הפוסט הזה עודכן לאחרונה ב-23 בנובמבר, 2020.
קיבלתם השראה והחלטתם להקים חנות אינטרנטית? תזמון מעולה. הקניות ברשת זינקו השנה בשל מגפת הקורונה והעובדה שהיא סגרה אנשים בבתים והגבילה את היכולת לקנות בחנויות פיזיות.
יש לא מעט נתונים בתחום המסחר המקוון שמראים שיש פוטנציאל אדיר להרוויח כסף ממכירת מוצרים ברשת, וזה אמור לתת לכם את כל המוטיבציה שתצטרכו כדי להתניע את העסק שלכם.
בין אם יש לכם עסק פיזי ותיק ואתם מעוניינים להתרחב לפעילות באינטרנט או אם אתם רוצים להקים עסק אינטרנטי מאפס, אנחנו נעמיד לרשותכם את כל הכלים והמידע שתצטרכו על מנת להקים את החנות האינטרנטית שלכם ללא כל ניסיון קודם.
כיצד להקים חנות אינטרנטית ב-10 צעדים:
בחרו פלטפורמת אי-קומרס
הגדירו את קהל היעד שלכם
החליטו מה תמכרו ברשת
היכנסו לשותפות עם עסק דרופשיפינג
התחברו לשירות סליקת תשלומים
בחרו שם לחנות שלכם ורכשו דומיין
תכננו אתר המתאים למכירות
נסחו אסטרטגיית מיתוג חזקה
הגדירו את המבנה העסקי שלכם
הזניקו את קמפיין השיווק שלכם
01. בחרו פלטפורמת איקומרס
אתר האינטרנט שלכם ישמש בתור הפנים של המותג שלכם. חלק גדול מהיכולת של העסק שלכם לפעול בצורה חלקה יהיה תלוי בפלטפורמה שעליה האתר שלכם יבנה ובמרכיבי האי-קומרס שהיא מציעה.
הגורמים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים פלטפורמת איקומרס כוללים, בין היתר:
כלים: האם הפלטפורמה מציעה לכם את כל מה שאתם צריכים על מנת להפוך את העסק שלכם לסיפור הצלחה? האם אתם יכולים להשתמש בה ליצירת קמפיינים שיווקיים, לנהל מלאי, למכור במספר ערוצים שונים ולקבל תשלום? האם ישנה אפשרות לחשב מע"מ באופן אוטומטי, לבצע התאמות בתהליך השלמת הרכישה או להוסיף צ'ט אונליין? או במילים פשוטות, האם הפלטפורמה יכולה לצמוח ביחד עם העסק שלכם?
עסקים ייחודיים: האם אתם מתכננים למכור את תוצר הקנביס CBD, ליצור שירות מנוי לחבילות או לפתח רעיון עסקי נישתי מסוג אחר? האם הפלטפורמה מציעה לכם את היכולות שתצטרכו על מנת ליצור את החנות האידאלית שלכם?
תמחור: האם הפלטפורמה מציעה חבילת תמחור שעונה על צרכי האי קומרס שלכם וגם מתאימה לכם מבחינת העלות? האם תוכלו לשדרג את התוכנית שלכם במטרה להשתמש בכלים מקצועיים נוספים כשהעסק שלכם גדל? האם יכולות השיווק הדרושות לכם וכלי הניהול העסקיים כלולים בתוכנית?
יכולות עיצוב: האם הפלטפורמה נותנת לכם אפשרות ליצור חנות שנראית נהדר אבל גם מתפקדת ברמה גבוהה? האם היא מציעה מגוון רחב של תבניות אתרי אי-קומרס אינטואיטיביות שבהן תוכלו להשתמש כנקודת התחלה להזנקת העסק? כמה קל לבצע שינויים והתאמות בעיצוב הצד החזיתי של החנות האינטרנטית שלכם?
יכולת צפייה במובייל: האם כלי בניית האתרים שלכם מבצע התאמות לגלישה במובייל? האם הקונים בחנות שלכם יוכלו לגלוש בחנות שלכם בנוחות באמצעות הטלפון שלהם?
על מנת למקסם את היכולת שלכם ליצור, לתפעל ולהרחיב את החנות האינטרנטית שלכם, בחרו פלטפורמה כמו וויקס אי-קומרס (Wix eCommerce). הפלטפורמה הזו מציעה מחירים תחרותיים לצד קשת רחבה של כלים שיעזרו לכם להתחיל לעבוד במהירות, אך גם יכולים לאפשר לעסק שלכם לצמוח לממדים של מיליוני דולרים. תוכלו להתחיל לבנות את האתר שלכם מיד - השתמשו בתבנית לחנות אינטרנטית מוכנה ובצעו בה התאמות כרצונכם.
02. הגדירו את קהל היעד שלכם
אחד הדברים הראשונים שיש לקחת בחשבון כשאתם פותחים חנות אינטרנטית הוא השאלה למי אתם מתכוונים למכור. זה מרכיב חשוב להחלטות הנוגעות למוצרים שתמכרו, עיצוב האתר, טכניקות שיווק וסוג המשלוח שתצטרכו.
אם כבר יש לכם רעיון למוצר, השתמשו בו כדי להגדיר מי יהיה הלקוח האידיאלי שיקנה את הפריט הזה. אם אתם מקימים חנות אינטרנטית מאפס, לעומת זאת, חשבו על סוג הקהל שתרצו לפנות אליו. שאלו את עצמכם: בני כמה הם? היכן הם גרים? מהם תחומי העניין שלהם?
בשלב זה כדאי ליצור דמויות של לקוחות טיפוסיים על מנת לחדד בדיוק למי החנות שלכם פונה.
כאשר אתם בוחרים קהל יעד, כדאי לבחור קהל שאתם מכירים היטב. על מנת ליצור, למכור ולשווק מוצרים בהצלחה, תצטרכו להכיר ולהבין לעומק את בסיס הלקוחות שלכם. אז אם אתם מתחילים את התהליך תוך שאתם מתמקדים בקהילה מסוימת שאתם כבר חלק ממנה, יהיה לכם קל יותר.
לדוגמה, אם את אמא בגיל העמידה שגרה באזורים הכפריים של מיסיסיפי, צרי עסק אינטרנטי שפונה לאנשים שדומים לך. כך תהיה לכם הבנה טובה של המוצרים שהלקוחות שלכם צריכים, כיצד לדבר אליהם בשפה שהם יתחברו אליה, ומה יניע אותם להשלים את הרכישה.
03. החליטו מה תמכרו ברשת
מרכיב חיוני בהקמת חנות ברשת הוא לבחור מה תמכרו. אחת הדרכים לעשות זאת היא להתחיל מהגדרת קהל היעד שלכם.
איזה מוצר או שירות אתם יכולים להציע לאוכלוסייה הזו שעדיין לא קיים בשוק? לאילו צרכים אתם יכולים לתת מענה? איזה שירות כבר קיים שניתן להציע בצורה טובה יותר? מה אתם יכולים למכור שיעזור ללקוחות שלכם או ירגש אותם?
לא משנה כיצד תבחרו את המוצר שתמכרו ולא משנה באיזה מוצר מדובר, ודאו קודם כל שהוא עונה לצורך כלשהו.
הנה עוד כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירת המוצרים שתמכרו באינטרנט:
- נסו לאתר שוק שהפוטנציאל שלו טרם מומש.
יש לכם רעיון לשירות או מוצר שעדיין לא קיים בשוק? פיתחתם פריט שיפתור בעיה מסוימת עבור קהל יעד מוגדר? זו יכולה להיות הזדמנות אדירה להצלחה.
בשנת 2015, משתמשת וויקס בשם קריסטל אטיין הבינה שהיה פער בשוק בכל הנוגע למוצרי היגיינה נשית. בתוך פרק זמן קצר היא הפכה את רובי לאב לעסק המגלגל 22 מיליון דולר.
- שפרו מוצר פופולרי קיים.
קחו משהו שאתם כבר יודעים שעובד ושפרו אותו. עיינו בביקורות שלקוחות כתבו על מוצרים של מותגים מובילים ובדקו מה הם אהבו ומה עדיין חסר להם. לדוגמה, אם אתם רוצים למכור תרמילי גב, קראו ביקורות שנכתבו על תיקים של North Face, Herschel או Fjallraven.
- לכו בעקבות הטרנדים.
זה לא סוד שבשנת 2020 היה צורך עצום במסכות פנים ובכלים שונים לעבודה מהבית. אבל אילו טרנדים חדשים נמצאים כעת במגמת צמיחה? הנה כמה דרכים לנסות לזהות במדויק ביקושים עתידיים בשוק:
קראו דוחות, כגון דוח האי-קומרס של וויקס לתקופת מגפת הקורונה
בדקו אילו מונחי חיפוש נעשו פופולריים בעזרת כלים כמו גוגל טרנדס
קבלו השראה ממוצרים חדשניים ברשימות המוצרים הפופולריים ביותר של קיקסטארטר
ברגע שתתחילו להתמקד ברעיון למוצר מסוים, השלב הבא יהיה לוודא שהמוצר שלכם יאפשר לעסק שלכם להצליח.
הנה כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון כשאתם משיקים מוצר חדש:
מכרו פריטים שקל לשלוח ללקוחות. בכל הנוגע למכירות באינטרנט, כדאי להיצמד למוצרים קלי-משקל, בלתי-שבירים, הכוללים מעט חלקים נעים. נושא המשלוחים מתחיל להסתבך כשהחבילה כוללת סוללות או מגנטים, אז נסו להימנע מהם גם כן.
ודאו שאתם יכולים להרוויח. העריכו את החזר ההשקעה (ה-ROI) שלכם. ראשית, בדקו את המחירים של המתחרים שלכם על מנת לקבוע את המחיר המשוער של המוצר שלכם. לאחר מכן, חשבו כמה יחידות תצטרכו למכור כדי לכסות את העלויות של העסק שלכם.
חשבו על תהליך הייצור. אם אתם יוצרים מוצר חדש, תצטרכו למצוא יצרן שייצר עבורכם מלאי. ישנם היבטים רבים שצריך לקחת בחשבון בבחירת יצרן, אבל אתם תמצאו את כל מה שאתם צריכים לדעת במדריך שלנו שעוסק במציאת יצרנים.
04. היכנסו לשותפות עם ספק דרופשיפינג
אם אתם רוצים להקים חנות אינטרנטית ולהתחיל למכור במהירות, שקלו יצירת עסק דרופשיפינג. מעבר לכך שמדובר בעסק שניתן להקים בקלות, עסק דרופשיפינג כולל עוד כמה יתרונות חשובים, למשל בכך שהוא מאפשר לכם לצמצם למינימום את עלויות ההקמה, את ניהול המלאי ואת תהליך משלוח ההזמנה.
מה זה דרופשיפינג ואיך זה עובד?
דרופשיפינג הוא סוג של עסק קמעונאי שקל להקים ולתפעל. הוא מאפשר לכם למכור מוצרים מבלי להתעסק בהזמנת מלאי, בניהולו או במשלוח הזמנות ללקוחות.
העסק עובד באמצעות שילוב החנות האינטרנטית שלכם עם ספק דרופשיפינג ובחירת מוצרים מתוך הקטלוג שלכם שתרצו למכור ללקוחות שלכם. אתם יכולים להחליט כיצד לתמחר, לשווק, ולהציע את המוצרים שלכם ללקוחות. לאחר מכן, כאשר מתחילים למכור באמצעות דרופשיפינג, לקוחות קונים את המוצרים מהאתר שלכם, אתם מעבירים את פרטי ההזמנה לספק הדרופשיפינג שדואג לאספקת ומשלוח ההזמנה.
הנה תיאור צעד-אחר-צעד של התהליך:
אתם בוחרים את המוצרים שאתם רוצים למכור באמצעות דרופשיפינג וקובעים את המחירים שלכם בעצמכם
לקוח רוכש את אחד המוצרים ומשלם באתר שלכם
אתם מעבירים את הזמנת הלקוח לספק ומשלמים לו
הספק שולח את המוצר ישירות לכתובת הלקוח שלכם
אם אתם מקימים את אתר האי-קומרס שלכם עם וויקס, תוכלו לשלב את החנות שלכם עם שירות דרופשיפינג כגון מודליסט או ספוקט בכמה קליקים בודדים. לאחר מכן תוכלו ליצור קטלוגים בחנות שלכם המכילים מוצרים של הספקים. כאשר לקוחות קונים מכם, הספק ינהל את המלאי ואת אספקת ההזמנה שלכם - אתם רק תצטרכו לדאוג לחנות עצמה ולשיווק.
05. התחברו לשירות סליקת תשלומים
בכל הנוגע להקמת חנות אינטרנטית, הדבר הכי חשוב הוא כיצד לקבל תשלום מלקוחות. זהו צעד חשוב שיש לנקוט על מנת להבטיח שהעסק שלכם יוכל לקבל תשלומים באינטרנט באופן חלק ומאובטח.
ראשי, החליטו אילו אמצעי תשלום תרצו לקבל. מומלץ להציע ללקוחות שלכם מגוון אמצעי תשלום כדי שהם יוכלו לבחור באפשרות התשלום שהם הכי אוהבים ושבה הם משתמשים הכי הרבה. כתלות במיקום שלכם, בדרך כלל תוכלו לבחור באמצעי תשלום אחד או יותר, כגון:
כרטיסי אשראי או כרטיסים בנקאיים
ארנקים דיגיטליים (כמו פייפאל)
העברות בנקאיות
תשלום פיזי
לאחר מכן, בחרו את סולק התשלומים שלכם. הסולק מטפל בכל עסקה עבור העסק שלכם, כגון תשלומים המתקבלים מלקוחות. זכרו, הסולק שתבחרו יהיה הסולק שבו תשתמשו לסליקת כל התשלומים שיתבצעו בכרטיסי אשראי. הסולק ידרוש לאמת את זהותכם על מנת שתוכלו להתחיל לקבל כסף דרך אתר האי-קומרס שלכם.
אם אתם מקימים את אתר האינטרנט שלכם בוויקס, בחרו ב-Wix Payments בתור ספק הסליקה שלכם כך שתוכלו לנהל את כל ההזמנות והתשלומים בחנות שלכם באמצעות לוח בקרה אחוד, לבחור את מועדי קבלת התשלומים הנוחים לכם, ועוד. צפו בסרטון הזה כדי ללמוד כיצד להפעיל את שירות Wix Payments:
06. בחרו שם לחנות שלכם ורכשו דומיין
אחרי שהחלטתם מה תמכרו, למי תמכרו וכיצד, הגיע הזמן להתחיל לעבוד על יצירת שם קליט לעסק שלכם.
באמצעות סיעור מוחות, נסו לחשוב על מילים שקשורות למוצר שלכם, לתעשייה שבה אתם פועלים, לערכים שלכם או למה שמייחד את המותג שלכם. השתמשו בבנק המילים שאספתם ליצירת שם המותג שלכם. תוכלו גם להשתמש במנוע ליצירת שמות עסקים על מנת לקבל רעיונות נוספים.
שקלו להשתמש ב-SEO כגורם מנחה בבחירת שם העסק שלכם. נסו לזהות מונחים שלקוחות פוטנציאליים משתמשים בהם באמצעות חיפושים קשורים באינטרנט ובעזרת Google Trends. השתמשו במדריך ה-SEO הזה לקבלת טיפים נוספים לחיפוש מילות מפתח.
ציינו את קטגוריית המוצר שלכם או מוצר ספציפי בשם המותג, וכך המבקרים בחנות שלכם יידעו מיד מה אתם מציעים. לדוגמה, אם אתם מוכרים כובעים, תוכלו לכלול מילים כגון "אקססוריז", "מגבעות" או "כובעים".
מעל לכל, ודאו ששם העסק שבחרתם בולט היטב ושהוא לא נמצא כבר בשימוש על ידי מישהו אחר.
הנה כמה דרכים לבחור שם מותג ייחודי:
למדו את המתחרים הישירים שלכם
חפשו את הרעיונות שלכם לשמות בגוגל וברשתות החברתיות
עיינו בשירות רישום העסקים במדינה שלכם
לאחר שהחלטתם מה יהיה שם העסק שלכם, רכשו שם דומיין מקצועי לאתר שלכם. שם הדומיין הטוב ביותר יהיה שם דומיין שתואם בדיוק לשם החנות שלכם. זה יעזור ללקוחות שלכם למצוא אתכם ברשת. שימו לב לעלות שם הדומיין: ברוב המקרים, העלות תעמוד על 10-15 דולר בשנה.
בעזרת פלטפורמות כמו וויקס אי-קומרס תוכלו לרשום ולחבר שם דומיין ישירות מתוך האתר שלכם. למעשה, כשאתם נרשמים לקבלת תשלומים באתר שלכם, תהיה לכם אפשרות לקבל שם דומיין בחינם לשנה הראשונה.
07. תכננו אתר המתאים למכירות
עכשיו הגיע הזמן להיכנס ברצינות לעבודת עיצוב החנות האינטרנטית שלכם ולוודא שהעיצוב שלכם אופטימלי לעידוד המרות. אמנם חשוב שאתר האי-קומרס שלכם ייראה טוב, אבל כדאי גם שתנחו את הלקוחות שלכם באופן חלק לאורך תהליך הרכישה והתשלום.
הנה כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון בנוגע לעיצוב האתר שלכם:
השתמשו בתבנית אי-קומרס. אין כל צורך להמציא את הגלגל. וויקס מציעה שפע של תבניות לחנויות אינטרנטיות שניתן לשנות ולהתאים להעדפותיכם כך שהמראה של החנות שלכם יהיה ייחודי באמת. אך יתרה מכך, התבניות הללו יכללו את כל המאפיינים העיקריים שתצטרכו בחנות שלכם כך שלא תצטרכו לבנות הכל מאפס. העיפו מבט בתשע תבניות אתרי האי-קומרס הנבחרות האלה.
הבהירו מה בדיוק אתם מוכרים. כל עוד אינכם מותג ידוע ומוכר שאינו מצריך שום הסבר, המבקרים באתר שלכם ירצו לדעת מה אתם מציעים מיד עם כניסתם לאתר. אל תשאירו ללקוחות שלכם מרחב לניחושים; הבהירו בדיוק מה אתם מוכרים לכל מי שמבקר בחנות שלכם. טיפ למקצוענים: עדכנו את המטא-דאטה של האתר שלכם כך שיכלול את סוג החנות שלכם. לדוגמה, אם אם עסק לטישרטים שנקרא פלופ-טי, המטא-כותרת של האתר שלכם צריכה להיות "פלופ-טי | חנות טישרטים".
כתבו טקסט קריאה לפעולה ברור. בכל שלב בתהליך הרכישה הלקוחות שלכם צריכים לדעת מה הפעולה הבאה שעליהם לעשות. ודאו שהטקסט הקורא לפעולה כתוב בצורה אינטואיטיבית ושהוא מבהיר לאן הלקוחות יגיעו כשהם מקליקים על הכפתור. התחילו בהתחלה. הוסיפו כפתור גדול ובולט עם הכיתוב "התחילו בקניה" בעמוד הבית של החנות שלהם שיוביל אותם לקטלוג. בכל עמוד מוצר הוסיפו אפשרות בולטת ל"קנו עכשיו" או "הוסיפו לעגלה".
ארגנו את מבנה החנות שלכם. צרו סרגל ניווט בראש האתר שמוביל את הלקוחות לאן שהם צריכים ללכת. אם אתם מוכרים בגדים, צרו לשוניות לבגדי גברים ונשים, ובנוסף לשונית לפריטים במבצע.
אפשרו ללקוחות לעקוב בקלות אחר תכולת העגלה שלהם באמצעות הוספת קישור לעגלת הקניות בפינה הימנית העליונה של האתר. הוסיפו קישורים חשובים בכותרת התחתונה של האתר שלכם, לרבות אפשרויות המשלוח ומדיניות ההחזרות שלכם, קישורים לעמודים שלכם ברשתות החברתיות ואת פרטי הקשר שלכם. השתמשו בתמונות ברמה גבוהה. צילומי מוצרים הם היבט חשוב ביותר בכל הנוגע למכירה ברשת. הלקוחות רוצים לראות איך המוצר שלכם נראה מקרוב והם צריכים לחוש ביטחון שהם יודעים איך המוצר ייראה לפני שהם קונים אותו. השתמשו בתמונות מקצועיות ובסרטונים איכותיים על מנת להדגים את המראה, התחושה, הגודל, המידות והמשקל של המוצרים שלכם, לצד מאפיינים נוספים.
08. צרו אסטרטגיית מיתוג חזקה
השתמשו בשיטות מיתוג לחנות האינטרנטית שלכם כדי ליצור אתר אי-קומרס בלתי-נשכח. מיתוג האתר כולל מרכיבים רבים, החל משם העסק שלכם, הלוגו והרכב הצבעים שתבחרו, וכלה בטון הכתיבה. המותג של העסק שלכם צריך להיות קשור קשר הדוק לסוג החברה שלכם ולקהל היעד שאתם פונים אליו.
התחילו בלשחק עם הצבעים ליצירת הרכב צבעים ייחודי למותג שלכם. ודאו שהצבעים רלוונטיים למוצרים שלכם, למשל גווני כחול וירוק לבקבוקי מים ידידותיים לסביבה. בחרו בין 3-4 צבעים ושמרו אותם כך שתוכלו להשתמש בהם ככל שאתם מתקדמים בתהליך.
צרו לוגו לעסק שלכם תוך שימוש בצורות פשוטות ומילים שניתן לקרוא בבירור. כדאי ליצור תמונה שניתן יהיה לזהות מיד, בין אם מדובר באייקון קטן ברשת חברתית או כחלק מחומרי האריזה שלכם. הלוגו שלכם יגדיר את העסק שלכם במבט חטוף, ולכן כדאי שתקחו את הזמן בתהליך הזה ותנסו ליצור משהו מיוחד.
היבט חשוב נוסף של המותג שלכם הוא טון הכתיבה שבו תשתמשו ביצירת תוכן. זה מרכיב שיש לקחת בחשבון כאשר אתם כותבים את תיאור המוצרים שלכם, את הפוסטים שלכם ברשתות החברתיות ואת האימיילים שלכם.
שאלו את עצמכם: מי הם הלקוחות שלי, ולאילו סוגי שפה ומסרים הם מתחברים? האם הטון צריך להיות שובב? רציני?
ברגע שקיבלתם החלטה בנוגע לצבעי המותג שלכם, ללוגו ולסגנון התוכן, השתמשו בהם בכל פעם שתעצבו משהו שהעסק שלכם מייצר, לרבות:
אתר
אימיילים
חשבוניות
אריזות מוצרים
חומרי אריזה למשלוח
קמפיינים שיווקיים
זהות מותג אפקטיבית יכולה לעודד נאמנות בקרב הלקוחות שלכם כבר מתחילת הדרך. ברגע שיש ברשותכם אתר אינטרנט מקצועי ומותג עקבי, סביר יותר שהלקוחות שלכם יבצעו רכישה.
09. הגדירו את המבנה העסקי שלכם
אל תתנו להיבטים המשפטיים הכרוכים בהקמת עסק לעכב אתכם. הרבה יותר קל להקים ולהפעיל עסק חוקי ממה שנדמה לכם.
אלה הם ארבעה מתוך סוגי העסקים הנפוצים ביותר:
עסק בבעלות אישית ("עוסק מורשה" או "עוסק פטור"): זה אומר שאתם והעסק שלכם כרוכים זה בזה משפטית וכלכלית. אם אתם נמצאים בשלבי ההקמה הראשוניים של החנות האינטרנטית שלכם, רוב הסיכויים שזו הבחירה הנכונה עבורכם. זהו סוג העסק שהכי קל להקים, וכך יהיה לכם קל יותר לרשום את העסק שלכם.
חברה בערבון מוגבל (בע"מ): סוג העסק הזה נותן לכם את האפשרות להפריד בין הנכסים הפרטיים שלכם והנכסים העסקיים שלכם, מה שהופך את הקמת העסק למעט פחות מסוכנת. ניתן להקים חברה בע"מ במהירות יחסית, והיא מציעה יתרונות שונים בתחום המיסוי.
שותפות: אם אתם מקימים עסק עם שותף, תצטרכו לחתום הסכם שותפות בזמן הקמת העסק. ההסכם יפרט מהו התפקיד של כל אחד מהשותפים, וכן מהם תחומי האחריות, ההשקעות והזכויות של כל אחד מהם.
תאגיד: המונח "תאגיד" מתייחס בדרך כלל לעסק מבוסס שכולל בעלי מניות ועובדים. ישנם כמה סוגים שונים של תאגידים שתוכלו ליצור.
אם אתם מקימים עסק בבעלות אישית, תוכלו לחסוך מעצמכם כל פעולה פורמלית בעת הקמת העסק. עם זאת, עדיין תצטרכו להגיש בקשה לרשיונות והיתרים שונים הרלוונטיים לעסק שלכם ולמקום שבו הוא נמצא, וגם לקבלם. התייעצו עם ה-US Small Business Administration כדי להבין מה תצטרכו לעשות.
להלן כמה יתרונות וחסרונות להקמת העסק שלכם כעסק בבעלות אישית (עוסק מורשה או עוסק פטור):
יתרונות:
קל להתחיל לפעול
זול להקים
נותן לכם שליטה מלאה
קל יותר להגיש דו"חות מס משום שאתם לא צריכים לדווח על פעילות העסק בנפרד
חסרונות:
אם אחראים באופן מלא לחובות ולהתחייבויות של העסק שלכם
אין אפשרות לגייס הון באמצעות מכירת מניות העסק
שכרו עורך דין להקמת העסק.
אם אתם מעוניינים להקים חברה בע"מ, שותפות או תאגיד, אנו ממליצים שתשכרו את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום העסקי. אנחנו לא מומחים בתחום המשפטים, ולכן, לצד העובדה שאנחנו יכולים לספק עצות כלליות, אנחנו ממליצים שתשלימו את התהליך בעזרת איש מקצוע שיוכל לוודא שטיפלתם בכל הפרטים הקטנים.
10. הזניקו את קמפיין השיווק שלכם
כעת אתם מוכנים לבצע את המכירה הראשונה שלכם. הגיע הזמן להתחיל לפרסם את העסק שלכם מעל כל גגות העיר. השתמשו באסטרטגיות השיווק הבאות, חלקן בחינם וחלקן בתשלום, על מנת להביא לקוחות לחנות האינטרנטית שלכם:
קמפיינים שיווקיים חינמיים
רשתות חברתיות
צרו עמוד עסקי עבור החנות האינטרנטית שלכם ברשתות החברתיות, כגון פייסבוק ואינסטגרם. עדכנו את פרטי העסק שלכם בעמוד הפרופיל שלכם, והוסיפו קישור לאתר, כתובת ופרטים ליצירת קשר. בפייסבוק אתם יכולים לאפשר לגולשים להשאיר ביקורות; ודאו שאתם מגיבים לכל אחד שמשאיר ביקורת.
לאחר מכן, העלו פוסטים על מבצעים, הנחות ופריטים חדשים והוסיפו קישור לחנות שלכם. אפשרו ללקוחות שלכם לבצע רכישה ישירות מתוך העמוד שלכם ברשת החברתית באמצעות שילוב החנות האינטרנטית שלכם עם חנות בפייסבוק או באמצעות קישור הפוסטים שלכם באינסטגרם לחנות האינטרנטית שלכם.
שיווק באימייל
ראשית, צרו כתובת אימייל עסקית. לאחר מכן, הרכיבו רשימת דיוור באמצעות הוספת תיבה קופצת לאתר שלכם המזמינה את הלקוחות להירשם לרשימת התפוצה או באמצעות הוספת טופס הרשמה בתחתית האתר שלכם. תוכלו להציע להם הנחה על הרכישה הבאה שלהם ובכך תתנו להם דחיפה נוספת להצטרפות לרשימת הדיוור.
לאחר מכן, השתמשו בכלי שיווק באימייל למשלוח ניוזלטר אודות מבצעים קצרי-מועד לתקופת החגים, עדכונים עסקיים ופריטים מיוחדים הרלוונטיים לתקופות מסוימות בשנה.
SEO
התאימו את האתר שלכם כך שהוא יופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. אפשרו ללקוחות שלכם למצוא את החנות שלכם בקלות כשהם מחפשים את סוגי המוצרים שאתם מוכרים. תוכלו לעשות זאת באמצעות כתיבת מטה-כותרות ותיאורים המותאמים למנועי חיפוש עבור כל עמוד ועמוד באתר שלכם. הכוונה היא לעמוד הבית שלכם, לקטלוג המוצרים, ולעמוד של כל מוצר בודד.
תוכלו להיעזר באשף ה-SEO של וויקס לביצוע התהליך.
קמפיינים שיווקיים בתשלום
מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם
טרגטו את הלקוחות שלכם בערוץ המדיה החברתית הפופולרי ביותר בעולם. ראשית, הגדירו מהי מטרת הקמפיין שלכם, למשל להגדיל את תנועת המשתמשים בחנות שלכם, את העניין שלהם, את ההמרות, או מטרה אחרת. לאחר מכן, בחרו כמה תרצו להוציא ולמשך כמה זמן תרצו שהמודעות יפורסמו. תצטרכו ליצור קהל יעד שברצונכם לטרגט בהתאם למיקום המשתמש, תחומי העניין שלו ומאפייניו הדמוגרפיים.
אם אתם רוצים לפשט את התהליך, וויקס מאפשרת לכם ליצור מודעות פייסבוק ואינסטגרם מתוך לוח הבקרה של האתר שלכם העושות שימוש בבינה מלאכותית ליצירת מודעות אופטימליות ולטרגוט קהל היעד האידיאלי שלכם.
מודעות גוגל
צרו מודעות PPC בגוגל המיועדות למיקומים, אוכלוסיות, מילות מפתח ומונחי חיפוש מוגדרים. מודעות אלה יציגו את האתר שלכם ללקוחות שכבר מחפשים חנות דומה לשלכם.
מוכנים להשיק את החנות האינטרנטית שלכם? צרו את החנות שלכם והתחילו למכור עוד היום.
דניאל קלינטון
עורך מנהל ב-Wix eCommerce
Comments