שבעה חטאי ה-SEO שעלולים להרוס את האתר שלכם



״הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות,״ ביטוי שלרוב מתאר בדיוק את מאמציו של אשף ה-SEO המתחיל. אתם כבר יודעים ש-SEO (Search Engine Optimisation או אופטימיזציית מנועי חיפוש) הוא אספקט הכרחי מפני שהוא מוביל הרבה יותר טראפיק לאתר שלכם, ולכן, יותר לקוחות לעסק שלכם. מפני שאתם בעלי אתרים מסורים ומגניבים, ודאי לקחתם צעדים רבים על מנת לשפר את הדרך בה מנועי חיפוש תופשים ומדרגים את אתר שלכם. על אף שאנחנו יודעים שהכוונות שלכם טובות, יש סיכוי שאתם מבצעים את אחד מהחטאים בלי בכלל לדעת. למשל, אתם בטח מודעים לכך שמילות המפתח אמורות לפתוח עבורכם את השערים הקדושים של הגן עדן שהוא העמוד הראשון של גוגל. אולם, האם ידעתם שאם תוסיפו מילות חיפוש רבות מדי, אתם עלולים לפגוע ב-SEO שלכם?

אתם ללא ספק לא מעוניינים שמנועי החיפוש יראו אתכם בתור כופרים, גוגל ישמור! אנחנו כאן כדי להראות לכם את האור שיוביל אתכם דרך שביל הידע וגאולת ה-SEO. זאת עובדה: לוויקס יש את ה-SEO המוצלח ביותר, וכדאי לאתר שלכם לנצל את זה. אז הצטרפו אלינו ונראה לכם בדיוק מה לעשות על מנת לערער לאלוהי מנועי החיפוש. הללויה!

1. גרגרנות מילות חיפוש

בזמן שלתקוע פיצה מול הטלוויזיה בשישי בערב עשוי להיות מספק במידת מה, יש סבירות לא נמוכה לכך שתתחרטו על ההחלטה הזו די מהר. כמו רוב הדברים בחיים, איזון הוא המפתח – גם במילות חיפוש באסטרטגיית SEO טובה. מילות חיפוש הן מונחים בני שתיים עד חמש מילים שאתם מחדירים באופן זהיר אל תוכן האתר שלכם כדי שמנועי החיפוש יוכלו להבין על מה הוא. היכן עליכם למקם אותם? בקופי, במטא-דאטה (ע״ע החטא הבא), בכתובת האתר שלכם אם זה אפשרי, בתיאורי התמונות שלכם ובכל מקום שהמונחים הללו יכולים להיכנס אליו באופן טבעי. בעלי אתרים רבים מודעים קצת יותר מדי לחשיבותן של מילות המפתח, בכך שהם שמים אותם, ובכן, ממש בכל מקום אפשרי. לדוגמא, אתם תיתקלו בטקסט בסגנון הזה: ״אתם אוהבים את השווארמה הטובה ביותר בתל אביב. אנחנו יודעים שאתם אוהבים את השווארמה הטובה ביותר בתל אביב. אתם יודעים שאנחנו יודעים שאתם אוהבים את השווארמה הטובה ביותר בתל אביב. וגם אמא שלכם אוהבת את השווארמה הכי טובה בתל אביב״. אמנם לא חשבנו שזה אפשרי, אבל יש פה הרבה יותר מדי שווארמה! אל תגרמו לתוכן שלכם להישמע מלאכותי לקוראים – בין אם תאמינו או לא, האלגוריתמים של מנועי החיפוש מתוכנתים לקרוא ממש כמו בן אנוש. אם מנועי החיפוש ישימו לב שאתם משתמשים יותר מדי במילות המפתח שלכם, הם ישלחו אתכם למקום ה״לא כל כך נחמד״, או איך שהוא נקרא בעגה המקצועית: עמוד 10 של גוגל.


2. עצלנות מטא-דאטה

אל תתנו לדמויות החמודות והפרוותיות מ״עידן הקרח״ להטעות אתכם – עצלנות היא תכונה שאלוהי הגוגל לא מעריכים, בלשון המעטה. בבסיסו של ה-SEO עומדת השקעת זמן ומאמץ. דמיינו לרגע שהאתר שלכם הוא ספר – אתם לא תדלגו על כותרת לפרק מתוך עצלות, נכון? המטא-דאטה של האתר שלכם – שכולל כותרות (השורה הכחולה בתוצאות החיפוש של גוגל) ותיאורים (התקציר השחור מתחתיהן) - הוא אותו דבר בדיוק. מפני שהוא הדבר הראשון שאנשים פוגשים בתוצאות החיפוש, יש לו את הכוח לשכנע גולשים להקליק על האתר שלכם, ולא על התוצאה הבאה.

זו הסיבה מדועה עליכם למלא את המטא-דאטה לא רק עבור עמוד הבית שלכם, אך גם עבור כל אחד ואחד מהעמודים באתר שלכם – כן, זה כולל גם פוסטים בבלוג! אל דאגה, זה לא קשה כמו שזה נשמע, כל עוד אתם מכירים את התהליך המתאים. את הכותרת תשמרו בפחות מ-60 תווים, וודאו שאתם מוסיפים לה את שם העסק שלכם. אם נסתכל על השווארמיה שלנו, כותרת עמוד הבית שלה תיראה משהו כמו: ״שווארמה מעולה | אוכל אסלי בעבודת יד | תל אביב״. התיאורים צריכים לכלול בערך 160 תווים ולתאר את תוכן העמוד באופן מפתה. זכרו: שורות הטקסט הקצרות הללו הם ״נאום המעלית״ שלכם לגוגל – אז יש סיבה להשקיע זמן יקר ולא להתנהג כמו כאלה עצלנים. לחצו כאן כדי ללמוד איך למלא את תגיות המטא שלכם


3. זעם מנועי החיפוש

בדת ה-SEO, הדיבר הראשון הוא ״אל תחסום מנועי חיפוש״. אם המטרה שלכם היא להימצא ברשת, אתם שמים עצמכם תחת הסכנה של עוררות זעמם של הבוטים של גוגל אם לא תתנו להם להיכנס לאתר שלכם. מה זה בדיוק אומר? על מנת שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש, הוא צריך להיסרק ולהישמר על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש. כך, כאשר אדם מגגל דבר מה, מנוע החיפוש יכול לדלות בקלות רשימת עמודים מספריה עצומה של אתרים רלוונטיים שנשמרו בה.

תהליך השמירה עשוי לקחת זמן, במיוחד אם האתר שלכם חדש. אבל אל דאגה – ישנן דרכים לזרז את השמירה של גוגל, כמו לדוגמא לאמת את האתר שלכם מול קונסולת החיפוש של גוגל, ולאחר מכן הגשת מפת אתר לגוגל. למזלכם, אם אתם משתמשי וויקס עם דומיין משלכם, אתם כבר מכוסים – אשף ה-SEO של וויקס מאפשר לכם להישמר ולאמת את עצמכם מול גוגל באמצעות הלחיצה הפשוטה על ״Get Indexed״.

חשוב: שמירה היא רק הצעד הראשון באופטימיזציה. העובדה שהאתר שלכם זוהה ונשמר על ידי גוגל לא אומרת שהוא יופיע בתוצאות הטובות ביותר בבת אחת. SEO לוקח זמן, והוא ללא ספק לא קורה בן לילה. אך היו סמוכים ובטוחים, אם אתם עובדים בעקביות על שיפור האתר שלכם, ומפרסמים בו באופן קבוע, אתם תטפסו במעלה מדרגות מנועי החיפוש בבטחה.


4. גאוות ה-URL

אף פעם לא טוב להשוויץ, אבל חשוב שכתובת האתר שלכם תיראה קלה לזיהוי ככל האפשר. אתם רוצים למשוך תשומת לב לאתר שלכם, אך להימנע מתווים משונים (#?*₪%״) שעלולים ליצור בעיות. חשבו על זה: אתם לא תעזו להגיע לפגישת עבודה בנעלי ספורט ורודות בוהקות (אלא אם כן אתם מעצבים גרפיים). אותו הדבר יכול להיאמר על הכתובת שלכם. היא צריכה להיות נקיה, מקצועית וייצוגית לפחות כמוכם. למה? כי כתובת URL לא מושכת עשויה להרחיק מבקרים מהאתר שלכם, ובכך לסמן למנועי החיפוש שאתם לא תוצאה רלוונטית (וגם ממש כופרים). זכרו: הגאווה שלכם היא הדעה המשוחדת של גוגל.

למזלנו, וויקס נותן לאתר שלכם כתובת נקיה ומקצועית באופן אוטומטי. הדבר היחיד שנשאר הא לבחור את הדומיין הטוב ביותר עבור האתר שלכם. אם אתם רציניים בנוגע לאתר שלכם ול-SEO, אנחנו ממליצים ביותר לבחור דומיין משלכם (yoursitename.com) – אם לא השגתם אחת. אבל לפני שאתם קופצים היישר אל תוך הדומיין, חשבו היטב איך אתם רוצים שיקראו לכם ברשת. הטיפ הטוב ביותר שאנחנו יכולים לתת לכם הוא לנסות להוסיף מילת מפתח או אינדיקציה כלשהי למה אתם עושים בפן המקצועי יחד עם שם העסק שלכם, לדוגמא: homemadeshawarma.com. בחירת שם דומיין נכון היא צעד SEO משמעותי שיקפיץ את ה-SEO שלכם היישר לגן העדן של גוגל, אז ודאו שאתם עושים זאת כמו שצריך!


5. קנאת המובייל

אין ספק, המפלצת ירוקת-העין תראה את פרצופה המכוער אל מול כופרי SEO שאין בבעלותם גרסת אתר מיועדת למובייל. דמיינו את נחרת הבוז של משתמשים המבקרים באתרכם רק כדי לגלות שהם צריכים להגדיל את האתר כדי לראות תמונה, או במקרה הגרוע יותר – לא יכולים ללחוץ על קישור. אתם יכולים להיות בטוחים שהם יעזבו את העמוד שלכם מהר יותר משהם הגיעו אליו, דבר נוראי עבור ה-SEO שלכם.

חיפושים במובייל משלימים מעל 50% מכל החיפושים בגוגל. ודאי שאתם לא רוצים שלאחד מתוך שני אנשים תהיה חוויה רעה באתר שלכם, מבלי להזכיר כמה מוביילגדון הוביל את גוגל להעדיף אתרים בעלי גרסת מובייל ומתגמל אותם בהקפצת הדירוג שלהם בסמארטפונים וטבלטים. אנחנו יודעים כמה זה חשוב לכלול גרסת מובייל לאתר שלכם, וזו הסיבה מדוע הפלטפורמה שלנו מאפשרת לכם להתאים בקלות את האתר כך שהוא ייראה מדהים בכל מכשיר. התאימו את האתר שלכם למובייל, ואתם תהיו עדים להתערבות אלוהית שתעלה את דירוג האתר שלכם.


6. חמדנות תמונות

״פעם אבדתי אבל עכשיו מצאו אותי, הייתי עיוור אבל היום אני רואה״. תמונות הן דרך מצוינת לספק למבקרים שלכם דבר מה לשטוף בו את עיניהם כשהם גוללים את האתר שלכם. אך כמובן, יש בעיה אחת קטנה: מנועי חיפוש לא יכולים ״לראות״ את התמונות שלכם. זאת הסיבה מדוע אתם צריכים להיות מאוד נדיבים עם תיאורי התמונות שלכם ולוודא שאתם מוסיפים אלט-טקסט לכל אחת ואחת מהתמונות.

אלט-טקסט, או טקסט אלטרנטיבי, הוא התיאור הטקסטואלי שאתם כותבים עבור התמונות שלכם. הוא עוצב במקור על מנת לסייע ללקויי ראיה להבין תמונות המוצגות מולן באתר, אך מסתבר שהתיאורים הללו מאפשרים לבוטים של גוגל להבין מה מוצג על המסך. כמחווה של הכרת תודה, אתם תתוגמלו ב-SEO מוצלח יותר, עבור האתר שלכם באופן כללי בתוצאות החיפוש ועבור כל אחת מהתמונות שלכם בגוגל תמונות. אז אל תהיו תאבי בצע חמדנים ותאגרו מידע, שתפו את התיאורים שלכם עם העולם! לפני שתקדימו את המאוחר, אתם יכולים ללמוד איך להוסיף אלט-טקסט באתר שלכם.


7. תאוות תוכן

כולנו אשמים בזה לפחות פעם אחד בחיינו – בין אם זה בפרויקט לבית הספר או בקורות החיים – אבל כשזה מגיע לאתר שלכם, להניח עיניים בתאווה על התוכן של אנשים אחרים הוא לא הדרך הכדאית. זה עשוי להיות קשה להתנגד לפיתוי, אבל אתם חייבים ליצור את התוכן המקורי שלכם בעצמכם, כי שכפול טקסט יכניס אתכם לצרות צרורות מול גוגל. מדוע מדובר בחטא כל כך גדול? אם מנועי חיפוש נתקלים בתוכן משוכפל, הם לא ידעו אילו מהגרסאות לשמור במאגר המידע שלהם, או אילו מהגרסאות צריכות לקבל את הדירוג הגבוה בתוצאות החיפוש. זה עלול ליצור בלבול רב, ולכן הסיכוי שלכם להעלות את הדירוג שלכם הולך ופוחת.

הדרך הטובה ביותר הלאה היא ליצור תוכן טבעי, רענן ובעל ערך, על מנת לשמור על מבקרי האתר שלכם – וגם מנועי החיפוש – שמחים.

אם יורשה לנו לפרט:

1. טבעי – תוכן רלוונטי לנושא האתר שלכם ומתקשר בטבעיות לשאר האתר שלכם, לדוגמא: תפריט המסעדה שלכם המלא בשווארמה טעימה.

2. רענן – תוכן עדכני במסגרת נושאי האתר שלכם. לדוגמא: מתכון לשווארמה טבעונית מדהימה.

3. בעל ערך – תוכן שמעניק מידע רלוונטי וייחודי לקורא. לדוגמא: המיקום ושעות הפתיחה של השווארמיה שלכם.

אם תשתמשו בשלושת המרכיבים הללו תוכלו ליצור קוקטייל תוכן שיעיף לגוגל את הגג ויגרום לו ולחבריו לבקר שוב ושוב כדי לקבל עוד מנה.

טיפ נוסף: יש לכם פיסת תוכן ישנה שצריכה לעבור עדכון? כדי להימנע משכפול תוכן, ודאו שאתם מוסיפים רידיירקט 301 מהפוסט הישן לפוסט החדש!


בונוס: הגאולה במרחק לחיצה אחת בלבד

התיאוריה מצוינת, אבל מה לגבי הפרקטיקה? אל דאגה. אשף ה-SEO של וויקס הוא הסיידקיק הנאמן שלכם כשזה מגיע לאופטימיזציה של האתר שלכם למנועי חיפוש. הכלי האינטואיטיבי והמעמיק הזה, שפותח על ידי וויקס, ייצור רשימת מטלות SEO מותאמת אישית שתכלול את כל השלבים בדרך ל-SEO מוצלח. חשבו על זה כך: אשף ה-SEO של וויקס הוא המלאך הרחמן שעומד תמיד לצדכם ומוודא שלעולם לא תחטאו שנית.


רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!

#שיווקאונליין #קידוםברשת #אתראינטרנט #ניוזלטר #עסקיםקטנים #SEO

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4