איך ליצור עמוד שאלות נפוצות מושלם



למרות שכולנו אוהבים לחשוב על עצמנו כפתיתי שלג ייחודיים, כדאי לזכור שבממוצע, מבחינת רצף הדנ״א, כל אדם דומה ב-99.5% לכל אדם אחר. אז אם כולנו בעצם כמעט אחים ואחיות, סביר להניח שכולנו ניגשים במידע, ומתשאלים לגביו, באותה הדרך. ולכן, באופן טבעי, כשאנשים מבקרים באתר הוויקס המהמם שלכם, הם ישאלו את אותן שאלות נפוצות. למשל, ״מהי מדיניות ההחזרים שלכם?״, ״האם אתם שולחים לחו״ל?״ וכו׳. אתם יכולים להכין את עצמכם לשאלות כאלה באמצעות הכנת תשובות מראש.

אחת מהדרכים הכי יעילות (גם מבחינת עלות-תועלת) להתמודד עם שאלות חוזרות היא עמוד FAQ (שאלות נפוצות – Frequently Asked Questions) בשרני באתר שלכם. אז, כשאתם מתכננים את מבנה האתר שלכם, השאירו מעט זמן לעבודה על עמוד שייאחד את כל השאלות הנפוצות של מבקרי האתר שלכם כשהם בוחנים את המוצרים או השירותים שלכם. כשאתם מציעים מידע חשוב באופן מסודר ומובנה, עמוד FAQ טוב יכול:

  • לתפקד כמעין נורת לילה שתגרש את הפחדים והחששות של הלקוחות שלכם.

  • לחסוך זמן כשתספק תשובות אוטומטיות לשאלות חוזרות, במקום שתצטרכו לענות עליהן ידנית.

  • לשפר את הנראות של האתר שלכם בגוגל ולהציע חוויה מוצלחת יותר עבור המשתמשים שלכם.

אם אתם רוצים ליצור בקלות עמוד FAQ לאתר שלכם בוויקס, נסו להשתמש באפליקציית Wix FAQ מה-App Market של וויקס. האפליקציה מאפשרת לכם ליצור FAQ מסודר ומעוצב היטב, אשר מותאם לצרכים שלכם, ואותו תוכלו להוסיף לכל עמוד באתר שלכם. והחלק הטוב ביותר? זה בחינם לגמרי!

דרך אגב, כשתוסיפו את האפליקציה לאתר שלכם, היא מציגה כברירת מחדל רצף שאלות ותשובות נפוצות לגבי האפליקציה עצמה. גאוני. אבל לפני שאתם מתחילים, אנו ממליצים לקרוא את עצות המומחים שלנו לגבי יצירת עמוד FAQ מפציץ.


אספו את הנתונים שלכם

הדבר הראשון שתצטרכו לעשות יהיה לחשוב על שאלות שתרצו לכלול בעמוד שאלות נפוצות. כמה זה 2+2? האם שימי ובן-אל תבורי קרובי משפחה? למה מייק מאיירס לא משחק בסרטים יותר? על אף שהשאלות הללו (והתשובות אליהן) הן פיסות מידע הכרחיות וחשובות, הן לא השאלות שתרצו לענות עליהן בעמוד FAQ. כדי ליצור מקטע FAQ מועיל, בצעו מחקר קצר לגבי השאלות שצוות הסיוע שלכם שומע לרוב.

זה המקום בו תמצאו את מרבית הבשר ל-FAQ שלכם. בנוגע לתפוחי האדמה, נסו לשאוב השראה מהשאלות והתשובות שהמתחרים שלכם כבר חשבו עליהן. אל תעתיקו אותן, רק תשתמשו בהן על מנת לגרום לגלגלי המוח שלכם לנוע.

אחרי ששקדתם על רעיונות לעמוד, בצעו סיעור מוחין עם העובדים שלכם (או עם עצמכם, אם אתם עובדים לבד) לגבי החששות שעלולים לעלות אצל הלקוחות שלכם, אבל אף פעם לא בוטאו בכתב. לפעמים, אין לקונים פוטנציאליים את האנרגיות או את הזמן לנסח שאלה לגבי מה שמפריע להם – הם פשוט עוברים לעסק הבא ברשימה.

מעבר לכך, נסו לחשוב על תשובות שידגישו את נקודות החוזק של העסק שלכם, ונושאים אחרים שתרצו להדגיש. למשל, תוכלו להבליט מערכת תמחור מיוחדת, לכוון לאופציית שילוח מושכת במיוחד, או להדגיש את העובדה שכמה מהשירותים שלכם הם לגמרי, 100% חינמיים.

הרכיבו מבנה מסודר

יש סיכוי טוב שתצטרכו לדחוס כמות גדולה של מידע לתוך עמוד ה-FAQ שלכם. זה לא משנה אם כולו מוכן ומזומן כבר עכשיו, או אם אתם מתכננים להוסיף מידע לעמוד בכל שבוע. סידור השאלות והתשובות שלכם לנושאים ואפילו תתי-נושאים הוא דבר הכרחי מההתחלה. חלוקת התוכן תסייע למבקרי האתר לדפדף בקלות בין שאלות, להגיע למידע הנחוץ במהירות ואולי. אפילו להיתקל בשאלות רלוונטיות אחרות שהם אפילו לא חשבו עליהן קודם.

בנוסף, לפעמים אנשים יחשבו על שאלה, אבל ינסחו אותה בצורה שונה מהדרך בה אתם הייתם מנסחים אותה. נסו להקל עליהם למצוא את התשובה לשאלה שלכם באמצעות שדה החיפוש שאתם יכולים להוסיף דרך אפליקציית ה-FAQ. בנוסף, כללו כמות יפה של מילות מפתח רלוונטיות (נושאים גדולים שמגדירים את התוכן שלכם), כדי שמשתמשים יוכלו למצוא שאלות ספיציפיות בלי מאמץ מיוחד אם הם בוחרים להשתמש באופציית החיפוש.

אחרי שתסווגו את התוכן שלכם, התחילו לסדר את הנושאים ותתי-הנושאים בסדר הגיוני. מומלץ לסדר את השאלות שלכם מהנפוצה ביותר לנישתית ביותר.

בחרו את טון הדיבור

למותג שלכם יש קול ייחודי משלו, סגנון מסוים שיכול להימצא בניסוח שאתם משתמשים בו: בטון של הטקסטים באתר, ובאופן כללי, האווירה הכללית של העסק שלכם והגישה שלו מול משתמשים ולקוחות. מפני שיצרתם את זהות המותג שלכם, את הטקסט באתר, את דף האודות, ואת הסלוגן שלכם – הם כולם סוחבים עמם את טון הדיבור של המותג. נסו לשמור עליו.

בנוסף, יחד עם השמירה על קול המותג שלכם, ודאו שהטקסט בעמוד ה-FAQ שלכם ברור ונהיר, בלי יותר מדי מונחים מסובכים שיבלבלו את הקוראים שלכם. אנשים צריכים להיות מסוגלים להבין את התשובות שאתם מספקים בקלות. מעבר לכך, התשובות לא ישתתפו בשום תחרות ״רומן השנה״ – תשובות קצרות ומתומצתות שלא נתקעות במעגל של תיאורים גדושים בפרטים הן הדרך המהירה ביותר ללבם של המשתמשים.

השאירו אותו יפהפה

עמוד השאלות הנפוצות לא שונה מחלקים אחרים באתר שלכם – הוא חייב להיראות מושך לעין, בו בזמן שהוא ברור ומעניין. אמנם יש רק טקסט בעמוד הזה, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות בסטייל. למשל, באמצעות אפליקציית ה-FAQ שלנו, אתם יכולים להוסיף תמונות וסרטונים לתשובות מסובכות יותר, או פשוט להפוך את העמוד לחוויה אינטראקטיבית. אתם יכולים לבחור בלייאאוט מתרחב או קלאסי – מה שמאפשר למבקרים שלכם להחליט אילו תשובות הם רוצים לראות באמצעות רצועות מתרחבות, או פשוט לראות את כל השאלות והתשובות מההתחלה, בהתאמה. בנוסף, בחנו איזה עיצוב מתאים לתוכן שלכם. החליטו אם אתם רוצים להוסיף כותרת ל-FAQ, לחשוף את התשובה הראשונה, או שינויים מגניבים אחרים לעמוד שאלות נפוצות מותאם אישית.

אבל אל תחשבו רק על המאקרו. היכנסו לפרטים הקטנטים ובחרו את הגופנים, הצבעים וגדלי הטקסט שעובדים עבורכם (טיפ: נסו לדבוק באלה שבחרתם עבור האתר כולו, או לפחות הישארו בתוך גבולות המיתוג שלכם). אם אתם רוצים להבדיל בין השאלות, אתם יכולים לעצב אותן בצורה שונה. מעבר לכך, כשאתם כותבים כל תשובה, ודאו שאתם מרווחים אותה באמצעות רשימות או מספרים כך שהתוכן קליל ונוח לקריאה.

חשיבה חברתית

אפשרו למבקרי האתר שלכם להפיץ את מצבורי המידע שפורצים מעמוד ה-FAQ שלכם! באמצעות הוספת כפתורים חברתיים, אנשים יכולים לשתף את עמוד השאלות הנפוצות שלכם בקלות דרך הודעות, פורומים, קבוצות, עדכוני סטטוס ותגובות, ולהפוך את כל סימני השאלה לגבי המותג שלכם לסימני קריאה בוהקים במרחבי האינטרנט.

זאת ועוד, אתם תוכלו להשתמש ב-FAQ שלכם בזמן אינטראקציה עם משתמשים במדיה החברתית, ובכך לחסוך לעצמכם זמן רב. אין עוד תגובות של 300 מילה רק כדי להסביר איך פותחים משתמש – פשוט העתיקו את כתובת האינטרנט הרלוונטית ושלחו כל לקוח לארסנל התשובות שלכם. ויש לנו אפילו בונוס בשבילכם – זה יניע עוד טראפיק לאתר.


אל תשכחו SEO

עמוד FAQ יכול לעזור ל-SEO (Search Engine Optimisation, או אופטימיזציה של מנועי חיפוש) שלכם. כשאתם כותבים את התשובות, ודאו שאתם מקשרים למקורות מידע אחרים בתוך האתר שלכם יחד עם מקורות חיצוניים. היכן שאתם יכולים להימנע מלהיכנס לעומק הדברים, הציעו ״גרסא מורחבת״ כקישור אופציונלי.

עוד היבט חשוב של תכנון SEO כשאתם אוצרים את ה-FAQ שלכם הוא שמירה על תוכן ייחודי ומקורי. אם יש דבר אחד שמנועי חיפוש לא אוהבים, זה עוגת גזר. עוגת גזר ותוכן כפול (ואנחנו רק מתבדחים לגבי הראשון). אבל ברצינות, אל תעתיקו את אותן הפסקאות ממקטעים אחרים באתר שלכם. נסחו מחדש מה שניתן, או קשרו לעמוד שמספק את התוכן הרלוונטי.

השאירו מקום לפידבק

יש סיכוי קטן שגם אחרי שתפרסמו את עמוד השאלות הנפוצות משנה החיים שלכם, כמה מהלקוחות שלכם עדיין לא ימצאו את התשובות לשאלות שהם חיפשו. כדי לשמור עליהם שמחים ומרוצים, חשוב שתאפשרו לכם ליצור קשר עמכם או להשאיר פידבק. כתובת אימייל, לינק לעמוד ״צרו קשר״, צ׳אט, פורום או כל דרך אחרת שתאפשר להם לשאול שאלות, לבקש הבהרות והסברים נוספים, או הצעות לשיפור וייעול עמוד ה-FAQ שלכם.

רוצים לשמוע עוד על בניית אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!​

#אתראינטרנט #עסקיםקטנים #שיווקאונליין #דואראלקטרוני

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4