5 טיפים קלים ל-SEO כדי להקפיץ את האתר שלכם בפחות משעה



אז יצרתם אתר מגניב – מזל טוב! השלב הבא הוא, כמובן, למשוך אנשים להיכנס אליו. כדי שהאתר שלכם יופיע בראש הרשימה במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג, אתם צריכים להבין מעט את עולם ה-SEO – Search Engine Optimisation – או בעברית, אופטימיזציה של מנועי חיפוש.

למרות שרבים נרתעים מהנושא, SEO הוא לא המפלצת המפחידה שעושים ממנו. הצעד הראשון בכיוון הנכון הוא להיעזר באשף ה-SEO של וויקס – כלי ידידותי למשתמש שיעבור יחד איתכם, צעד-צעד, על תהליך האופטימיזציה של האתר שלכם.

יש כל כך הרבה אתרים במרחבי הרשת, ולכן אין שום דרך להבטיח שהאתר שלכם יהיה תוצאת החיפוש הראשונה בגוגל – אבל יש המון דברים קטנים שאתם יכולים לעשות כדי להגביר את הסיכוי של האתר שלכם להגיע לתוצאת חיפוש ממש מוצלחת. תנו לנו אפילו רק שעה אחת (או פחות!) ואנחנו נוכל להציג בפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על ה-SEO של וויקס ואיך להאיץ את האתר שלכם.


בחרו את הכתובת הנכונה

לפני שהאתר שלכם עולה לאוויר, אתם צריכים לבחור כתובת URL. יכול להיות שאתם מכירים אותה כדומיין – זאת בעצם הכתובת שהמבקרים שלכם יקלידו כדי להגיע לאתר ולמצוא אותו. כמו השלט הענקי מעל חלון ראווה של חנות, הכתובת היא אחד מהדברים הראשונים שמבקרי האתר שלכם יראו כשהם נכנסים אליו. זאת הסיבה מדוע הכתובת היא גם המקום הראשון אליו גוגל פונה כדי להבין במה האתר שלכם מתעסק ולהחליט איך לדרג אותו בתוצאות החיפוש.

הדומיין האידיאלי יכלול את שם העסק שלכם ואולי מילת מפתח אחת או שתיים שקשורות לעסק. למשל, אם אתם קבלנים, כדאי לכם לשקול כתובת כמו www.yournameconstruction.com.

בנוסף, זה חשוב לדאוג שהכתובות שלכם נקיות. הכוונה היא לא למחוק את הישנות, אלא לוודא שהקישור נקי ופשוט כמו הטקסט באתר שלכם: בלי תווים מיוחדים, בלי האשבנגים, בלי מספר זיהוי של עמוד. אם אתם רוצים לנקות את הכתובת שלכם בלחיצת כפתור אחת, לחצו כאן.

רוצים ללמוד עוד על בחירת שם דומיין? לחצו כאן.

צרו כותרות ותיאורים לכל עמוד

הידעתם? אתם יכולים לבחור כותרת ייחודית ותיאור לכל עמוד ועמוד באתר שלכם. אלו הם טקסטים קצרים שמתארים, בצורה מדויקת וברורה, את מה שהעסק שלכם עושה – מהולים בכמה מילות מפתח ומונחים מרכזיים.

פעם ריחפתם עם העכבר מעל לשונית בדפדפן שלכם? הביטוי שמופיע תחת סמן העכבר הוא כותרת העמוד. אמנם התיאור לא נראה לעין, אך גם הוא חשוב מאוד עבור מנועי החיפוש! למעשה, הכותרת והתיאור הם בין הדברים הראשונים שגוגל משתמש בהם על מנת לקבוע את דירוג האתר. ובנוסף – ברגע שהאתר שלכם אכן מופיע ברשימת תוצאות החיפוש, הגולשים יקראו גם את הכותרת וגם את התיאור שלכם כדי ללמוד במה האתר שלכם עוסק ולקבוע האם להיכנס אליו או לא.

מחפשים עצה ממומחה לבחירת כותרת קטלנית? קראו את הבלוג הזה.


שימוש נכון בטקסט עוגן

כשאתם כותבים את הטקסט לאתר שלכם, קחו בחשבון שאתם יכולים להשתמש בטקסט עוגן (Anchor Text). שו עוגן? אתם יכולים להירגע, אין לזה שום קשר לשייט – טקסט עוגן הוא פשוט טקסט שמבקרי האתר יכולים ללחוץ עליו על מנת להילקח ישירות לעמוד אחר, בין אם באתר עצמו או בכל אתר אחר באינטרנט.

טקסט עוגן יעיל משומש על מנת לסייע למשתמשים לנווט באתר ולמצוא בדיוק את מה שהם מחפשים. הוא יכלול מילות מפתח וביטויים שקשורים לתוכן האתר: אם אתם הבעלים של חנות נעליים, לדוגמא, המילים ״העיפו מבט על מבחר נעלי הילדים שלנו״ בעמוד הבית שלכם יכולים לקשר, דרך טקסט עוגן, לחנות האינטרנטית שלכם, שמוכרת – ניחשתם נכון – נעלי ילדים.

טקסט עוגן הוא דרך נהדרת להקפיץ את ה-SEO, אבל אל תשכחו שעומס קישורים ועוגנים שלא באמת עוזרים לקוראים שלכם עלולים להדליק נורות אדומות אצל גוגל.

הוסיפו אלט-טקסט לכל התמונות

מנועי חיפוש מצוינים בקריאת הטקסט באתר שלכם, אבל הם עדיין מדשדשים מאחור בכל הנוגע לתמונות. על מנת להבין מה מוצג בתמונה או בגרפיקה, מנועי החיפוש תרים אחר ״אלט-טקסט״ (alt text), תיאור תמציתי של כמה מילים בודדות בנוגע לכל תמונה באתר. כשאתם כותבים את האלט-טקסט, ודאו שאתם מתארים בדיוק מה ניתן לראות בתמונה, אבל נסו לכלול גם את שם העסק שלכם או כמה מילות מפתח הקשורות למטרת העסק.

טיפ למתקדמים: אין צורך לכתוב אלט-טקסט לתמונות שהן פונקציונליות לחלוטין או קשורות לעיצוב, כמו תמונת הרקע. אם לתמונה אין שום קשר לנושא האתר שלכם, אתם יכולים לדלג על כתיבת האלט-טקסט.

לחצו כאן כדי ללמוד איך להוסיף אלט-טקסט לתמונות שלכם בוויקס.


תנו לאתר שלכם מבנה עם הכותרות הנכונות

לכל עמוד באתר שלכם צריכה להיות כותרת, כותרת משנה וכולי. כשמנועי חיפוש סורקים את האתר, הם יבינו את התוכן שלכם בצורה טובה יותר אם תוכלו להסביר להם את היררכיית הטקסט של האתר שלכם. החלק המשמעותי ביותר הוא כותרת העמוד וכדאי להגדיר אותה כ-H1 באדיטור הטקסט. H1 אמורה לתאר את תוכן העמוד, ולא אמורה להיות יותר מ­-H1 אחת בלבד. בחרו אותה בזהירות ואל תשכחו לכלול גם מילות מפתח. אחרי ה-H1, יבואו H2, H3 וכן הלאה. ככל שמבנה הטקסט שלכם ברור יותר, כך יהיה למנועי החיפוש קל יותר לעכל ולהבין את תוכן האתר.

אם אחרי שניסיתם את 5 השלבים הקלים הללו אתם מרגישים מעט יותר בטוחים ורוצים לקדם את הידע שלכם לשלב הבא, אתם מוזמנים לבדוק את הפוסט הזה, שמסביר SEO לעומק.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!

#עסקיםקטנים #ניוזלטר #אתראינטרנט #קידוםברשת #שיווקאונליין

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4