על אילו שלבים אסור לדלג כשניגשים לבנות אתר?



בתהליך בניית אתר אינטרנט אנו נדרשים לקבל הרבה החלטות על מנת לייצר את הערך האופטימאלי שנוכחות דיגיטלית מאפשרת.

אז מהם הצעדים הראשונים שעלי לעשות אם ברצוני לבנות אתר אינטרנט?

אסטרטגיית התוכן

השלב הראשון והחשוב ביותר הוא ביצוע מחקר -

  • גלישה באינטרנט לאתרים באותו תחום (ומתחרים) או דומים

  • קבלו השראה מאתרים שאהבתם, וזכרו גם מה שלא אהבתם

  • קבעו את מבנה האתר - החלקים השונים שצריכים להיות בו, כמות הדפים/אזורים וקטגוריות התפריט הראשי

  • רשמו מספר צבעים עיקריים שאתם רוצים עבור האתר שלכם

  • בחרו את הפונטים בהם תרצו להשתמש

  • החליטו מהם הפונקציונליות/שירותים שאתם צריכים שהאתר יספק

  • בחרו תמונות באיכות גבוהה!

  • חשבו על המיקום באתר בו תרצו להציג את התמונות

כתיבת התכנים

חשבו על מסר חד וברור שתרצו להעביר בדף הבית שמכיל/מתייחס לנקודות הבאות:

  • תיאור העסק - המוצרים או השירותים שהעסק רוצה לקדם

  • מי קהל היעד של העסק, ומה הדרך הטובה ביותר לפנות אליו?

  • שימו דגש על ייחודיות העסק - מה היתרונות שהעסק שלכם מציע?

  • התייחסו למהות העסק, ותק, מאפיינים חשובים בהתאם לסוג העסק (זמינות, טריות, הסמכה רלוונטית וכו')

  • המלצות מנצחות מלקוחות

  • "הסיפור" של העסק - מי אתם, למה פתחתם את העסק וכו'

  • זכרו- הכי חשוב לתת ערך שמכוון לצרכי הלקוחות

  • וידאו קצר שמתאר את השירות יתרום רבות!

  • לוגו עם שם האתר

  • סלוגן קצר

הנעה של הגולשים לפעולה

חשוב לכתוב הצעה קצרה ומעניינת שנוגעת לקהל היעד של העסק.

  • הצעה שיווקית אינה בהכרח הטבה או הנחה!

  • הכווינו את הקהל לפעולה ברורה - "הרשמו כאן", "קנו עכשיו"

התאמת האתר למכשירים ניידים

לפי גוגל כמות החיפושים הנעשים ממכשיר נייד כבר עלו על כמות החיפושים שנעשים ממחשב שולחני, ולכן חשוב לשים לב שהאתר נראה טוב גם על מכשירים ניידים. עורך המובייל של Wix יאפשר לכם לעשות את ההתאמות הנדרשות באתר שלכם על-מנת שהוא יוצג בצורה הטובה ביותר גם במכשירים ניידים.

ניתוח התנהגות המבקרים באתר

על ידי שימוש בגוגל אנליטקס GOOGLE ANALYTICS אפשר לענות על שאלות רבות:

  • מין המבקרים וטווח גילאים

  • מספר מבקרים שנכנסים לאתר בכל פרק זמן – שבוע, יום וכו'

  • אילו ביטויים הקלידו במנועי חיפוש אשר הובילו אותם לאתר שלך

  • מאילו דפדפנים גולשים לאתר שלך

  • מאילו מכשירים מגיעים לאתר שלך (סמארטפון, טאבלט, וכד')

שיווק וקידום האתר

סיימתם לבנות את האתר? יופי. העבודה האמיתית מתחילה עכשיו. אספנו לכם כאן שאלות ותשובות נפוצות הנוגעות לשיווק וקידום האתר:

מה עדיף - אתר או דף פייסבוק עיסקי?

כדאי לבנות דף פייסבוק לעסק , זה חינם ומספק חשיפה ראשונית של העסק החדש, ודרך מצוינת לתקשר עם בסיס הלקוחות שלך. אך זה בוודאי לא מספיק.

  • על מנת לייצר נוכחות דיגיטלית נכונה באינטרנט יש לבנות אתר ייעודי. מכיוון שהלקוחות שלך לרוב מחפשים אותך דרך מנועי חיפוש, חשוב שתופיע ברשימת האתרים שהמנוע חיפוש מציע.

  • בדף פייסבוק אין מיתוג - קשה להבליט את היחודיות שלך.

  • תצטרך לשלם על מנת לקדם עדכונים עבור אנשים שכבר עשו לייק ואיבדו עניין או להתחיל לפרסם בתשלום על מנת להשיג לקוחות חדשים. לאתר אינטרנט ייעודי ישנו דירוג ברור במנועי החיפוש, וכך תזכו להיחשף ללקוחות חדשים ללא עלות.

  • אתר מאפשר לעדכן את התוכן ולהעביר את המסרים שיתאימו לקהל הפוטנציאלי אשר אליו העסק מכוון בצורה הטובה ביותר.

כיצד אוכל לקדם את האתר במנועי החיפוש? ( SEO vs. SEM)

ישנו קידום ממומן וישנו קידום אורגני.

קידום אורגני:

כאשר המדובר בקידום אורגני, צריך להבין שככל שהאתר שלכם ימשוך אליו יותר מבקרים והוא יהיה עדכני, כך המנוע של גוגל ייתן לאתר שלכם ציון יותר גבוה, ותמוקמו במקום טוב יותר בדף התוצאות חיפוש.

  • הוסיפו תוכן איכותי, משהו שאנשים לא יודעים עליכם. תוכן בעל ערך למבקרים באתר שלכם, לא רק חומר שיווקי על המוצרים שלכם. חישבו – האם הייתם משתפים את אשר כתבתם עם חבר/ה ? – זהו המבחן לתוכן איכותי.

  • הוסיפו דף שאלות ותשובות – תוכן איכותי ועצות פרקטיות.

  • יש לזכור שלמעלה מ-90% מהגולשים מעדיפים תוצאות חיפוש אורגניות ולא תוצאות ממומנות (ע״י פירסום).

  • חשוב לבצע ניתוח והגדרת מילות מפתח רלוונטיות ולשלב אותם באתר.

  • להוסיף מידע/כותרות לתמונות/טקסטים שבאתר (Alt + H1).

  • חשוב שהאתר יהיה נגיש וקל לשימוש.

  • יצירת ערך עבוד הגולשים באמצעות תוכן ע״י מאמרים, כתיבת בלוג, ופוסטים בפורומים מתמחים.

  • חשוב לדאוג שאתרים אחרים יפנו לאתר שלכם (למשל ע״י פירסום כתבה עם הפניה לאתר).

  • קישור בין מדיה חברתית (פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, פינטרסט) לאתר שלכם.

קידום ממומן:

נעשה על ידי הכנת קמפיין בתשלום על פי מילות מפתח - Pay Per Click - לאחר ניתוח של התחום וניתוח מתחרים.

כמה זמן עליי להשקיע באתר לאחר הקמתו ועל בסיס שוטף?

הנושא היינו ייחודי עבור כל סוג עסק, אך מומלץ להוסיף/לעדכן תוכן חדש ורלוונטי מדי שבוע.

מומלץ לבדוק באופן סדיר- האם האתר עומד ביעדים שהצבתי לעצמי בבנייתו? ולהשאיר או לשנות בהתאם לתוצאות שיתקבלו: הגדלת מספר המבקרים באחוז מסוים, הגדלת המכירות בסכום מסוים וכו'.

האם כדאי לשלוח ניוזלטר ללקוחות שלי?

בהחלט כן, ואף בימים קבועים. כיום כל עסק זקוק לקהילה שלו. שליחת ניוזלטר עם מידע חדש ומעניין ועידכונים לגבי השירות שהעסק נותן יסייעו בשמור הלקוחות.

בעת הכנת הניוזלטר וההצעה להצטרף לרשימת הדיוור חשוב לשאול - מדוע כדאי ללקוח שלי להירשם? ולנסח את ההצעה והתכנים בהתאם.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!

#שיווקאונליין #קידוםברשת #אתראינטרנט #ניוזלטר #עסקיםקטנים

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4