילה אצלנו דחפים של טיפול, שעשויים להגביר את ביצועי העבודה שלכם. אז בפעם הבאה שאתם מתקשים לסיים דברים, במקום להושיט את היד לספינר או קוביית הפידג׳ט הקרובה, תזכרו שאי שם יש ארנבון בסלסילת כביסה שחיכה כל היום רק כדי לעזור לכם למחוק את כל המטלות מהרשימה שלכם.


איך מטלה מסתיימת? כמו הצחוק – לצחוק כמה שיותר

אנחנו לא חושבים שאי פעם שמענו על משהו שצחוק לא יכול לשפר, לשדרג או לרפא, ועל פי המחקרים, יש תוצאה חיובית גם כשמתייחסים לפוריות עבודה. כמו חמאה בכל מתכון אפשרי, כשזה מגיע לצחוק, כל המרבה – הרי זה משובח (אוקיי, אולי בכמה מקרים נדירים אתם יכולים להגיע למצב בו אתם לא תצטרכו שום גיחוכים נוספים). אין צורך להיכנס לפאניקה, אף אחד לא מצפה למונולוג מושחז באורך שעה. אתם יכולים פשוט לספר את הבדיחה הגרועה האחרונה מפי אבא, להגיב למיילים עם גיף משעשע או לשתף סרטוני יוטיוב קורעים.

להתבדח בעבודה יכול להפיג מתחים ולקדם ערוצי תקשורת בריאים יותר בין עמיתים. זה יכול להפחית עוינות בין עובדים וההנהלה ולאפשר ביקורת בונה מוצלחת יותר. כל עוד אתם שומרים את ההומור נקי (ואנחנו מדברים, נקי לפחות כמו סיינפלד) ולא מתבדחים על חשבונו של אף אחד, פשוט לכו על זה.

לשבור את הקרח – להתחיל את היום עם מקלחת קרה

הטיפ הזה די פשוט. כל בוקר, קחו את עצמכם למקלחת הקרובה ביותר (שנמצאת איפה שאתם גרים, אנחנו לפחות מקווים), תפתחו את המים הקרים... ותתקלחו. איך בדיוק זה יסייע לפרודוקטיביות שלכם? מחקר אקדמי טרי מציע שמקלחות קרות יכולות להגביר את פעילות המערכת החיסונית, לעזור למחזור הדם ולהקפיץ את הגוף עם אנדורפינים משפרי מצב רוח.

אתם אפילו לא חייבים לתת למים הקפואים לזרום עליכם מהרגע הראשון, כל עוד אתם מוודאים שיש לכם רגע מיוחד (או שניים) עם הקצה הכחול של הברז. נסו את זה לשבוע אחד ותראו איך 90 השניות הכואבות הללו מקפיצות את היום שלכם ושומרות עליכם יותר מרוכזים, חיוביים ומוכנים להתמודד עם כל אתגר שלא יפילו עליכם. כפי שמארק טוויין אמר בעבר, ״אם תאכלו צפרדע חיה דבר ראשון בבוקר, שום דבר גרוע יותר לא יקרה לכם בהמשך היום״.


הפסקה מאוזנת מהחיים – מתי שזה מתאפשר, תשנ״צו

כולנו היינו שם. ארוחת צהריים כבדה, תוכנית טלוויזיה חדשה שהשאירה אתכם ערים עד שתיים בלילה, או פשוט העובדה שאתם הורים – כולן סיבות טובות להרגיש טיפה עייפים באמצע היום. אתם יכולים לנסות להילחם בישנוניות, לנסות להטביע אותה בקפה ומשקאות אנרגיה או לאכול שילובי מזון משונים שקראתם עליהם במגזין בפעם האחרונה שחיכיתם בתור למספרה. אבל בדיוק כמו חד-קרן שמנסה למצוא דרך להילחם בסוסים בריונים, הפתרון תמיד היה שם לפניכם. תעשו שנ״צ.

אמנם תינוקות נתנו לשנת הצהריים שם רע, אבל אם תתעלמו מהסטריאוטיפים שמערבים חלב חם ופשוט תעצמו עיניים לרגע, אתם תידהמו מהקפיצה ברמת הפרודוקטיביות שמתקדמת אליכם בצעדי ענק. שנת הצהריים האידיאלית היא בין 45 ל-90 דקות, למרות ששנ״צ של 25 דקות או אפילו פחות יכולה להיות אפקטיבית בהפחתת השליליות והאימפולסיביות ויכולה להגביר ביצועים. אז בפעם הבאה שאתם מרגישים עייפים בזמן העבודה, נסו לשנו״צ – אתם תתעוררו ממוקדים יותר, תבצעו פחות טעויות, והזיכרון שחשבתם שאבד לכם יחזור לעבוד.

כמו ערפד – לעבוד בלילה

יש אנשים שמוצאים את זה קשה לנתק עצמם מהמיטה בבוקר, ואם תבקשו מהם לחתום חוזה למכירת הכבד שלהם עצמם בשביל עוד חמש דקות שינה, הם יעשו את זה בהנחה שהבקשה תגיע כשהשעון המעורר מתחיל לצלצל. במקום להכריח את האנשים הללו לעבוד בשעות העבודה הרגילות, הם יכולים להיות יעילים ופרודוקטיביים יותר במהלך שעות הלילה.

כשהשמש שוקעת, כך גם מספר השיחות והסמסים מסיחי הדעת. אין שום שאלות לא קשורות מעובדים אחרים, הרשתות החברתיות נראות פחות מפתות בלילה, ואפילו הכלב של השכנים כבר בחלום השביעי. זה רק אתם, הבריזה הקרירה של הלילה והאווירה הרגועה. אבל להפוך את לוח הזמנים שלכם על ראשו לחלוטין זה לא הכרחי. בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם מאחרים, נסו להשלים כמה מטלות בין 11 בלילה ל-3 בבוקר.

כבר לא צריכים ללכת לנמלה בשביל להרגיש פרודוקטיביים? רוצים לקבל ישירות אליכם טיפים לקידום העסק שלכם? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!​

#קריירה #עסקיםקטנים

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4