מבוא לנטוורקינג: המדריך המלא להתמקצעות בבניית רשת חברתית מוצלחת



הקשיבו טוב, בעלי עסקים, יש לנו דיל מצוין עבורכם. בטח שמעתם על המונח ״נטוורקינג״, נכון? אם הכלים שלכם חלודים ואתם לא בדיוק יודעים איך לעשות את זה, הפוסט הזה נכתב במיוחד עבורכם. כבעלי עסקים, אם אתם רוצים שהשם שלכם יפטרל בעולם, חשוב ביותר להשקיע בנטוורקינג מוקדם ככל האפשר בקריירה שלכם, מפני שמדובר בתהליך שלוקח זמן רב. בסופו של דבר, המסע הזה מפיק לא רק מוניטין בתחום שלכם, אלא גם נוסך תחושת ביטחון באחרים לגבי היכולות שלכם. התוצאה היא, בפשטות, רשימה ארוכה של אנשים שרוצים לשתף עמכם פעולה.

אז, מה זה נטוורקינג? במונחים בסיסיים, נטוורקינג היא היכולת להרחיב את המעגלים החברתיים האישיים והעסקיים שלכם למטרת היכרות עם אנשים. המציאות היא שמירב מאמצי הנטוורקינג שלכם יתמקדו בבניית מערכות יחסים חדשות עם לקוחות ועמיתים בעלי פוטנציאל להוביל לשיתופי פעולה עתידיים ובסופו של דבר, עידוד העסק שלכם.

בזמן שזה עשוי להישמע כמו מעשה גבורה מאתגר במיוחד, עם כמה טריקים פשוטים אתם תוכלו להתמקצע באמנות הנטוורקינג כמו חייל ותיק ואמיץ. אספנו עבורכם כמה טיפים פרקטיים לבניית רשת חברתית, לפעול יחד עם לקוחות פוטנציאליים, להתחבר ולקדם את העסק שלכם בזמן קצר.

נטוורקינג באינטרנט:

1. הפכו עצמכם לנראים ברשת

אם אנשים לא יודעים מי אתם, אתם לא יכולים להתחיל לבנות את מערכות היחסים החשובות הללו. נקודת התחלה טובה היא לבנות אתר. צרו אתר אינטרנט שיתפוס לכולם את העין עם תוכן מעניין שיוביל טראפיק לעסק שלכם וייצור כיוונים עסקיים פוטנציאליים. זכרו שבניית המותג שלכם ברשת מגדירה מי אתם, אז קחו את הזמן ותחשבו על פלטת הצבעים שלכם, העיצוב, והרוח הכללית. קיומו של אתר יעשה את זה קל יותר עבור אנשים למצוא אתכם באינטרנט, ואפילו יותר חשוב – לתקשר איתכם.


2. שמרו קשרים חיוביים

בין אם מדובר בעמית לעבודה, לקוח, מנטור או אפילו מישהו שעזר לכם למצוא קשרים חשובים, אלו תמיד אנשי קשר שנוכחותם בחייכם היא בבירור מלאת ערך וצריכה להיות הקבוצה הראשונית של אנשים להשקיע בהם. חשבו על מי אתם מכירים ברמה אישית; אחר כך תוכלו להתחבר עם המכרים שלהם ולהרוויח את הביטחון לגשת למועמדים שהם גם לגמרי זרים. מרגע שזיהיתם את המעטים החשובים ביותר, ודאו שאתם שומרים על קשר סדיר. השקיעו בנטוורקינג עם האנשים הללו, עדכנו אותם בתוכניות שלכם והציעו לשתף פעולה.

3. כתבו בלוג

קריירה מצליחה מבוססת על ייחודיות והיכולת לבלוט מכל השאר. כולנו מביאים דבר מה מיוחד לעולם ובלוג זאת הזדמנות מצוינת לכתוב על מה שאתם להוטים לגביו, ולחלוק אותו עם מגוון קוראים. שיתוף הפוסטים שלכם בערוצים שונים כגון לינקדאין או פייסבוק, נותן לכם חשיפה ויגיע לטווח רחב יותר של עוקבים ומועמדים פוטנציאליים. גלו את השוק הנישתי שלכם, חבקו אותו בשתי ידיים ושתפו אותו עם העולם.


4. השתמשו במדיה החברתית ככלי

אז יצרתם אתר מהמם והתחלתם לכתוב בלוג. השלב הבא הוא למצב את עצמכם בעולם המדיה החברתית, וליצור נראות. המדיה החברתית הפכה לאחת מדרכי התקשורת האינטרנטיות החזקות ביותר בעולם כיום. זה מאוד נפוץ לבנות את האתר שלכם, ובו זמנית, לשמר עמוד עסקי בערוצי מדיה חברתית שונים. במקום לשים את כל הביצים בסל אחד, הסתעפו לפלטפורמות שונות שישלימו את האתר שלכם. נקודת התחלה טובה היא ליצור עמוד עסקי באתרים כמו לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. ממש כמו לפני שבניתם את האתר שלכם, חשבו על הצורה בה תרצו להציג את עצמכם במדיה החברתית. אופציה מוצלחת נוספת היא לפרסם את העסק שלכם בקבוצות במדיה החברתית, או פורומים שונים. כמה ערוצים מדיה חברתית טובים מספקים שירות קבוצות שמאפשר לאנשים לשוחח בשיחות קולקטיביות. עשו את המחקר שלכם ומצאו קבוצות שתוכלו להעשיר, שתפו פוסט עכשווי מהבלוג שלכם ותקשרו עם מועמדים פוטנציאליים.

5. הישארו במעקב באימייל

דואר אלקטרוני הוא דרך מצוינת להגיע לכיוונים חדשים. בניגוד לפייסבוק או לינקדאין, יש באימייל אלמנט מסוכן, מפני שאתם פונים לאנשים זרים שלא מכירים אתכם עם הצעה שעשויה להיות רלוונטית, אך גם עלולה להיות לא קשורה בכלל. לפני שאתם מקישים על כפתור ה״שלח״, נסו לחקור לגבי קהל היעד שלכם ונסו לחשוב על איך תוכלו לייצג את עצמכם באימייל.שמרו על המייל קצר וקולע. אם יש לכם צל של ספק, אתם יכולים ללמוד איך להימנע מטעויות נפוצות בכתיבת מיילים (https://www.wix.com/blog/2017/08/10-email-mistakes-you-must-avoid/). אם קשר מוצלח נוצר, אל תשכחו לעקוב ולעשות פולואו-אפ. זה יכול להיעשות על ידי רישום האדם לניוזלטר שלכם (עם הסכמתם, כמובן), שליחת אימייל או אפילו שיחת טלפון אגבית.

נטוורקינג מחוץ לאינטרנט:

1. צרו כרטיס ביקור

בין אם אתם בפגישת עסקים חשובה או קונים מצרכים לארוחת שישי, אתם אף פעם לא יכולים לדעת מתי הזדמנות נטוורקינג עשויה לצוץ. מי יודע, זה יכול לקרות אפילו בזמן שאתם שותים מרגריטה בשקיקה בחופשה בתאילנד. זאת הסיבה מדוע אתם צריכים לסחוב איתכם כרטיסי ביקור לכל מקום. בדומה לאתר שלכם ולפרופילים שלכם במדיה החברתית, כרטיס הביקור שלכם מגדיר מי אתם, אז ודאו שאתם משתפים פעולה עם מעצב שאפשר לסמוך עליו, כזה עם אותו חזון שיש לכם כדי לקדם את העסק שלכם.

2. הגיעו לאירועי נטוורקינג

אין ספק שנטוורקינג אינטרנטי הוא מגניב ביותר, אבל לפעמים כל מה שצריך זה שיחה פנים-אל-פנים כדי ליצור קשר משמעותי. כנסים עסקיים, ועידות או תערוכות הן דרכים מצוינות ללחוץ כמה ידיים ולהתערבב עם הברנז׳ה. מעבר לשיחות חולין, זה ייתן לכם מושג כלשהו לגבי מה מצליח בשוק, מי המתחרים שלכם, ואיך לשתף פעולה עם פרטנרים. השתתפות בהזדמנויות כאלה עשויה להיות יקרה, אז נסו למקסם את ההשפעה באמצעות קביעת פגישות אחד-על-אחד מראש ונסו לזהות דרכים אחרות להגביר את ערך ההשתתפות שלכם ואת הנראות. זהו את נקודות החוזק שלכם עם מציאת הזדמנויות לנאום, להיות ספונסרים של הפסקת קפה, או ארגון סדנא חינוכית.זכרו שבניגוד למדיה החברתית, אתם פוגשים אנשים אמיתיים, אז תנסו לחשוב על הטיפים הקצרים הללו:

  • התלבשו בהתאם. אין הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני, אז ודאו שאתם נראים הכי טוב שאפשר!

  • היו עצמכם. אנשים לא מחפשים רק אחר תיאור העבודה שלכם או פרס נדיר, הם רוצים להתחבר לאדם. התנהגו בנימוס ובמקצועיות, אבל דאגו לשמור על השיחה יומיומית.

  • התאמנו על הדרך בה אתם מציגים את עצמכם ועל נאום המעלית שלכם. שמרו עליהם קצרים, ידידותיים וממוקדים.


3. שתפו פעולה עם אחרים

בין אם מדובר בתקשורת אינטרנטית או לא, דרך נוספת לנטוורקינג משמעותי הוא לשתף פעולה. אם, למשל, העסק שלכם עוסק בבייביסיטינג לכלבים, הציגו את עצמכם לבעלי המספרה השכונתית לחיות מחמד, לווטרינר או למאלף כלבים והציעו שירותים בהנחה. באמצעות שיתוף הפעולה עם עסקים באותו התחום, יש לכם את ההזדמנות לקבל קליינטים חדשים ולפרסם את השם שלכם דרך הפרטנרים שלכם. מעבר לעסקים המשלימים והקרובים, כדאי שתעבדו עם אנשים בעלי השפעה בתחומכם. למשל, אם פתחתם מסעדה איטלקית חדשה ויש לכם מתכון מגרה ללזניית חצילים וגבינות, הציעו לשתף סודות מהמטבח בתמורה לנראות. אתם יכולים להיות אורחים בתוכנית בוקר מקומית, לכתוב כתבה לעיתון או לכתוב פוסט אורח בבלוג של אדם בעל השפעה בתחום.

4. פרסמו באופן מקומי

פרסום העסק שלכם הוא כנראה הדרך הכי ישירה לנטוורקינג והשגת לקוחות חדשים. סוג זה של נטוורקינג הוא מעט יותר נרחב, אולם, הוא נותן לכם את ההזדמנות להציג את עצמכם למגוון גדול של פרטנרים פוטנציאליים. חשבו על פרסומת בעיתון מקומי, פוסטרים במתנ״ס עירוני או אפילו ג׳ינגל ברדיו. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מי יתקל בכך. קחו את הזמן לחקור את עולם הפרסום והבינה מה עובד לתעשיה הספיציפית שלכם. דרכי פרסום רבות הן אפילו חינמיות, וכמה דורשות מעט השקעה כספית, בעוד אחרות מחייבות תקציב מיוחד (ולפעמים גבוה), אז עליכם לתכנן מראש בזהירות.

לסיכום, אל תשכחו שלא משנה איך אתם בוחרים לעשות נטוורקינג, עליכם להישאר כנים עם עצמכם והכי חשוב, להיות מאוד סבלניים! נחישות היא צעד קטן אל עבר הצלחה – היו אמיתיים, מלאי בטחון והסתכלו לאנשים בעיניים.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!​

#אתראינטרנט #עסקיםקטנים #רשתותחברתיות #קריירה #נטוורקינג

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4