מהם דפי נחיתה ואיך להשתמש בהם בחוכמה



שיווק אינטרנטי הוא חברו הטוב ביותר של בעל העסקים. כשאתם משיקים את העסק שלכם ברשת, אתם רוצים לוודא שיש לו אסטרטגיית שיווק עוצמתית אשר לוכדת את מסר המיתוג שלכם באופן מושלם ומשלבת מספר טכניקות לקידומו. היום נסתכל מקרוב על אחד מהכלים האפקטיביים ביותר – דפי נחיתה.

בעלי עסקים קטנים מניחים לפעמים שאחרי שהם מקימים אתר, דפי נחיתה כבר אינם רלוונטיים למאמצי השיווק האינטרנטיים שלהם. זאת טעות! כפי שאנו קוראים להם בעגה המקצועית, LP (קיצור של Landing Pages) הם פיסות ״נדל״ן״ אינטרנטיות שיוצרות יותר לידים ומכירות באופן פשוט וממוקד.

זה הזמן שלנו לצלול עמוק קצת יותר ולהבין כיצד דפי נחיתה עובדים ואיך אתם יכולים לנצל אותם לטובתכם.

מבוא לדפי נחיתה

חשוב להבין את ההבדל המרכזי בין דף נחיתה לאתר מלא: דפי הנחיתה בנויים כדי לקדם מטרה ברורה. בזמן שהאתר שלכם יכול לבצע מספר רב של משימות בו זמנית, כמו למשל לספק רקע בנוגע לעסק שלכם, לאפשר קנייה ישירה של מוצרים, או לתת למבקרים יכולת לתקשר איתכם, דפי נחיתה מתמקדים בפן אחד ויחיד ומעודדים מבקרים לבצע פעולה ספיציפית.

כשאתם בונים דף נחיתה, אתם צריכים לעשות את זה עם מטרה ברורה בראש. האם המטרה הזו היא לאסוף פרטי יצירת קשר ללידים? האם היא מכירה או סייל מיוחד? או אולי לאסוף תשובות להזמנה לאירוע מסוים? התמקדות ביעד הזה תאפשר לכם ליצור דף אפקטיבי יותר.

במונחים טכניים, כדאי להבחין בין שני סוגים של דפי נחיתה:

  1. עמוד הגשר (Bridge Page): נעשה בעמוד הגשר שימוש כדי לתפוס את תשומת הלב של המבקרים שלכם, לקדם תוכן ספיציפי ואז להוביל אותם ישירות לאתר המלא שלכם. מטרת העמוד הזה היא לגרום ללקוחות (וללקוחות הפוטנציאליים) שלכם להתרגש בעקבות מוצר מגניב חדש, מבצע מיוחד, הפוסט האחרון בבלוג שלכם או חדשות אחרות.

  2. עמוד הטופס (Form Page): עמוד הטופס יהיה בשימוש כדי לאסוף מידע על הקהל שתוכלו להפוך ללידים מאוחר יותר. המיני-אתר הזה בדרך כלל כולל טופס בו מבקרים יכולים להוסיף את פרטי הקשר שלהם, מה שמאפשר לכם לעשות פולואו-אפ באמצעות האימייל ולחזק את מערכת היחסים שלכם איתם. אתם יכולים להציע למבקרים חדשים הטבה כלשהי בתמורה לפרטי הקשר שלהם, כמו למשל קוד קופון או תוכן אקסקלוסיבי דרך ניוזלטר.

הדרכים הטובות ביותר ליצור דף נחיתה

הגיע הזמן להתקדם לשורה התחתונה – בואו נדסקס על איך מכינים דף נחיתה בפועל. הנה כמה נקודות לזכור:

  • דף נחיתה כשמו כן הוא - דף אחד בלבד. אין צורך להוסיף לו תפריטי ניווט מפני שלא יהיה למבקרים שלכם לאן לנווט. אתם יכולים להשתמש בעוגנים כמובן, אבל תמיד תזכרו: כמה שיותר פשוט, יותר טוב.

  • על מנת להשיג את המטרה שהצבתם לעמוד, דף הנחיתה שלכם צריך להישאר פשוט וממוקד. כתבו טקסטים ברורים, קצרים ומדויקים. אל תסיחו את דעתם של המבקרים עם מידע לא קשור. מה שהם רואים – הוא מה שהם מקבלים.

  • שלוש מילים: Call to Action, או קריאה לפעולה. זה בעצם הכפתור או הקישור המניע את המבקרים להשלים את המטרה שדף הנחיתה שלכם מכין אותם עבורה: הרשמה לאתר, הרשמה כמנוי, הזמנה או מה שזה לא יהיה שאתם רוצים שהם יעשו. העמוד כולו צריך להיות מעוצב כדי לגרום לקריאה לפעולה שלכם לבלוט כדי שמבקרים יוכלו לבצע את הפעולה בקלות. הטיפים האלו עשויים לעזור.

  • רושם ראשוני הוא דבר חשוב ביותר כשזה מגיע לדפי נחיתה. אתם צריכים לתפוס את תשומת הלב של המבקרים שלכם באופן מיידי עם מראה יפה, אמצעים חזותיים מהממים ועיצוב מלא חיים. דף הנחיתה אמנם בעל תפקיד, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות כיפי.

  • ודאו שדף הנחיתה שלכם נראה מצוין גם במכשירים ניידים. חלק נכבד מהטראפיק שלכם יגיע מגלישה ניידת, והמבקרים הללו לא הולכים להישאר יותר מדי זמן אם העמוד נראה מגושם על המסך שלהם.

חשבתם שנשאיר אתכם לבד לעשות את זה לגמרי בעצמכם? אין מצב!

וויקס מציעה מספר יפה של תבניות דפי נחיתה שמעוצבים במיוחד כדי לעזור לכם.

אתם יכולים לבדוק את האופציות הבאות:

עמודי נחיתה לאוניברסיטה

עמודי נחיתה למוצר

עמודי נחיתה להפצת מוזיקה

עמודי נחיתה לסטארט-אפ


רק כדי לתת לכם מושג קטן לגבי איך שהתוצאה הסופית שלכם תיראה, הנה מבחר קטן של דפי נחיתה מהממים שיצרנו כאן בוויקס:

צרו אתר משלכם


משיקים את וויקס וידאו


תחרות צילום


איך לשאוב טראפיק לדף הנחיתה שלכם

עכשיו הגענו לחלק הכיפי – להביא מבקרים לדף הנחיתה שלכם, כך שהם יוכלו להתאהב במותג שלכם, בארגון שלכם או בשירות שאתם מציעים. ישנן ארבע דרכים שונות להביא טראפיק לאתר שלכם שאנחנו מציעים לחקור.

  1. מדיה חברתית - כערוץ המרכזי של תקשורת מוחלטת עם קהל היעד שלכם, המדיה החברתית היא המקום הראשון להתחיל לקדם את דפי הנחיתה שלכם. בין אם זה פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט או כל רשת חברתית בעלת ערך לנוכחות האינטרנטית שלכם, פרסום לינק לדף הנחיתה שלכם – יחד עם תמונה מנצחת וטקסט מפציץ, כמובן – תביא טראפיק אורגני איכותי שכבר מראש משופע חיוביות כלפי המותג שלכם.

  2. שיווק באימייל - לנחות לקהל שלכם ישר בתיבת הדואר הייתה ועודנה אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר למשוך טראפיק לאתר שלכם. ברגע שדף הנחיתה שלכם מוכן לעלות לאוויר, זה הזמן להתחיל לעבוד על קמפיין האימייל המדהים שתשלחו לכל אנשי הקשר שלכם.

אם תקלעו בול גם בכותרת, באמצעים החזותיים, מערך המייל והקופי, דף הנחיתה שלכם יקבל דחיפה מורגשת של כניסות. לא בטוחים מאיפה להתחיל? תמיד טוב להסתכל בעשרת הטיפים שלנו לקידום באימייל.

  1. פרסום קרוס פלטפורם (Cross Platform Advertising) - הדרכים שציינו עד כה היו כולן דרכים חינמיות להשגת טראפיק. אם אתם מצליחים להביא זרם מבקרים באמצעות שלושת השיטות הללו לבדן – מזל טוב, אתם כוכבי שיווק J אם אתם רואים את הטראפיק שלכם מתחיל לקרטע וחושבים שאולי אתם זקוקים לדחיפה, זה הזמן לשקול פרסום בתשלום.

אלו הדרכים שבשימוש שכיח על ידי עסקים קטנים:

  • פרסומות בתוצאות חיפוש: בהתבסס על מילות מפתח שאתם קובעים, מנועי חיפוש כמו גוגל יתאימו את הפרסומות שלכם למונחים ספיציפיים שאנשים מחפשים.

  • פרסומות חברתיות: רשתות חברתיות כמו פייסבוק יקדמו את הפוסטים החברתיים שלכם אל אנשים שמתאימים לפרופיל קהל היעד שלכם.

  • שיבוץ פרסומות: כלי פרסום משבצים את הפרסומות או הבאנרים שלכם באתרים רלוונטיים לקהל היעד שלכם.

בהתבסס על מטרות הקמפיין שלכם, יכול להיות שתבחרו לגוון את מאמצי הפרסום שלכם או להתמקד רק באחת מהפלטפורמות הללו. לא משנה באיזו דרך אתם בוחרים, ודאו שאתם עם היד על הדופק של הקמפיין באמצעות ניתוח סטטיסטיקות תכוף. שימו לב לאילו פרסומות עובדות כמו שצריך ואילו זקוקות למעט שדרוג.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!​

#רשתותחברתיות #שיווקאונליין #קידוםברשת #אתראינטרנט #עסקיםקטנים #ניוזלטר

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4