שיווק באינטרנט - איך מביאים את העסק שלכם לכל מקום



בתור בעלי עסק קטן, אתם כל הזמן מחפשים דרכים להגיע אל קהלים חדשים ולהיחשף במקומותבהם לא הייתם קודם לכן. חשיפה שכזו יכולה להשתלם לכם מבחינה כלכלית ולכן שווה לכם להשקיע בה, גם אם זה גובה מכם עלויות שונות וזמן.

לשמחתכם, ישנם לא מעט כלים שיווקיים ברשת שאפשר להשתמש בהם בשביל לזכות בחשיפה. כך למשל, אם אתם בעלי מקצוע שעובדים ביישוב מסוים, אתם יכולים לזכות בחשיפה לכלל יישובי האזור. אם אתם חברה שפעלה עד היום אך ורק באזור ספציפי, אתם יכולים ליהנות מחשיפה ארצית. אם אתם מעוניינים, אתם יכולים אפילו לזכות בחשיפה בינלאומית.

כל מה שעליכם לעשות זה להחליט כיצד והיכן אתם מפרסמים את עצמכם. כדאי לקחת בחשבון שני דברים: ראשית, מדובר בתהליך שלוקח זמן ודורש עבודה מקצועית ועקבית. שנית, עליכם לכוון את עצמכם ליעד מציאותי שתוכלו לעמוד בו, למשל מבחינת איזורי אספקה וכמויות.

4 כלים עיקריים לשיווק באינטרנט

כלי ראשון הוא אתר אינטרנט. זה הכלי הבסיסי ביותר שיש - השער המרכזי שלכם לפעילות ברשת. לכן אתם צריכים לדאוג שהוא יהיה מעוצב יפה, מעודכן וכתוב בשפה ברורה ונוחה. עליו להכיל מידע אינפורמטיבי ושיווקי, תמונות וסרטונים. הוא צריך להכיל אפשרות ליצירת קשר מהיר איתכם, ולספק חווית גלישה אופטימאלית.

בתור בעלי עסק שמציעים ללקוחות שלהם מוצרים למכירה או הזמנת שירותים, רצוי שהאתר יכיל חנות וירטואלית או מרכז הזמנות און ליין. גולשים רבים כיום מעדיפים לבצע את הקניות שלהם דרך האינטרנט ולא באופן פרונטלי או טלפוני.

נקודה אחרונה שצריך להדגיש בהקשר של חשיבות אתר אינטרנט לעסק, הוא התאמה למכשירים סלולאריים. יותר ויותר גולשים עוברים משימוש במחשבים לשימוש במכשירי סלולר, לכן חשוב שהאתר שלכם יותאם לשימוש במכשירים ניידים.

כלי שני, ניוזלטר. זהו כלי שמאפשר לכם לשלוח מייל ישירות אל הלקוחות אשר נרשמו אצלכם באתר. במייל זה אתם יכולים להציע להם מוצרים, שירותים, מבצעים והנחות. כלי זה מאפשר לכם למקד את הפרסום שלכם באופן ספציפי לצרכיו של הלקוח.

כלי שלישי, שיווק בגוגל. אתם יכולים לשווק את עצמכם בעזרת פרסומות במנוע החיפוש ובאתרים שעובדים עם פרסומות של גוגל, או בעזרת קידום רגיל במנוע החיפוש. הפרסום והקידום עובדים על פי מילות חיפוש, כך שבכל פעם שהלקוח מקליד ביטוי מהתחום שלכם, אתם תהיו העסק הראשון שיופיע אצלו במסך.

פרסום בגוגל הוא הפרסום המוביל כיום באינטרנט, הוא מאוד מועיל לעסקים קטנים. הסיבה היא, בעזרת הפרסום בגוגל ניתן להגיע לכל גולש שמחפש עסק בתחום מסוים, באופן ממוקד. ניתן למקד את הפרסום על פי אזורים, בהתאמה לגיל ולמין, ואפילו בשעות ספציפיות של היום.

כלי רביעי, פייסבוק. כל מי שיעשה "לייק" לעמוד שלכם בפייסבוק, יזכה לראות פוסטים, תמונות ופרסומות שאתם מעלים. לשם כך, אתם צריכים ליצור עמוד עסקי ולתפעל אותו על בסיס יומיומי, וכן לפרסם מודעות בכסף. פרסומות אלו, בדומה לפרסום בגוגל, הן ממוקדות ופונות ספציפית ללקוחות אליהם אתם מעוניינים להגיע, על פי פרמטרים שונים.

בנוסף, אתם יכולים להציב באתר שלכם כפתורים כמו LIKE, SHARE ועוד. כך כל גולש יוכל לשתף את האתר או עמוד ספציפי מתוכו בפייסבוק.

חשוב לציין - מלבד פייסבוק, ישנם עוד מספר רשתות חברתיות פעילות מאוד שרצוי לפרסם בהן. למשל, יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר וכן אתם יכולים לפרסם את עצמכן באתרי תוכן, באמצעות כתיבת מאמרים מקצועיים ושיווקים.

שיווק באינטרנט, הוא פעולה מאוד מועילה אך בשביל להגיע לתוצאות טובות יש לפעול במספר זירות במקביל. לשם השגת תוצאות טובות, רצוי להכין תוכנית עבודה מוקדמת ולבצע מעקב אחר הפעילות וההתקדמות בכל אחת מהזירות. כך נוכל ללמוד מה בדיוק נעשה, כיצד, ומה התוצאות שהעסק השיג. ככל שהעסק ייהנה מחשיפה גדולה יותר, נוכל לדעת שהעבודה שעשינו היא טובה.

לסיום, אנחנו ממליצים לכם להישאר מעודכנים בכל הקשור לתחום של שיווק ברשת, כאן בבלוג תוכלו למצוא מגוון כלים והמלצות כיצד לשווק את עצמכם בצורה יעילה.

#עסקיםקטנים #ניוזלטר #רשתותחברתיות #אתראינטרנט #קידוםברשת #שיווקאונליין

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4