מבוא לטראפיק: המדריך המלא לקידום האתר שלכם



בעלי אתרים יקרים,

כל הכבוד על כך שאתם לוקחים את המושכות בידיים! כשהחלטתם ליצור אתר, פתחתם את הדלת לאפשרויות חדשות ומרגשות. החובה שלנו בוויקס היא לוודא שיש לכם כל מה שאתם צריכים על מנת לתפוס את ההזדמנויות הללו בשתי ידיים, ולהשיג נראות מדהימה ברשת עבור העסק, המוזיקה, הארגון או האמנות שלכם.

השקת האתר העצמאי שלכם היה הצעד הראשון בדרך להשגת המטרה הזאת. השלב הבא מתחיל כעת, והוא חשוב לא פחות, אם לא יותר. ברוכים הבאים למבצע כוכב הטראפיק. המטרה: הגברת טראפיק איכותי לאתר שלכם. האמצעים: יישום אסטרטגיה רב-שכבתית לקידום האתר שלכם בהצלחה יתרה.

דוקטרינת הטראפיק

לפני שאנו צוללים עמוק אל תוך הפרטים לגבי קידום האתר שלכם, יש כמה נקודות חשובות שכדאי לזכור לאורך הדרך:

  • טראפיק איכותי: ישנן דרכים רבות להגביר טראפיק באופן משמעותי. האתגר האמיתי הוא להשיג טראפיק רלוונטי – מבקרים המעוניינים באינטראקציה עם התוכן שלכם, שלא עוזבים את האתר באופן מיידי מפני שהוא לגמרי לא שייך אליהם ולתחומי העניין שלהם; כאלה שעשויים להפוך למעריצים שלכם או לקוחות משלמים. בקיצור, המאמצים שלכם צריכים להתרכז ביצירת טראפיק המתאים לקהל היעד שלכם.

  • צמיחה לאורך זמן: גרף סטטיסטיקות הטראפיק שלכם צריך להיות במגמת עליה תמידית, ולא עם שיאים ועליות שנוחתות במהירות. האסטרטגיה תמיד צריכה להסתכל שני צעדים קדימה. אם אתם מתכננים קמפיין קצר ומצפים להתקפת בליץ מהירה לעוד טראפיק – זה מצוין! אבל אל תשכחו לנצל את העליה הזו ולשמר אותה.

  • אנשים אינם מספרים: בשדה הקרב של הטראפיק, קל לשכוח שמספרי המבקרים מייצגים אנשים אמיתיים. עמדו בפני הפיתוי! על מנת למשוך טראפיק רלוונטי ולהוביל לאינטראקציות משמעותיות באתר שלכם, אתם צריכים להבין את תחומי העניין והרצונות של המבקרים שלכם. דאגו להכיר אותם טוב יותר אם אתם רוצים ללחוץ בהצלחה על הכפתורים שלהם.

עכשיו, בעלי אתרים, אנחנו מוכנים להיכנס לעומק הדברים. בואו נעזור לכם ליצור אסטרטגיה לקידום האתר שלכם.

שימו SEO בעדיפות ראשונה

מנועי חיפוש הם משאב שלא יסולא בפז עבור טראפיק. ככל שהאתר שלכם מופיע גבוה יותר במנועי החיפוש, כך הטראפיק האורגני שלכם יצמח. אז איך מוודאים שהאתר שלכם יגיע לנקודות הנחשקות הללו בתוצאות החיפוש? שמים SEO (Search Engine Optimisation, או אופטימיזציה של מנועי חיפוש) בעדיפות הראשונה באסטרטגיית התוכן שלכם. באמצעות בניית האתר והתוכן סביב ה-SEO אתם הופכים אותו ליותר אטרקטיבי עבור מנועי חיפוש. יש שתי חזיתות מרכזיות שמאמצי ה-SEO שלכם צריכים להסתובב סביבן:

  1. האתר שלכם – ומעבר: מנועי חיפוש מחפשים מידע רלוונטי באתר שלכם, כזה שהם יכולים להצליב עם כל מה שאנשים מחפשים באינטרנט. התחילו במציאת מילות המפתח הנכונות ואז שלבו אותן בחוכמה באתר שלכם. ״היכן באתר שלי,״ אתם ודאי שואלים. ואכן, מדובר בשאלה מצוינת! המלל, התמונות, הקישורים ותיוג התוכן (מטא-דאטה) של האתר שלכם צריכים לכלול את המונחים והמילים הללו. העיפו מבט על טכניקות ה-SEO המהירות הללו על מנת לוודא שאתם יודעים איך להשתמש במילות מפתח כדי לשפר את נראות האתר שלכם. המטרה המרכזית היא לגרום לגוגל, בינג וחבריהם לקשר את האתר שלכם באופן החזק ביותר עם חיפושים שרלוונטיים לפעילות שלכם.

  2. באתרים אחרים: ערך ה-SEO של האתר שלכם גובר באופן משמעותי כשאתרים אחרים מקשרים ישירות אליכם. ככל שיהיו לכם יותר לינקים איכותיים, כך מנועי חיפוש יכבדו את האתר שלכם יותר. אמנות הקישורים החיצוניים היא אמנות מעודנת, אבל היא ללא ספק מיומנות ששווה להתמקצע בה אם אתם רוצים להגביר את הטראפיק לאתר שלכם. הנה כתבה מצוינת שעשויה לעזור לכם לבנות לינקים חיצוניים ולהרוויח את יראת הכבוד של מנועי חיפוש.


קפצו הישר אל תוך בריכת הפרסום של גוגל

עסקים קטנים ובעלי אתרים עצמאיים מניחים תדיר שפרסום באינטרנט לא אפשרי להם עם התקציב המוגבל שלהם. אבל פרסום תשלום-לפי-לחיצה או Pay-Per-Click) PPC) הוא ללא ספק הפתרון המושלם עבור קידום במחיר נמוך וממוקד מטרה – ואם אין לחיצה, אין כסף, אז אתם בטוחים. אתם יכולים לקבוע מגבלות תקציביות ולהגדיר מי יראה את המודעות שלכם, מה שיכול להביא אליכם את הטראפיק הרלוונטי ביותר בלי לשלם אפילו שקל אחד יותר ממה שאתם רוצים על מנועי חיפוש. בזמן שהדירוג האורגני שלכם מטפס אט-אט במעלה גוגל, הפרסומת בתשלום שלכם היא אלטרנטיבה מצוינת כדי לוודא שאתם מופיעים במקום הנכון ועדיין מצליחים להשיג ביקורים באתר!

הצלחתו של קמפיין ה-PPC שלכם תלוי במספר גורמים: מילות המפתח שאתם בוחרים כטריגרים, האתרים שאתם בוחרים לפרסם בהם ואיך אתם מנסחים את המודעות שלכם. עצות ה-PPC הללו יכינו אתכם היטב לפני שאתם משיקים את הקמפיין הראשון שלכם. ואפילו יותר מזה - משתמשי וויקס שרוצים להתנסות עם PPC מקבלים הטבה מיוחדת. אפליקציית מחולל הטראפיק שלנו היא כלי נהדר לניהול הקמפיינים שלכם ולמעקב אחר שיעור ההצלחה שלהם.

בנו קהילה

המדיה החברתית היא פלטפורמה חשובה עבור עידוד זרימת טראפיק קבועה. פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, אינטסגרם וכו׳ מציעות ערוץ תקשורת ישיר וייחודי בו אתם יכולים לתקשר עם קהל היעד שלכם בצורה כיפית עם נימה ידידותית. זו הסיבה מדוע כל כך הרבה מותגים, כולל וויקס, בוחרים לנתב את מירב מאמצי השיווק האינטרנטי שלהם ברשתות החברתיות.

כדי לבנות קהילה חברתית צמודה סביב המותג שלכם, אתם צריכים תחילה לבחור את הפלטפורמות החברתיות הנכונות, אלה שמושכות את קהל היעד שלכם ורלוונטיות לסגנון האישי שלכם. ברגע שהחלטתם, אתם יכולים להתחיל לבנות אסטרטגיה למיתוג חברתי – מצאו את הנימה הנכונה, חשבו על לו״ז תוכן אפקטיבי (מתי לפרסם, באיזו תדירות ובאיזו תכיפות), ותקשרו עם חברי הקהילה שלכם.

אל תפחדו – אתם לא לבד! בלוג וויקס יסייע לכם בכל שלב בדרך. הסתכלו על הטיפים שלנו למדיה החברתית ותוכלו לגלול את החדשות העדכניות ביותר בנושאי מדיה חברתית. ואל תשכחו לבחון את האפליקציות החברתיות במרקט האפליקציות של וויקס - שם תוכלו למצוא כלים ייחודיים לתקשורת חברתית וניהול קהילה.

פרסום – הגרסא החברתית

למרות שהמדיה החברתית היא חוג מצוין להצמיח טראפיק אורגני לאתר שלכם (כלומר, טראפיק שלא מיובא על ידי פרסום), רוב הרשתות החברתיות מציעות, בנוסף לכך, הזדמנויות מעולות עבור מותגים צעירים להרחיב את הפרישה שלהם דרך קמפיינים בתשלום.

בדומה ל-PPC, פרסום במדיה החברתית לא חייב להיות עסק יקר. אתם יכולים לקבוע את התקציב שלכם, את ההתפלגות שלו, ואפילו לבחור אילו דמוגרפיות יראות את הפרסומות שלכם ולהתמקד בהן אף יותר בהתאם לתחומי העניין שלהם. הרשימה הזו של טיפים מצוינים לפרסום בפייסבוק היא מקום מעולה להתחיל לתכנן את הקמפיין החברתי הראשון שלכם.

בלוגינג כדי להציג את עצמכם

ברגע שמבקרים חדשים מגיעים לאתר שלכם אתם צריכים לפתות אותם עם תוכן מצוין ועיצוב מרהיב. דבר אחד שאתם יכולים לעשות על מנת לשפר את התוכן והטראפיק הוא להוסיף בלוג בו תוכלו להעלות בתדירות גבוהה תמונות יפהפיות, מאמרים מעניינים, עדכונים חדשותיים ומידע נוסף שעשוי לקרוץ לקהל היעד שלכם. עדיין לא השתכנעתם? הנה 7 סיבות לפתוח בלוג – הן בטוח ישכנעו אתכם.

לא כולם נולדו בלוגרים מדופלמים, אבל זה לא צריך לעצור אתכם מלהוסיף בלוג לאתר שלכם. אתם תמיד יכולים לחשוב על דרכים יצירתיות לתקשר עם הקוראים שלכם, אפילו אם כתיבה היא לא המומחיות שלכם. במקרה כזה, כדאי לכם להסתכל במדריך לכתיבת הפוסט המושלם לבלוג ולקבל קצת השראה.


חיבור ישיר עם שיווק באימייל

כל מומחה שיווק ממולח יתחייב ששיווק באימייל הוא כלי חזק במיוחד לשימור צמיחת טראפיק. אימייל עוצמתי מייבא את ההודעה שלכם הישר אל תוך תיבת הדואר של הקהל שלכם. באמצעות שורת נושא חכמה, תוכן רלוונטי ותמונות יפות, הקמפיין האלקטרוני שלכם יכול להמיר קוראים למבקרים באתר.

עם השאוטאוט של וויקס, כלי הניוזלטרים רב הכוח שלנו, אתם יכולים לעצב מיילים יפהפיים ולמשוך את המנויים שלכם חזרה לאתר עם מבצעים או עדכונים. שאוטאוט מאפשר לכם, בנוסף לכל, לנהל את אנשי הקשר שלכם למיקוד מוצלח יותר. ואפילו יותר מזה – אתם יכולים לראות נתונים חשובים שיעזרו לכם להעריך את יעילות המיילים שלכם ולהשתמש בהם כדי לתכנן קמפיינים חכמים ואפקטיביים יותר.

השתמשו בספריות אינטרנטיות

הרשת היא מקום חברותי בו בעלי אתרים עוזרים אחד לשני להצליח. זה הקו המנחה של ספריות אינטרנטיות, אתרים שמציעים לאתרים אחרים את ההזדמנות לקדם את התוכן שלהם ולהציג אותו לקהל רחב יותר – בחינם! (כמעט תמיד). ספריות אינטרנטיות לא רק חושפות את הדומיין שלכם למבקרים מעוניינים, הן גם מצוינות עבור SEO.

זוכרים שהזכרנו קישורים חיצוניים וכמה הם משפיעים על היכולת של האתר שלכם להיות נודע ומכובד? ספריות אינטרנטיות עושות בדיוק את זה. והכי נחמד – לרשום את האתר שלכם לספריה כזאת זה פשוט וקל. אתם בסך הכל צריכים להגיש את הלינק ואולי להוסיף כותרת ותיאור קצר.

הנה רשימה של ספריות רבות שמקבלות לינקים להגשה. הפיצו את השמועה!

נטוורקינג – גם פנים אל פנים

אפילו בעידן האינטרנטי, אינטראקציות בינאישיות, כמו בעבר, פנים אל פנים, חשובות ביותר – במיוחד אם אתם מעוניינים לבנות קשרים מקומיים עם הקהילה. תשקלו אילו פורומים עשויים להועיל לכם – מפגשים, סדנאות, כנסים, אירועי השקה או כל מערך חברתי רלוונטי לנישה שלכם. אתם יכולים אפילו לארגן אירועים משל עצמכם (לבד או יחד עם בעלי עסקים ואתרים אחרים) ולקדם בהם את המותג שלכם.

הזדמנויות לנטוורקינג קורות כל הזמן, אפילו אם אתם לא מוכנים אליהן. לכן אנחנו מציעים לכם לפתח נאום מעלית שאתם יכולים להכניס לשיחות אקראיות ובפגישות.


אל תשכחו את הווידאו

תוכן בווידאו הוא טרנד חזק מאוד כרגע. עם ההצלחה של פייסבוק לייב וההתמקצעות המתמשכת של יוטיוב, וידאו הופך להיות שדרת שיווק עם פוטנציאל עצום. אתם יכולים להשתמש בסרטונים כדי למשוך מבקרים לאתר שלכם – באמצעות המדיה החברתית או דרך שיווק באימייל. ברגע שאתם מביאים אותם לשם, המטרה היא גם להשאיר אותם – ואת זה אתם יכולים לעשות באמצעות תוכן וידאו מרהיב שמשודר ישירות באתר שלכם עם כלי הווידאו המגניב של וויקס. כמעט שכחנו – הזכרנו כבר שאתם יכולים להכניס פלפל לאתר שלכם עם רקעי וידאו?

עקבו, נתחו ושפרו

ידע הוא כוח, ובעולם השיווק האינטרנטי ידע הוא מעקב אחר סטטיסטיקות ביצועי האתר שלכם. אתם יכולים ליישם את כל הצעדים שהוזכרו לעיל כדי לקדם את האתר שלכם כמו אלופים, אבל אם תזניחו את שיעורי הבית שלכם ולא תנתחו את ההשפעה של מאמציכם, אתם תגבילו את ההצלחה שלכם ללא ספק.

סטטיסטיקות ונתונים מראים בדיוק אילו מאמצים היו הכי משתלמים ועם איזה קהל, אילו מקורות טראפיק הוכיחו את עצמם כאפקטיביים ביותר ומתי, ואילו מילות מפתח מביאות לכם את מרבית החשיפה ברשת. להישאר מיודעים ומעודכנים יסייע לכם לבצע בחירות חכמות יותר בנוגע לקמפיינים עתידיים ואסטרטגיות שיווק. זאת ה-דרך להשיג גדילה המשכית.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!

#רשתותחברתיות #שיווקאונליין #קידוםברשת #אתראינטרנט #עסקיםקטנים

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4