איך לבחור את לוח הצבעים שיגרום למותג שלכם לזרוח



אמנם יש המון שלבים בדרך ליצירת עסק משלכם, אבל מיתוג הוא אחד מהצעדים החשובים ביותר. זו הדרך לגלות לאנשים מה הזהות שלכם. רושם ראשוני הוא הרושם החזק ביותר כשזה מגיע לתחושות של אנשים בנוגע לבתי עסק, אז ברור שאתם צריכים לצעוד עם רגל ימין קדימה בכל מצב.צעד ראשון מוצלח הוא בחירת פלטת צבעים נגישה ומעניינת למותג שלכם שתיושם בכל חומרי השיווק והאתר שלכם. למרות שבחירת צבעים מיתוגיים מושכים עשויה להיראות מעט מסובכת, אל חשש! אנחנו כאן כדי להראות לכם מה הצעדים הנכונים לבחור את הצבעים המתאימים ביותר עבור הצרכים שלכם:

1. דעו אילו רגשות צבעים יכולים להעלות

יכול להיות שיש לכם רעיון כללי איך לוח הצבעים של העסק שלכם אמור להיראות, אבל לפני שאתם קובעים החלטות סופיות, נסו לחשוב על הצבעים הללו, על השימוש הקונבנציונלי בהם ומה הם מסמלים. ״האם הצבעים שבחרתי מעבירים את הרגשות הנכונים והאם הם אטרקטיביים עבור קהל היעד שלי?״ היא שאלה שעלולה להיראות מעט מטופשת, אבל התשובה אליה עשויה להגיע עם המון תובנות – רק תסתכלו על הפסיכולוגיה של צבעים ורגשות.


2. התנסו בכלי לוחות צבעים אינטרנטיים

עכשיו, כשאתם יודעים דבר או שניים על צבעים ורגשות, זה הזמן להשתמש במה שלמדתם – ולשחק קצת עם כלי לוחות צבעים אינטרנטיים! הנה כמה שתוכלו לבחור מביניהם. אנחנו ממליצים במיוחד על שניים.

Coolors.co

קולורס הוא מקום מצוין להתחיל ממנו. הוא מציע מגוון כלים להתאמת הפלטה כך שהיא תיראה בדיוק איך שאתם רוצים. מעבר לזה, אתם יכולים לייצא את התוצר הסופי שלכם בפורמטים שונים כך שתוכלו להשתמש בלוח שבניתם היכן שתרצו.קולרס הוא לא רק כלי לייצור לוח צבעים, אלא גם כלי המאפשר לכם לבחון פלטות של משתמשים אחרים ולשאוב מהן השראה. חלק ה״Explore״ באתר מלא במאות (אם לא אלפי) לוחות צבעים שניתן לבחון, לשמור ולערוך בעצמכם. ואפילו יותר מזה, קולרס זמין במחשב, כאפליקציה לאייפון, כהרחבה לפוטושופ או לאילוסטרייטור – ואפילו הרחבה לכרום לנגישות מוגברת!

Canva Color Palette Generator

קנבה, כלי אינטרנטי פופולרי ליצירת אינפוגרפיקה (בין השאר), מציע זווית מעניינת ליצירת לוחות צבעים – בהתבסס על תמונה שאתם מעלים לאתר. אמנם האופציה קיימת גם באתרים אחרים, אבל קנבה פשוטה ביותר לתפעול.אם יש לכם תמונה הכוללת את התחושה שתרצו להעביר למי שיבחן את המותג שלכם, אתם יכולים פשוט להעלות אותה למחולל של קנבה והיא תייצר פלטת צבעים באופן אוטומטי, כולל קודי ה-hex של הצבעים.לצערנו, זה המקום בו קנבה מפסיקה לעזור, מפני שזה כל מה שאתם יכולים לעשות עם מחולל הפלטות שלה. אתם לא יכולים לעדכן את צבעי הפלטה. האופציות האחרות היחידות הן להעתיק את ערכי ה-hex או להעלות תמונה חדשה.

עדיין זקוקים להשראה לפני ההחלטה הסופית על פלטת הצבעים שלכם? נסו את Colour Lovers כדי לעלעל במיליוני (באמת, מיליוני) פלטות של משתמשים אחרים!

כלים חינמיים (מצוינים) אחרים:

  • Adobe Color CC: אם הגלגל הענק הוא המתקן המועדף עליכם בלונה פארק, אתם תעריכו את המחולל הזה. החליטו על סכימת הצבעים שלכם עם גלגל צבע עצום איתו אתם יכולים לשחק, או פשוט ללכת על הדרך הקונפורמיסטית יותר ולהשתמש בצבעים של תמונה שהעליתם.

  • Colourcode: וואו! לא בטוחים לגבי העדפת הצבעים שלכם? קאלרקוד יתן לכם בומבה לפרצוף, ויציג בפניכם רקע המשנה צבע עם תנועת העכבר שלכם. חוץ מזה, הכלי מציע אפשרויות מגוונות לגבי שמירת צבעים יחד עם קטגוריות שונות לפלטה (אנלוגי, משולש, מרובע, מונוכרומטי, מונוכרומטי קל וכו׳).

3. בחרו את צבעי היסוד של הפלטה שלכם

אוקיי, אז אתם מלאי השראה מספיק כדי להתחיל לבחור את צבעי היסוד או הצבעים ה״דומיננטיים״ של הפלטה שלכם. מצוין! אלה הצבעים שתרצו שקהל היעד שלכם יזהה, והם יקשטו את האתר וכרטיסי הביקור שלכם, אז חשוב לעשות את הבחירה הנכונה.

זה אמנם לא הכרחי, אבל אתם תרצו לבחור שני צבעי יסוד, וכמה אחרים כצבעים משלימים (אל תדאגו, אותם נכסה בהמשך). חשוב לשים לב לכך שמתוך שני הצבעים הדומיננטיים שלכם, באחד אתם תשתמשו יותר מהשני.

ראשית כל, הצבעים הדומיננטיים של הפלטה שלכם צריכים או להשלים או להיות מנוגדים האחד לשני, ואף אחד מהם לא יכול להיות בולט יותר מהשני. אם אתם מרגישים שזה המצב, שחקו עם ההגדרות – גוון (tone), נימה (tint) והצללה (shade) – כדי למצוא איזון בין השניים.

גוון: הוספת צבע אפור לצבע טהור.

נימה: הוספת צבע לבן לצבע טהור.

הצללה: הוספת צבע שחור לצבע טהור.

זה לא שלב שכדאי לזרז יותר מדי, מפני שאלה הולכים להיות הצבעים שיגדירו את המותג שלכם ויראו לאנשים במה מדובר. בסופו של דבר, אתם תשמחו שביליתם קצת יותר זמן ומצאתם את הצבעים המושלמים.


4. בחרו את הצבע(ים) המשלימ(ים) שלכם

צבעים משלימים משחקים תפקיד חשוב מאוד, במיוחד עבור האתר שלכם. הם אמורים למשוך את עיני הצופים שלכם אל מה שאתם רוצים להדגיש. בחירה גרועה עלולה לגרום לאנשים לפספס מה שאתם רציתם להבליט.

הצבעים המשלימים בדרך כלל נועזים יותר מצבעי היסוד שלכם, אז עדיף לוודא שיש ניגודיות גבוהה ביניהם. עבור האתר שלכם, הצבעים המשלימים ייכנסו באלמנטים כגון תפריט הניווט, Call-to-Action, ומקומות אחרים שתרצו להדגיש.

דוגמא מצוינת לשימוש הולם בצבע יכולה להימצא בתבנית ה-Design Conference. האדום מבליט את התפריט ומראה לכם באיזה אזור תוכן של העמוד אתם, וכפתור ה-Call-to-Action בו כתוב ״קנו כרטיסים״ כאילו מתחנן שתלחצו עליו.


5. השתמשו בלוח הצבעים שלכם עם חוק ה-60-30-10

אז, השלמתם את בניית פלטת הצבעים עבור העסקת שלכם. זה אולי הזמן לטפוח לעצמכם על השכם, אבל עדיין לא תמה המלאכה. הדרך בה אתם משתמשים בסכימת הצבעים שלכם בפועל משנה, ואנו ממליצים לתת לחוק

ה-60-30-10 הוותיק להדריך אתכם לשם.

חוק ה-60-30-10 פשוט למדי – תשתמשו בצבע היסוד שלכם 60% מהזמן, בצבע היסוד המשני שלכם 30% מהזמן, והקדישו 10% לצבע המשלים שלכם. כשזה מגיע לעיצוב אתרים, אתם יכולים לעבוד מחדש על החוק ולהקדיש 60% לשטח שלילי (Negative Space), 30% לתוכן, ו-10% לאלמנטים של Call-to-Action.

עדיין לא ממש מבינים? MMI Creative מסבירים: ״חשבו על אדם בחליפה מתוקתקת – 60% הם המכנסיים והג׳קט, 30% הם החולצה, ו-10% הם העניבה״.

אם תעקבו אחר חוק ה-60-30-10, אתם תוכלו ליצור איזון באתר שלכם – גם לגבי התוכן, וגם לגבי הצבע!


עם הכלים והידע שרכשתם כאן, זה הזמן ללכת וליצור לוח צבעים בר קיימא כדי למשוך את הקהל שלכם!

רוצים לשמוע עוד על גרפיקה ועיצוב אתרים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!​

#אתראינטרנט #עסקיםקטנים #עיצוב #שיווקאונליין

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4