מדריך בצעדים: איך ליצור את האתר המקצועי האולטימטיבי?



בעידן האינטרנטי בו אנו חיים, אתר מקצועי הוא הכרח עבור (כמעט) כל הקריירות והעסקים. אתר מצוין יכול לפעול בו-זמנית ככלי שיווק, פלטפורמת מכירות, הצגת תיק עבודות ומיומנויות, ערוץ תקשורת וכמנוע מיתוגי. אם אתם מעוניינים באתר שיכול לבצע את כל המשימות הללו בהצלחה, וויקס הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

בפוסט הזה נספק מדריך בצעדים כדי לסייע לכם בעת יצירת האתר המקצועי שמגיע לכם, באמצעות בונה האתרים של וויקס. המדריך לא רק ימפה עבורכם את כל הפרטים הטכניים של בניית האתר שלכם, אלא גם יתמקד בסוגיות המרכזיות של שיווק ומיתוג, על מנת להבטיח שאתרכם אפקטיבי ולא רק יפהפה.

אז בלי עיכובים מיותרים, הנה המדריך בצעדים לאתר המושלם:

בנו אסטרטגיה למותג שלכם

המטלה הראשונה שיש לכם היא ליצור אסטרטגיית מיתוג מפורטת. אתם לא רוצים להתחיל ליצור אתר לפני שיש לכם תמונה ברורה של מהות האתר שלכם, קהל היעד שלו, הפילוסופיה החזותית המניעה אותו, או נימת הקול שלו. כל אלה יהפכו להיות ברורים למדי כשתשקלו את הסעיפים הבאים:

  1. זהו את קהל היעד שלכם: מי הם? לאילו קבוצות דמוגרפיות הם משתייכים? מה הדברים שהם יעשו בדרך כלל? איך הם רואים את עצמם? איך העסק או האתר שלכם ישפיעו על חייהם?

  2. ערכו מחקר בנוגע למתחרים שלכם: הבינו מה המתחרים עושים, מה נקודות החוזק והתורפה שלהם, ואיך אתם יכולים לשרטט לעצמכם נישה ייחודית בתחומכם.

  3. הגדירו את זהות המותג שלכם: אם היה עליכם לתאר את המותג שלכם בשלוש מילים, מה הן יהיו? מה החזון המניע את המותג שלכם? חשבו על האישיות של המותג שלכם, וחלצו ממנה תכונות מוחשיות כגון צבעים, אוצר מילים וסגנון.

  4. הכינו חומר מיתוגי עקבי: זה הזמן להיות פרקטיים ולהכין את החומרים שיופיעו בקרוב באתר שלכם ובפלטפורמות נוספות. החומרים הללו יכולים להיות, למשל: לוגו, תמונות, סלוגנים, סרטונים, תוכן טקסטואלי וכן הלאה. כל החומרים צריכים להתכתב עם זהות המותג שלכם ולשרת את אסטרטגיית המיתוג שלכם נאמנה.

גשו לעיצוב

כשזה מגיע לעיצוב הגרפי עצמו, התמזל מזלכם – וויקס עושה את רוב העבודה בשבילכם, וכל מה שנשאר לכם לעשות זה לבחור מה נכון עבור סגנון האתר שלכם.

  1. בחירת תבנית: תבניות אתרים נותנות לכם בסיס איתן לעיצוב האתר. באופן אידיאלי, לתבנית שתבחרו כבר יש לייאאוט (Layout) מוכן והיא מעוצבת לפי אסטרטגיית המיתוג שלכם. וויקס מציעה מבחר רחב של תבניות אתרים מהממות במגוון נושאים, סגנונות ומטרות. גללו את האופציות שלכם, קחו את הזמן ובחרו את התבנית שהכי מתאימה לחזון שלכם.

  2. התאמת התבנית: ברגע ששמתם עין על תבנית מסוימת, זה הזמן להפוך אותה לאתר הייחודי שלכם באמצעות התאמה ועריכה: הוספת התוכן העצמאי שלכם (תמונות, טקסט, קישורים, סרטונים ושמע) וליטוש העיצוב אם יש צורך (צבעים, צורות, סדר עמודים, פונטים ועוד). הקסטומיזציה, או ההתאמה, יכולה להיות בסיסית או נרחבת לפי התחושה שלכם. אם אתם לא בטוחים מה מצופה מכם, אתם תמיד יכולים להסתכל בגלריה הזו של אתרי וויקס שנוצרו משלוש תבניות - זה עשוי לעזור לכם לראות איך משתמשי וויקס הופכים את התבניות שלנו לאתרים שנראים כאילו עוצבו באופן פרטני.

  3. כווננו את המראה: יש הרבה יותר משקל ליצירת אתר אינטרנט מסתם בחירת תמונות וצבעים. אתם יכולים להוסיף מגוון מאפיינים שישפרו את עיצוב האתר שלכם, כמו גלילת פרלקס (גלילה היסטית, Parallax Scrolling) שתוסיף מימדיות לאתר שלכם, רקעי וידאו שמוסיפים תנועה דינאמית, סטריפים רחבים להדגשת הלייאאוט של העמוד, ועוד.

תנו עדיפות לשמישות

האתר שלכם, מדהים ככל שיהיה, חייב לספק חווית משתמש ידידותית לכל מבקרי האתר. אתר יפהפה שלא מתפקד כמו שצריך לא יוביל אתכם לשום מקום. כשאתם יוצרים את האתר שלכם, שימו לב לנקודות החשובות האלה:

  1. זרימת ניווט: ודאו שמבנה האתר שלכם ברור ואינטואיטיבי, כך שמבקרים יכולים לנווט בקלות בין עמודים ותתי-עמודים באמצעות התפריט הראשי או קישורים פנימיים.

  2. היררכיית תוכן: היררכיית תוכן קוהרנטית מובילה את המבקרים בין דפי האתר ותוכנם בסדר שמשרת את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר. הפן החשוב ביותר של האתר – צריך להיות גם הבולט ביותר, ועל העיצוב לשקף זאת באופן ברור. עמוד הנחיתה הזה הוא דוגמא טובה להיררכיית תוכן מצוינת.

  3. קריאה לפעולה (CTA - Call To Action): הם ההודעות שמזמינות את מבקרי האתר לבצע פעולה ישירה, לדוגמא: ״הירשם בחינם״, או ״קנו מהר לפני שייגמר״. בקצרה, הם אומרים למבקרי האתר במפורש מה אתם רוצים שהם יעשו. למדו איך ליצור את ה-CTA המושלמים לפני שאתם מוסיפים אותם לאתר שלכם.

  4. קריאות: מה המטרה באתר אם התוכן שלכם, למעשה, לא-קריא? ודאו שאתם משתמשים בפונטים ברורים ובגודל גופן נוח לקריאה, שצבע הטקסט מנוגד באופן מוצלח אל מול צבע הרקע, ושיש מספיק ״רווח״ מסביב לטקסט שלכם.

  5. כותרת תחתונה: החלק התחתון של האתר שלכם נקרא ״כותרת תחתונה״ או ״פוטר״ (footer) – החלק העליון, בהתאמה, נקרא ״כותרת עליונה״ (header). כותרות תחתונות לא נראות באופן מיידי למבקרי האתר, אבל הן יכולות להיות משומשות במספר דרכים כדי להגביר את שמישות האתר, לדוגמא: הוסיפו את כל המידע לכותרת התחתונה, יחד עם כפתורים שמקשרים לעמודי מדיה חברתית; הציגו מפת אתר מופשטת המקשרת לכל עמודי האתר; כתבו פסקת ״אודות״ קצרה או דיסקליימר.

הכינו את עצמכם למנועי חיפוש

דחיפת האתר שלכם להופיע בדירוג גבוה בתוצאות חיפוש היא אחת הדרכים רבות הערך ביותר להגביר את הטראפיק (תנועה) לאתר שלכם. זאת הסיבה מדוע זה כל כך חשוב לשלב SEO (אופטימיזציה של מנועי חיפוש) כבר מהרגע בו אתם יוצרים את האתר שלכם. בתחום השיווק ברשת, SEO הוא מדע בזכות עצמו והיסודות שלו הם:

  1. מחקר מילות מפתח: שימו את עצמכם בנעליים של מבקר אתר פוטנציאלי, או אפילו לקוח. מה הם יחפשו בגוגל שאמור להוביל אותם לאתר שלכם? מילות המפתח שהם ישתמשו בהן יהיו מה שצריך להניע את אסטרטגיית ה-SEO שלכם. החליטו באופן מושכל באילו מילות חיפוש אתם צריכים להתמקד.

  2. טקסט: דף הביוגרפיה שלכם, הבלוג שלכם, הכותרת התחתונה שלכם, עמוד השאלות הנפוצות – כל מקום באתר שלכם שקיים בו טקסט צריך להיות מומשג עם SEO בראש. הטריק האמיתי הוא למצוא דרכים אלגנטיות ומעודנות לשלב את מילות המפתח שלכם אל תוך הטקסט באתר מבלי להתפשר על איכות התוכן. הסריקה של מנועי החיפוש מאוד חכמה ואם היא מזהה שהטקסט נשמע כמו פרסומת, היא תוריד את הדירוג של האתר.

  3. תגי מטא: נתוני מטא לא ניתנים לצפיה על ידי משתמשי האתר שלכם. מנועי חיפוש, לעומתם, קוראים את נתוני המטא, ואתם יכולים לשלוט לאילו נתונים הם נחשפים ואיך הם מציגים את האתר שלכם בתוצאות החיפוש. עקבו אחר המדריך הזה כדי להבין לעומק איך להשתמש בתגי מטא ביעילות.

  4. אלט-טקסט (Alt Text): אמנם מנועי חיפוש לא יכולים (בינתיים!) לקרוא תמונות, אבל זה לא אומר שתמונות הן חסרות תועלת לשימושי ה-SEO. כל תמונה שאתם מעלים לאתר צריכה להיות מקושרת ל״אלט-טקסט״ שתוסיפו לה. זאת שורה קצרה מאוד שמסבירה למנועי החיפוש מה מוצג בתמונה, דבר שמאפשר לה להימצא בתוצאות חיפוש. כאן תוכלו למצוא הסברים נוספים לגבי אלט-טקסט כדי להתמקצע.

  5. בניית לינקים: באופן כללי, דירוג תוצאות החיפוש שלכם ישתפר אם אתרים אחרים מקשרים לאתר שלכם. אתם יכולים להתחיל על ידי הגשת האתר שלכם לספריות אינטרנטיות, וידוא שכל הפרופילים שלכם במדיה החברתית מקשרים לאתר שלכם, ועידוד מבקרי האתר לשתף את התוכן שלכם ברשתות החברתיות בעצמם.

חשוב לזכור ש-SEO הוא תהליך ארוך-טווח שלא נגמר ברגע שהאתר שלכם עולה לאוויר. אתם תיאלצו להמשיך ללטש אותו כל הזמן על מנת לזכות בתוצאות בנות-קיימא.


הפכו את האתר שלכם למקצועי

בנוסף לשימושו כפנים האינטרנטיות של העסק או השירות שלכם, אתם צריכים לשאול את עצמכם איך האתר שלכם יכול לשפר את ההצלחה המקצועית שלכם. בהתאם לתעשייה או לתחום שלכם, האתר יכול להציע כמה תכונות שיהפכו אותו למושך יותר עבור קהל היעד שלכם. למשל:

  1. בוקינג בוויקס: הפתרון האידיאלי עבור הזמנת פגישות באינטרנט שמסייע לכם לנהל את לוח הזמנים שלכם בצורה יעילה יותר, ואפילו לגבות את הכסף בעת ההזמנה.

  2. מוזיקה בוויקס: כפלטפורמה שהיא חוד החנית בתחומה, המוזיקה בוויקס מיועדת למוזיקאים שרוצים להרחיב את הקהל שלהם תוך כדי שימור חופש יצירתי. מוזיקה בוויקס מאפשרת לכם למכור את המוזיקה שלכם באופן ישיר באתרכם ולהחזיק ב-100% מהרווחים. בו-זמנית, היא מפיצה את המוזיקה שלכם ליותר מ-120 חנויות דיגיטליות.

  3. חנויות בוויקס: הדרך הנוחה ביותר ליצור ולנהל חנות אינטרנטית. עיצבנו את פלטפורמת החנויות בוויקס על מנת להבטיח שהמוצרים שלכם מוצגים בצורה המפתה ביותר עבור הלקוחות שלכם, וכדי להבטיח תהליך קנייה חלק ופשוט. אתם יכולים לעיין בדוגמאות שבחנויות המהממות הללו, שנוצרו כולן בוויקס.

  4. אפליקציות חיוניות: שוק האפליקציות של וויקס מציע מגוון רחב של אפליקציות שיעזרו לכם לממש את הפוטנציאל של האתר שלכם באופן מירבי. לדוגמא, אתם יכולים להשתמש בגוגל מפות להכוונה, טפסים מתקדמים כדי לשמר מגע עם מבקרים, כלי החשבוניות כדי לשמור על הנהלת חשבונות מסודרת, ועוד רבים וטובים.

דאגו לגרסא ניידת

כל אתר פשוט חייב גרסא סלולרית או ניידת. זאת עובדה. סטטיסטיקות של שימוש אינטרנטי נייד מראות שמשתמשי אינטרנט מבלים יותר זמן בגלישה באינטרנט דרך מכשירים ניידים מאשר מחשבים אמיתיים. גוגל אפילו הכריזה לאחרונה שהאלגוריתם שלהם ייתן עדיפות לאתרים עם גרסא ידידותית למשתמשים ניידים בתוצאות חיפוש. המסקנה ברורה: העתיד לא ייתן שום מקום לאתרים ללא גרסא ניידת.

למרבה המזל, לוויקס יש את אדיטור (עורך) הנייד של וויקס, שהופך את התהליך של בניית גרסא ניידת לפשוט וקל. האדיטור יעזור לכם לאפשר צפיה ניידת ולהתאים את הלייאאוט והעיצוב למסכים ניידים. כשאתם מתאימים את האתר שלכם למובייל, שימו דגש על קריאות, ניווט וגודל תמונות.

העסיקו את המבקרים שלכם

  1. ניוזלטר: השאוטאאוט של וויקס הוא כלי מדהים לניוזלטרים שמאפשר מגע ישיר עם המנויים שלכם. אתם יכולים לקבל השראה מהרעיונות המוצלחים הללו לניוזלטרים.

  2. בלוג: כתיבת בלוג היא כלי בעל ערך רב מכמה סיבות. דבר ראשון, היא מאפשרת לכם להעביר את המסר והרעיונות שלכם בצורה יותר אישית ובגובה העיניים. בנוסף, בלוגים הם דרך טובה מאוד לשפר SEO מפני שהם מציעים תוכן טקסטואלי שיכול להיות שזור במילות מפתח. הוספת בלוג לאתר שלכם בוויקס כל כך פשוטה שאפשר לעשות את זה בכמה לחיצות כפתור.

  3. פיד חברתי: פעילים במדיה החברתית? ודאו שמבקרי האתר שלכם מודעים לזה ועודדו אותם להתחבר אליכם בפלטפורמות נוספות. שוק האפליקציות של וויקס מציע מספר אפליקציות המקשרות את האתר שלכם לחשבונות במדיה החברתית או אפילו מציגות את הפעילות שלכם במדיה החברתית ישירות באתר.

מזל טוב! השלב הבא הוא לייצר נוכחות ברשת. הניוזלטר של וויקס מלא בעצות מועילות - הירשמו אליו ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהן!

#עסקיםקטנים #אתראינטרנט #קידוםברשת #שיווקאונליין #ניוזלטר #רשתותחברתיות

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4