הטרנדים החמים ביותר של עיצוב אתרים שאתם חייבים לדעת עליהם ב-2017



עולם עיצוב האתרים מתפתח כל הזמן. בכל שנה, כמה טרנדים נולדים, כמה מתפוגגים וכמה פשוט ממשיכים לצמוח. כמו שפיקסלים הם לתמונה, כך האלמנטים העיצוביים הללו מתכנסים יחדיו כדי ליצור את פני האינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותם.

זה לא סוד שההתפתחויות הגרפיות שאנחנו רואים על המסך שלנו הם בדרך כלל התוצאות של חידושיהן של חברות וענקי טכנולוגיה ואינטרנט. אולם, עיצוב מושפע גם ממגוון רחב של אלמנטים רגישים לזמן – כמו אופנה, תופעות חדשותיות, אירועים תרבותיים וכיוצא בזאת.

אז השאלה האולטימטיבית היא: מהם הטרנדים החמים ביותר בתחום העיצוב בשנה הנוכחית? אנחנו שמחים ששאלתם! כפי שאתם יודעים, בוויקס יש את תבניות האתרים הכי מהממות שתמצאו, על מנת לעזור לכם להתחיל את האתר שלכם על רגל ימין. אבל אנחנו גם לוקחים את זה צעד אחד קדימה – ריאיינו את המעצבים שיצרו את התבניות שלנו, ושאלנו אותם לגבי הטרנדים העיצוביים שהסעירו את 2017, ואיך אתם יכולים להשתמש בהם כדי לגרום לאתר שלכם להישאר עדכני.

תמונה כללית: לפני ואחרי הטרנדים הנוכחיים

בעידן המובייל שאנחנו חיים בו, כל דבר שאי פעם נחפש נמצא ממש מתחת לאף שלנו – באופן מילולי, אנחנו בסך הכל חייבים להסתכל למטה ולגלול את המכשיר הנייד שלנו כדי למצוא אותו. אפילו במחשבים נייחים, אנחנו מכורים לגלגלת העכבר שלנו או לטראקפד ועבור זה עלינו להודות בעיקר לרשתות החברתיות. ככל שאתרים מתארכים ומתארכים (לדוגמא, גלילה ארוכה), תמונות נמתחות לכל הכיוונים וחוקי הטיפוגרפיה משתנים כדי להתמודד עם הלייאאוטים החדשים.

בקצרה, בעלי האתרים לא מתרכזים יותר בלספק את המידע המפורט ביותר למבקרים שלהם, אלא בוחרים להעביר את המסרים שלהם באופן היעיל והמיידי ביותר. אל תבינו אותנו לא נכון – כל התוכן עדיין נמצא שם, אבל הוא מוצג בצורה זורמת ו״סקסית״ יותר.

לדוגמא, הנה השתלשלות תבנית הייעוץ שלנו בשנתיים האחרונות.


עכשיו, כשאתם מבינים פחות או יותר את הדבר המרכזי ביותר, בואו נראה מה הסגנונות הכי טרנדיים של השנה:

תפסו את כל תשומת הלב באמצעות גיפים (GIF)

בואו נשים את זה על השולחן רגע. שימוש אקססיבי לרעה בגיפים ובאנימציות יכול, ללא ספק, לפגוע קשות בחווית המשתמש של האתר שלכם. אבל אם תעשו את זה בצורה הנכונה, אתם יכולים ממש להחיות את האתר שלכם באמצעות הטעמת אספקטים חשובים – במילים אחרות, להרים את העיצוב שלכם שלב אחד קדימה – בלי לגרום למבקרים שלכם לצמצם את עיניהם באימה.

גיפים (ואנימציות) מראים הבנה עמוקה של עיצוב ומעניקים מגע מתוחכם לכל אתר. אנחנו ממליצים להשתמש בהם על אלמנטים מסוימים שאתם רוצים להדגיש, כמו למשל, מבצעים, מוצרים נמכרים ביותר, ועוד. אם אתם ממש רוצים להיות הילד המגניב ביותר ברשת, הוסיפו עומק לאתר שלכם באמצעות אפקטי פרלקס/גלילה. טיפ: אלה שמופיעים באדיטור של וויקס עוצרי נשימה ומחכים רק לכם.

בנוסף לתנועות של גיפים או אנימציות, אתם יכולים ליצור אפקט תלת מימדי שימשיך לספר את הסיפור הכללי שלכם בדרך מרתקת. אם תמצאו את המתכון המתאים לצרכים שלכם, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שתשאירו את המבקרים שלכם מריירים. והדובדבן שבקצפת? תנו קליק לסינמגרפים החינמיים האלה!


תחשבו מחוץ לקופסא עם צורות גיאומטריות תלת מימדיות

ועכשיו – שעת סיפור. היה היה, לפני שנים רבות, הטרנד הדיגיטלי הגדול של סקאומורפיזם. הרעיון היה לחקות אובייקטים מציאותיים בממשק הדיגיטלי. למשל, אתם בטח זוכרים את הזמן בו פנקס הרשימות באייפון נראה כמו פנקס רשימות אמיתי. למרות שזה די מגניב וגם ברור, זה לא הרגיש מודרני מספיק.

אחרי זה, עיצוב שטוח השתלט על הרשת (בסגנון ווינדוס 8) עם אייקונים מינימליסטיים וצבעים בוהקים בסגנון קולור בלוק בלי שום קשר לעולם האמיתי. למרות שהסגנון הזה היה חדשני, אנשים קצת נאבדו. לבסוף, גוגל התחילה את טרנד העיצוב המטריאלי, והביאה קצת רוח חיים לצורות גיאומטריות, והוסיפו הצללות, תנועה ונועזות לסגנון הגיאומטרי.

למה לעזאזל אנחנו מספרים לכם את הסיפור הזה? מפני שברגע שגוגל מנידה עפעף כל הרשת רועדת. ואם הם משתמשים בצורות גיאומטריות, גם אנחנו. מבחינה ויזואלית, תתכוננו לראות יותר ויותר צורות גיאומטריות תלת מימדיות ברקעים של אתרים ותמיכה עיצובית באופן כללי. מדוע? כי גוגל יודע הכי טוב.


תשברו את החוקים עם טיפוגרפיה צעקנית

כן. טיפוגרפיות גדולות הן טרנד כבר תקופה, וזאת בדיוק הסיבה מדוע יותר ויותר מעצבי אתרים מנסים להראות את היצירתיות שלהם ולצלול למים בלתי מוכרים. לפני כן, כללי הטיפוגרפיה היו מאוד נוקשים ודברים כמו מילים ממוקפות עם קווים לא ברורים היו טאבו. אבל-לא-עוד.

כמובן, התמקצעות בטיפוגרפיה היא אמנות וכמו שפיקאסו אמר, ״תלמדו את החוקים כמו מקצוענים, כדי שתוכלי לשבור אותם כמו אמנים״. במילים אחרות, כדאי שתחקרו את הנושא ותלמדו כמה שיותר לפני שתשתמשו בכלי העיצובי הזה. ברגע שאתם מרגישים בטוחים לגבי הידע שלכם, התחילו לשחק עם צבעים, לסדר את המרווחים, לשלב הכל עם תמונות ואפילו לערבב גופנים שונים... השמיים הם הגבול.

אם אתם משתמשי וויקס, אתם תוכלי ליהנות ממגוון של גופנים חינמיים. לא מצאתם את הפונט המתאים? פשוט תעלו את הטיפוגרפיה של עצמכם!


תחיו על הקצה: תהיו מלכי הפופ (ארט)

אם יש לכם עין טובה לטרנדים אמנותיים, ודאי שמתם לב שיותר ויותר צבעי פופ מופיעים במרשתת. הסיבה: אמנות אדג׳ית עושה קאמבק אמיתי! כמובן שזה לא אומר שכולם צריכים לקפוץ על הטרנד – לפי הטבע והזהות הוויזואלית של העסק שלכם, אתם יכולים להחליט אם להשתמש בהם או לא. אבל ללא ספק מדובר בטרנד כיפי ומעניין לגלות עליו עוד. כמו תמיד, אם אתם משתמשי וויקס, אתם לא חייבים להיות אנדי וורהול בכבודו ובעצמו כדי להשתמש בסגנון התמונות הזה באתר שלכם. רק תבחרו את אלה שאתם מעדיפים מספריית התמונות החינמית שלנו. הכי מגניב.


טיפ בונוס! התאימו לעצמכם את גוגל מפות

כיום, כל צרכן אינטרנטי רגיל לראות את המפה המפורסמת עם הסיכות האדומות. הבעיה: רוב המפות באתרי אינטרנט נראות בדיוק אותו דבר. זה הזמן לשנות את זה. טיפ עיצובי מגניב ואופנתי הוא להתאים את המפה שלכם בצורה שתחמיא לעיצוב שלכם. עם וויקס, אתם יכולים לעשות פרסונליזציה למפה שלכם כדי לוודא שאתם בולטים במוחו של הלקוח שלכם. כמובן, אתם לא חייבים לשלם שקל – זה עלינו.


ועכשיו, כמה תבניות אתרים טרנדיות:

טמפלט אתר של סטודיו יצירתי


טמפלט אתר של אמן רחוב


טמפלט אתר של פגישת מחזור


טמפלט אתר של שמירת תאריך


רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!​

#אתראינטרנט #עסקיםקטנים #עיצוב

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4