אסטרטגיות שיווק שכל בעל עסק קטן חייב להכיר



הקמת עסק משלכם היא אתגר לכשעצמו, אבל שיווק העסק הזה יכול להיות מפלצת מפחידה נפרדת. המאמצים שלכם לא נפסקים בפתיחת אתר מהמם, אתם תצטרכו לדעת אילו טכניקות שיווק מתאימות לקידום העסק שלכם, מפני שיש כמה וכמה סוגים.כאן אנחנו נכנסים! למטה נספר לכם על כמה גישות שונות שתוכלו להשתמש בהן על מנת לקדם את העסק:

אינבאונד מרקטינג או אאוטבאונד מרקטינג?

הדרך להסביר מה ההבדל בין אינבאונד מרקטינג (Inbound marketing) לאאוטבאונד מרקטינג (Outboud marketing) עוברת דרך הכיוונים שאליהם הם מובילים. בזמן שאאוטבאונד מרקטינג דוחף מותג או מוצר מסוים לצרכן, אינבאונד מרקטינג מושך את הצרכן פנימה. אאוטבאונד מרקטינג נחשב לשיטה ישנה ומסורתית יותר, בעוד שאינבאונד מרקטינג היא שיטה חדישה יותר שצברה פופולריות.

דוגמאות לאאוטבאונד מרקטינג הן פרסומות בעיתון, דואר ישיר, טלמרקטינג וכו׳, אשר מנסות לדחוף לקוח לרכוש את המוצרים שלהם. טכניקת השיווק של אינבאונד מרקטינג כוללת שליחת ניוזלטרים ועלוני שיווק למנויים שלכם, שיתוף תוכן בערוצי המדיה החברתית ועוד. רואים? ההבדל יכול להיות מסוכם ב״דחוף או משוך״.

למרות שאינבאונד מרקטינג היא הדרך הפופולרית יותר מבין השתיים בעידן הנוכחי, ישנם עסקים שיעדיפו שיטות אאוטבאונד במקרים מסוימים. למשל, עסק מקומי המנסה להנכיח את שמו בעיר שבה הוא פועל. פרסומת בעיתון או מכתב לדיירים המתגוררים בקרבת מקום עשויים לעבוד לטובתו. כמובן, כדאי לעסק הזה לאמץ גם כמה שיטות אינבאונד, כדי לנצל את החזית הווירטואלית והחברתית גם כן.

שיווק תוכן

אמנם שיווק תוכן הוא תת-קטגוריה של אינבאונד מרקטינג, אבל אין אינבאונד מרקטינג בלי שיווק תוכן. שיווק תוכן הפך לטכניקה פופולרית ולא נראה שהוא יאבד את קסמו בזמן הקרוב. הוא מוגדר כסוג שיווק המתמקד ביצירה, פרסום והפצה של תוכן לקהל יעד מוגדר ברשת. אולם, השיטה הזאת היא לא רק דחיפת העסק שלכם, אלא אספקת תוכן רלוונטי ובעל ערך לקהל היעד שלכם, כזה שחוזה את הצורך שלהם בו. כמובן, החזר ההשקעה עלול להיות קשה יותר להערכה, אבל יעילות הטכניקה הזאת מוכחת.

יצירת תוכן בעל ערך לקהל שלכם יסייע לכם לבנות ולטפח את הקהילה שלכם. התוכן הזה יכול להיות וידאו, בלוג, פודקאסט, אינפוגרפיקה וכו׳, ובדרך כלל יופץ באמצעות שיתוף במדיה החברתית. כשאתם מספקים את התוכן בעל הערך ובר השיתוף הזה, שוק היעד שלכם יכול, בתורו, לעזור לעסק שלכם באמצעות הפצתו ושיתופו (ובכך, הפצת ושיתוף המותג שלכם). בנוסף, מערכות היחסים שתיצרו עם הקהל שלכם יחזיקו מעמד לאורך זמן רב יותר מאשר אם רק היו רואים פרסומת לעסק שלכם – שימו לב לכך שאם התוכן שלכם טוב מספיק, אנשים יזכרו אתכם.

בקצרה, שיווק תוכן הוא אמנם פחות ישיר, אך יוצר רושם ארוך טווח.


שיווק במייל

רוצים ליידע את הלקוחות שלכם באופן קבוע בנוגע למבצעים ומוצרים חדשים? אם כן, שיווק במייל הוא המקום להתחיל בו! באמצעות הוספת אפליקציות דוגמת Get Subsribers לאתר שלכם, אתם יכולים להציע ללקוחות שלכם אופציה להירשם לניוזלטר. ״אופציה״ היא מילת המפתח כאן – בניגוד לאימיילים ״קרים״ ושיטות אאוטבאונד מרקטינג אחרות, הלקוחות במקרה הזה נותנים לכם אישור לשלוח להם דיוור בנוגע לעסק שלכם.אך, כשזה מגיע לשיווק במייל, כדאי לשים לב לתדירות. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא להציף את הלקוחות שלכם – סביר שזה יגרום לאנשים להתעלם מהמיילים שלכם, ובסופו של דבר, לבטל את ההרשמה לעלון. מצאו את עמק השווה של תדירות הפוסטים ואל תשכחו לעקוב אחר שיעורי הפתיחה וההקלקה בכלי האנליטיקס שלכם, שנמצא אוטומטית ב-Wix Shoutout.הניעו את הרשתות החברתיות לעבוד בשבילכםבעוד שזה חשוב לעודד לקוחות קיימים ופוטנציאליים לבקר באתר שלכם, כדאי שתתקשרו איתם גם במקומות אחרים, והמדיה החברתית היא המקום המושלם!

מעבר לפרסום תוכן שהקהילה שלכם תהנה ממנו ותתקשר עמו, אתם רוצים לתקשר בחזרה! הגיבו לתגובות, שאלו שאלות, והקשיבו לפידבק מהקהילה שלכם. טיפוח וקידום הקהילה שלכם מפתח אמון, ויוצר לקוחות נאמנים.

הנה כמה דוגמאות לדברים כיפיים שעשינו עם הקהילה החברתית האינטרנטית שלנו:


פרסום חברתי

כפי שהסברנו לעיל, רשתות חברתיות יכולות וצריכות להיות בשימוש לטובת שיווק תוכן וניהול קהילה. זה לא משנה את העובדה שפרסום חברתי הוא עדיין אחד מכלי השיווק היעילים והישירים ביותר לעסקים קטנים ובינוניים. שימוש בכלי הקידום של פייסבוק, יוטיוב ופלטפורמות אחרות שווה את ההשקעה ממספר סיבות:

  • ממוקד מאוד: אתם משוחחים עם קהל בעל תחומי עניין ופרמטרים דמוגרפיים רלוונטיים לצרכי העסק שלכם.

  • מתאים לכל כיס: כל עסק קטן יכול להחליט כמה כסף הוא מעוניין להוציא בהתאם לתקציב הייחודי שלו – מפיצריה מקומית עד לחברה טכנולוגית גדולה.

  • מקבלים מה שמשלמים עבורו: בדרך כלל, אתם תשלמו לפי צפייה או לפי הקלקה על הקריאה לפעולה שלכם. כל אגורה מבוזבזת באופן חכם.

עם כל זה, אתם יכולים ליהנות מכלים אנליטיים עשירים שיסייעו לכם לעשות אופטימיזציה לתוכן שלכם על מנת לשפר את האסטרטגיה החברתית שלכם.

שיווק במנועי חיפוש

אם יש לכם אתר, SEO מוצלח ושיתופים במדיה החברתית יכולים להיות דרך מצוינת להנכיח את שם העסק שלכם. אולם, עסקים מסוימים ירוויחו מפרסומות בתשלום שיופיעו במנועי חיפוש כגון גוגל, בינג ועוד.

הגישה הזאת בדרך כלל כוללת מכרז על מחרוזת מפתח ספיציפית, כך שהאתר שלכם יופיע כשמישהו מחפש את המחרוזת הזאת. כשהאתר שלכם מופיע בתוצאת חיפוש לא-אורגנית ומישהו מקליק עליו, אתם מחויבים לשלם את מחיר המכרז שקבעתם כשיצרתם את הפרסומת.

ככל שתהיו מוכנים לשלם יותר לכל קליק, כך האתר שלכם יופיע באופן שכיח יותר כשמישהו מחפש את המחרוזת שבחרתם.

פרסום מקומי

אם העסק שלכם הוא חנות פיזית, כדאי לבחון פרסום מקומי יחד עם הנוכחות האינטרנטית שלכם. למזלכם, יש כמה דרכים שונות לעשות את זה.

שלב ראשון מצוין הוא להכניס את העסק שלכם למדריכים (directories) מקומיים. למשל, הרשמה ב-Google My Business תגרום לעסק שלכם להופיע בגוגל מפות כמעט באופן מיידי. שירותים אחרים כגון Yahoo Local, Yelp וקרייגסליסט יסייעו גם הם לנוכחות המקומית שלכם אונליין.

כפי שהזכרנו קודם, אאוטבאונד מרקטינג הוא בעל חשיבות מיוחדת כשמדובר בפרסום מקומי. אתם יכולים לפרסם במקומון, מגזין מקומי או תחנות רדיו, ואפילו סטיקר או שלט על המכונית שלכם יכולים לפרסם אתכם בהצלחה.

שיווק גרילה

שיווק גרילה הוא אסטרטגיית שיווק שבשימוש נכון יכולה להיות בעלת עלות נמוכה אך יעילות גבוהה. טבעו הלא-קונבנציונלי גורם לו להיראות בשטח באופן שאסטרטגיות שיווק מסורתיות נכשלות בו. אפשר להשתמש בשיווק גרילה בדרכים שונות ומגוונות, מה שמקשה על הגדרתו. לעומת זאת, דבר אחד נשאר זהה – היא בדרך כלל נעשית בחוץ או במקומות ציבוריים כדי להבטיח חשיפה מירבית.

בדרך כלל קיים אפקט ״וואו״ שמושך את העין, מפתיע את הצופים ומייצר באזז. אחת מטקטיקות שיווק הגרילה הפשוטות (והנפוצות) ביותר היא תליית או חלוקת פלאיירים או מוצרים מהמותג שלכם, או אפילו שימוש באמנות רחוב. אולם, יש דרכים רבות אחרות (וקיצוניות יותר) שגורמות לטכניקות שיווק גרילה להיות תחת זרקור.

למרות ששיווק גרילה נחשב לשיטה המיועדת בעיקר לעסקים קטנים, זה לא עצר מותגים גדולים ומוכרים מלהשתמש בו. למשל, הפרסומת של נשיונל גיאוגרפיק לשבוע הכרישים (Shark Week), המציג כריש שנראה לועס אנשים שנכנסים לאוטובוס.


פרסום דרך מתיחה

רוצים ליצור אפקט ממושך באמת עם הפרסומות שלכם? פרסום דרך מתיחה הפך להיות שיטה פופולרית במיוחד לתפיסת ושמירת תשומת הלב של לקוחות. אין הרבה מה להסביר בנוגע לטכניקה הזאת, מפני שכל אחד היה חלק ממתיחה מצחיקה לפחות פעם בחייו...

פרסומות רבות מהטכניקה הזאת עוצבו על מנת להפתיע או להפחיד, רק כדי לאפשר את אנחת הרווחה כשה״קורבן״ מבין שמדובר במעשה קונדס. למשל, LG בפרסומת ה״So Real It’s Scary״ (״כל כך אמיתי שזה מפחיד״) שלהם. החברה השתמשה במתיחה כדי להציג כמה אמיתית תצוגת מסכי ה-IPS שלהם נראית, כשהם גרמו לאנשים במעלית להאמין שהרצפה נשמטת מתחת לרגליהם!

שיווק בשותפות

דרך נהדרת לשווק את העסק שלכם היא להתחבר לעסק אחר כדי לקדם את העסקים שלכם בהצלבה, בדרך כזאת או אחרת. השותפות צריכה להיווצר עם עסק שחולק את הערכים של החברה שלכם, ובעל קהל יעד דומה, אבל שאינו מתחרה ישיר.

ישנן מספר דרכים בהן העסק שלכם יכול לעבוד עם אחר, כגון יצירת תוכן משותף לשיתוף ברשת או מבצע אצל עסק א׳ אם הם חברי מועדון אצל עסק ב׳ ולהיפך.

שיווק בשותפות מתגמל את שני העסקים ומאפשר לכל אחד מהם גישה לקהל רחב יותר, שללא השותפות הם לאו דווקא היו מצליחים לגייס.

מתקשים למצוא את השותפות המושלמת? נסו Outreach Marketing – זה יכול לעזור!

רוצים לשמוע עוד על קידום עסקים

? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!​

#אתראינטרנט #עסקיםקטנים #שיווקאונליין #שיווק

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4