טיפים פשוטים ל-SEO שיקפיץ את הדירוג שלכם בגוגל



האם כל אזכור, ולו הקטן ביותר, של SEO גורם לראש שלכם להסתובב? אם התשובה היא ״כן״, אתם לא לבד.

מורכבותה של אופטימיזציית מנועי חיפוש יכולה להותיר אפילו את איש השיווק הממולח ביותר בתחושת בלבול, אך אל לכם לפחד! עם הנחייה נכונה ובסיס מידע הולם, אתם והעסק שלכם תוכלו למצוא את עצמכם מובילים את הלהקה בתוצאות החיפוש!

בפוסט הראשון שלנו בסדרה, הסברנו מהן כותרות מטא ומדוע כתיבת כותרות מטא מוצלחות היא צעד חשוב בדרך להשגת מינוף לעומת התחרות. בקצרה, כותרת מטא היא הכותרת שמשומשת לקישור האתר שלכם במנועי חיפוש וכיצד כותרות העמוד שלכם מופיעות במנועי חיפוש דוגמת גוגל. כשמרבית הטראפיק האינטרנטי העולמי מגיע דרך מנועי חיפוש, סביר שכותרת המטא שלכם היא הדבר הראשון שמנועי החיפוש, וגם הקוראים שלכם, יראו לגבי העסק שלכם, וזו הסיבה מדוע זה כה חשוב לדאוג שהאתר שלכם מדורג גבוה עבור מילות החיפוש הנכונות.

מוכנים ללמוד הכל על אסטרטגיית ה-SEO שלכם?

המשיכו לקרוא עבור המידע שאתם צריכים כדי לכתוב כותרת מתאימה למנוע חיפוש שתגרום למשתמשים להקליק בלי הפסקה!

הבינו מה המשתמשים מחפשים

לפני שאתם יכולים לכתוב כותרת מטא שתמשוך את קהל היעד שלכם, זה יהיה רעיון טוב להבין מה משתמש פוטנציאלי יקליד אל תוך תיבת החיפוש.

הדבר הראשון שתלמדו בכל שיעור SEO הוא שחיפושים אינטרנטיים יכולים להיות מצומצמים לשלוש קטגוריות:

שאילתות ״Go״ ניווטיות, ״Know״ אינפורמטיביות ו״Do״ טרנזקציוניות.

הגדרת הקבוצות המתאימות לקהל החיפוש שלכם יכול לעזור למקם אתכם בהלך הרוח של קבוצת היעד שלכם ולהעניק לכם הבנה טובה יותר של צרכיהם.

״Go״ – חיפושים ספיציפיים למוצר ולמותג

שאילתות החיפוש הללו מוקלדות עם כוונה למצוא את העסק שלכם, ומבוצעות בדרך כלל על ידי משתמשים שכבר מכירים את העסק או המותג שלכם. שאילתת החיפוש הזו בדרך כלל תגיע דרך מישהו שמקליד את השם של העסק (או שגיאת כתיב שלו) לתוך תיבת החיפוש.

״Know״ – החיפושים הללו בדרך כלל מגיעים מאנשים שרוצים יותר מידע בנוגע לנושא מסוים, אבל עדיין לא יודעים שהאתר שלכם הוא האתר לפנות אליו! החיפושים הללו מתחילים בדרך כלל עם ״איך...״ או ״מה זה...״. לדוגמא: ״מה המסעדה האיטלקית הטובה ביותר בנפאל״, או ״מי שר את ׳לו יהי׳״.

״Do״ – הם חיפושים מכווני פעולה שאמורים להוביל לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם. החיפושים הללו מורכבים מאנשים שמחפשים בדיוק את מה שהעסק שלכם מציע, אבל עדיין לא יודעים שאתם העסק הטוב ביותר לפנות אליו. למשל, מישהו שמחפש ״מוזיקה ברשת״ או ״שיעורי סלסה זולים בטורונטו״.

הפכו שאילתות לפעולות

השאלה הטבעית היא איך אנחנו משתמשים במידע לעיל כדי להוסיף רלוונטיות לכותרות המטא?

מרגע שיש לכם הבנה טובה יותר על כוונות הקהל שלכם, הרכיבו רשימה של שאילתות חיפוש אפשריות ובחנו גורמים שונים האחד אל מול השני במתכנן מילות המפתח הפרסומיות של גוגל על מנת לקבוע מה הסבירות שיהיה שימוש בשאילתת חיפוש אחת לעומת אחרת.

נשמע מסובך? האמת היא שזה די פשוט, לדוגמא: נניח שאתם הבעלים של חוג יוגה בפתח תקווה בשם לוטוס יוגה, והחוג המרכזי שלכם הוא ביקראם יוגה.

מקום טוב להתחיל את שאילתת מילות המפתח שלכם יהיה להשוות את התוצאות של ״ביקראם יוגה״ ל״הוט יוגה״ במיקום שלכם.

חיפוש מילות מפתח זריז יראה לכם ש״ביקראם יוגה״ הוא חיפוש פופולרי יותר בממוצע חודשי בפתח תקווה, בהשוואה ל״הוט יוגה״.

אם תיכנסו עמוק אפילו יותר, אתם תשימו לב שאחד מהדברים המרכזיים שאנשים מנסים ללמוד הוא המיקום. עם המידע הזה אתם תרצו לשקול להוסיף את העיר בה אתם נמצאים לכותרת שלכם.

לבסוף, פריטי ה״do״ שלכם יכולים להיות מותאמים כדי לכלול מאפיינים כמו חוג יוגה ״למתחילים״ או ״למתקדמים״.

אחרי שלקחתם את כל פרטי המידע האלה בחשבון, הכותרת הסופית שלכם תיראה בערך ככה:

ביקראם יוגה | לוטוס יוגה | פתח תקווה

או

חוג יוגה | לוטוס יוגה | פתח תקווה

כפי שהזכרנו בפוסט הקודם, זיקוק ומיקוד כותרות המטא שלכם לא רק מקפיצה את הדירוג שלכם, אך גם מכילות יתרונות עיצוביים, למשל הדגשת מילים בשאילתא שלכם.

טיפים למילות מפתח נכונות:

  • שימו את מילות המפתח הפופולריות ביותר שלכם בתחילת כותרת המטא שלכם. אלה יהיו, לרוב, המילים אשר מקושרות לשאילתות ה״do״ שלכם, כמו סוג העסק שאתם מנהלים. כדאי לשמור אלמנטים של ״know״, כמו המיקום, לסוף הכותרת, אם יש לכם מספיק מקום.

  • אם כבר מדברים על מקום, האורך המומלץ לכותרת המטא שלכם הוא 50-55 תווים כולל רווחים.

  • לרוב, ככל שמילת המפתח שלכם יותר ספיציפית, כך גדלים הסיכויים שלכם לדירוג גבוה. מילות מפתח ספיציפיות ו״זנב ארוך״ יתקיימו עם פחות תחרות באופן טבעי, וזו הסיבה מדוע אתם תעדיפו לבסס את מילות המפתח עם ״ביקראם יוגה״ הספיציפית, לעומת ״יוגה״ הכללית לבדה.​

מוכנים להוסיף כותרת מטא לאתר שלכם בוויקס?

אם אתם מוכנים לקחת את ה-SEO של האתר שלכם ברצינות, כך תוסיפו כותרת מטא לאתר הפרטי שלכם בוויקס:

  1. היכנסו לעורך הוויקס שלכם

  2. מהאפשרויות בהגדרות, לחצו על SEO (Google)

  3. כשהגדרות ה-SEO קופצות, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לבחור ב״Allow search engines to find my site״ (הרשו למנועי חיפוש למצוא את האתר שלי) בראש התיבה.

  4. עכשיו, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למלא את הכותרת בהתבסס על מה שלמדתם כאן!

  5. בנוסף לכותרת המטא שלכם, כדאי מאוד להוסיף תיאור קצר לאתר להגדרות ה-SEO שלכם. תיאור האתר שלכם או ״תיאור המטא״ הוא משפט מהיר או שניים שיופיעו מתחת לכותרת המטא שלכם במנועי חיפוש. מטרתו של מקטע המלל הזה הוא לספק למשתמשים שלא מכירים את העסק שלכם את הרעיון הכללי מאחוריו, ומה מחכה להם כשהם ילחצו על הכותרת של האתר שלכם.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? להחכים בנוגע ל-SEO? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!

#שיווקאונליין #קידוםברשת #אתראינטרנט

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4