איך לוודא שהעסק שלכם מופיע בגוגל



בכל יום, מיליוני אנשים מחפשים עסקים בדיוק כמו שלכם באינטרנט – אך האם אתם לוקחים את הצעדים הנכונים כדי לוודא שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש?

כולנו היינו שם – מחיפוש מתכון השקשוקה הטוב ביותר למציאת מכונאי הגון, המקום הראשון אליו אנחנו הולכים כדי למצוא דבר שאנחנו רוצים הוא גוגל. אז כשאתם מעוניינים שהאתר של בית העסק שלכם יופיע בתוצאותיהן של הרצונות של קהל היעד שלכם, אתם תרצו לעשות כל מה שאתם יכולים כדי להופיע בצמרת הרשימה של תוצאות החיפוש של גוגל.

הגישו את האתר שלכם לגוגל

מנועי חיפוש שורצים ברשת ואוספים מידע על מנת למפות מיליוני עמודי אינטרנט בכל יום. למרות שסביר להניח שהאתר שלכם יתגלה על ידי גוגל מבלי שתצטרכו לעשות דבר, אתם יכולים לזרז את תהליך המיפוי והמפתוח על ידי הגשת האתר לגוגל דרך הלינק הבא.

אופציית בונוס! אתם יכולים להגיש את האתר מחדש בכל פעם שאתם משנים אותו. זה יסייע לגוגל להישאר מעודכן בשינויים חשובים כדי לוודא שהגרסא החדשה ביותר של האתר שלכם ממופה במדויק.

אם גוגל לא מספיק לכם, אתם יכולים גם להגיש את האתר שלכם לבינג.

בחרו במילות המפתח הנכונות ביותר

מילות מפתח הן ביטויים שמגדירים את נימת התוכן של האתר שלכם. הן יהיו המילים הנפוצות ביותר שאתם משתמשים בכותרות ובמלל, וישמשו כדי להבין ולהגדיר את מהות האתר שלכם. כשגוגל שורץ באתרכם, הוא אוסף את כל המילים הנפוצות ומשתמש בהן כ״מילות מפתח״ או רמזי תוכן כדי לדרג את עמודי האתר שלכם באופן המדויק ביותר.

תוכן האתר עלול לקבוע האם קהל היעד שלכם ימצא אתכם, או לא. זאת הסיבה מדוע זה כה הכרחי לבחור את המילים והביטויים הנכונים בהגדרות התוכן וה-SEO של האתר שלכם. כשאתם ניגשים לכתוב את התוכן באתר שלכם, גורמים כגון מיקום והצעת עסקים נישתיים יכולה לשחק תפקיד חשוב במילים המסוימות שכדאי להשתמש בהם. הנה דוגמא:

נניח שאתם מנהלים חנות עוגות. באזורים מסוימים במדינה, או בקרב קהל מסוים, מילה כמו ״קונדיטוריה״ תהיה יותר בשימוש מאשר ״מאפיה״, ולכן אתם צריכים לקחת בחשבון את קהל היעד שלכם ולהתאים את התוכן והמילים בהן אתם משתמשים בהתאם לכך.

אתם תמיד יכולים להשתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי לשאוב רעיונות למילות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבור העסק שלכם. המתכנן הוא כלי יעיל במיוחד כדי ללמוד מה אנשים מחפשים מסביבכם ויאפשרו לכם למצוא את מילות המפתח המתאימות לכם, כדי שתוכלו להוסיף אותם לתוכן של האתר.

כשאתם יודעים באילו מילות מפתח אתם מעוניינים להשתמש, שלבו אותם בכותרות ובמלל של האתר שלכם. ודאו שהן זורמות ומתאימות לתוכן והימנעו מ״הלעטה״ של מילות מפתח – אל תשתמשו ביותר מדי מילות מפתח בטקסט מפני שגוגל עלול להעניש אתכם על התנהגות לא הולמת. עם כל כך הרבה גורמים של בחירת מילות מפתח, אתם תרצו לחקור קצת יותר לעומק כדי לוודא שעשיתם את זה כראוי. הפוסט הזה הוא מקום טוב להתחיל ממנו.


הפכו לאשפי תגי המטא

הידעתם? התוכן שמופיע בתוצאות של מנועי החיפוש איננו לקוח תמיד מתוכן האתר שלכם באופן ישיר? כותרות המטא ותיאורי המטא הן בעצם הטקסט המשויך לאתר שלכם במנועי חיפוש, ואפשר להתאים אותן על מנת לתת הצצה עמוקה יותר, לאלו שאינם מכירים את העסק שלכם, בנוגע למה שיש לכם להציע. זאת הסיבה מדוע תגי המטא הללו צריכים להיות משויכים לכל עמוד באתר שלכם. תחשבו על תגי המטא כהקדמות קצרות שמסבירות לאנשים שנתקלו באתר שלכם דרך מנוע חיפוש מעט על העסק שלכם. אם יש לכם אתר של וויקס, תוכלו למצוא כאן הסבר על שינוי תגי המטא באתר שלכם.

כשאתם מוסיפים תגי מטא, תמיד תזכרו שהטקסט הזה מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ויהווה שער למבקרים פוטנציאליים, כאשר הם מחליטים האם להיכנס לאתר שלכם או שלא. יש לנו עצות מעולות בנוגע ליצירת תגי המטא הטובים ביותר לאתר שלכם בפוסט הזה.


קשרו בין האתר שלכם לרשתות החברתיות שלכם

אם אתם באמת רציניים בנוגע לשיווק האינטרנטי שלכם, סביר להניח שכבר יש למותג שלכם נוכחות במדיה החברתית. הוסיפו לינק לאתר שלכם לעמודי הפייסבוק, הטוויטר, הלינקדאין, הגוגל פלוס שלכם, ולכל מקום אחר שיש לכם נוכחות אינטרנטית בו, כדי לעבות את שובל הקישורים שלכם.

ואם אתם רוצים SEO עוצמתי אפילו יותר: שתפו סטטוס בנוגע לאתר שלכם ברשתות החברתיות הללו. מנועי חיפוש אינטרנטית שורצים באתרים עם קישורים, אתם בעצם תגבירו את הסיכויים שלכם לגילוי על ידי מנועי החיפוש, והרבה יותר מהר.


הוסיפו את האתר שלכם לספריות (directories) המקומיות שלכם

לרוב הדברים שאנשים מחפשים ברשת יכולים להיות ממש בשכונה שלהם. למעשה, הסטטיסטיקות האחרונות מראות כי חיפושים מקומיים הובילו 50% מהמבקרים הניידים להיכנס לחנות תוך יום אחד.

אם יש לכם חנות פיזית, יש לכם מערך שונה לחלוטין של כללים כדי להימצא בגוגל. ודאו שאתם בודקים את עצות ה-SEO המקומיות כדי להוביל לחנות שלכם להימצא בגוגל.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!

#עסקיםקטנים #אתראינטרנט #קידוםברשת #שיווקאונליין

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4