אופטימיזציה של מדיה חברתית: איך להקפיץ את תוכן הפייסבוק שלכם



פייסבוק הוא כלי עוצמתי ביותר. עם למעלה מ-1,860,000,000 משתמשים פעילים בחודש, אתם צריכים להתייחס לרשת החברתית הזו כמקום שמספק סופגניות בחינם – או במילים אחרות, מקום שאתם חייבים להיות בו. בין אם העסק שלכם מציע ייעוץ פיננסי, תכשיטים בעבודת יד עבור כלבים, או אפילו בובות שעשויות מחסה, אין שום ויכוח בנוגע לחשיבות של חיזוק הנוכחות האינטרנטית של העסק שלכם וקידום המותג שלכם דרך הפייסבוק.

הצעד הראשון הוא ליצור אתר מהמם שיציג לראווה את האיכויות המדהימות של העסק שלכם. הצעד השני הוא לפתוח עמוד פייסבוק עסקי. כעת, כל מה שתצטרכו לעשות הוא למלא את שניהם בתוכן מעולה – מרגש ושובה לב (כשם שהיו מנת סביח אלקטרונית). על אף שעמוד הפייסבוק שלכם לעתים משמש תפקיד דומה לאתר שלכם, זה חשוב להתאים את תוכן המדיה החברתית שלכם ולייצר רעיונות ייחודיים ומקוריים עבור העוקבים שלכם.

תנו כל מה שיש בכם – הציעו מגוון רחב של תוכן

העולם השתנה. בקרוב, סבים וסבתות יספרו לנכדים שלהם על הזמנים בהם הם הוגבלו לכתוב סטטוס בצורת ״Moshe is...״. הפלטפורמה הנוכחית של פייסבוק מציעה חוויה מגוונת ואינטראקטיבית, אחת שמאפשרת לכם להגיע לקהל היעד שלכם בצורות רבות ושונות. העוקבים שלכם ישתעממו אם תפרסמו רק פוסטים כתובים. מצד שני, לפרסם תמונות או סרטונים בלבד גם לא תכתיר אתכם כמלכי המדיה החברתית.

סוגי התוכן שאתם מספקים אמורים לתפוס את תשומת הלב של הקוראים שלכם. אף אחד לא מצפה לכותרות שדויד גרוסמן היה מקנא בהן, אבל נסו לפחות לגרום לכל ביקור בעמוד שלכם להרגיש כמו הסרת העטיפה ממתנה צנועה. לכן, כשאתם חושבים על פוסט חדש, עצבו אותו באופן מעניין ומפתיע. הסתכלו על הפרופיל שלכם מפרספקטיבה שבועית וחודשית וודאו שאתם משתמשים בכל סוג מדיה אפשרי. שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם פרסמתי יותר מדי תמונות לאחרונה?

  • מה הייתה הפעם האחרונה בה פרסמתי סרטון מגניב?

  • האם זה הזמן לשפר את שליטת הגיפים (GIF) שלי?

  • האם אני מנצל את הכלי המדהים שהוא פייסבוק לייב?

  • האם אני משתמש באופציית הרקע הצבעוני מספיק?

  • האם סובבתי ראשים עם סרטון או תמונת 360?

אם שרדתם את מטח השאלות העצבני הזה, עכשיו זה הזמן לעבור עליהן שוב ולוודא שאתם משתמשים בספקטרום המלא של סוגי תוכן עבור עמוד הפייסבוק שלכם.סיבוב בונוס: אחרי שתסיימו את הדוקטורט שלכם באמנות פייסבוק, אל תשכחו את חשיבות השימוש בכלים שפייסבוק מציעה כדי לגוון את התוכן שלכם. אמוג׳י, צ׳ק אין, רגשות וכמובן ההאשטגים הידועים לשמצה יוסיפו ערך רב לשיתופים שלכם.


עשו חימום – בחרו את הקול שלכם

כשאנשים ממלאים את הפרופיל האישי שלהם, הם מפתחים – לרוב - קול ייחודי. אנחנו מבינים את הצורה הכללית של תוכן שאנחנו יכולים לצפות לו, למשל, מהדודה שלנו, מהבריון מהחטיבה שממש בקטע של כדורגל, או האיש המוזר מהעבודה עם תחביב הלטאות המשונה שלו. זה מתחיל להיות יותר מסובך כשאתם מתעסקים עם חשבון עסקי, מפני שאחת מהמטרות המרכזיות שלכם היא לנקוש על כמה שיותר דלתות ולהגיע לקהלים חדשים כדי שיעשו לייק לעמוד שלכם. למרות כל זה, זה חשוב לשמור על סטייל ייחודי שיאפיין את התוכן שלכם – קול שהעוקבים שלכם יזהו בכל קמפיין, תיאור או סרטון.

השלב הראשון הוא החלטה על ״טון״ לכתיבה שלכם – אתם יכולים להיות מצחיקים ומבודחים, ציניים ושנונים, או פשוט אינפורמטיביים. לא משנה באיזו אופציה אתם בוחרים, עקביות היא שם המשחק – אתם לא ג׳קיל והייד והקוראים שלכם לא מעוניינים שתהיו. בנוסף, הסטייל המובהק שלכם צריך לגעת בכל צורת מדיה בעמוד שלכם. המעבר בין תמונות אמנותיות בשחור-לבן לתמונות גרועות באיכות גרועה אף יותר של תעלולי המשרד שלכם לא יעשו טוב לעמוד שלכם ברוב המקרים. זכרו, החוקים האלה צריכים להיות מיושמים על כל סוג תוכן שתפרסמו.

טיפ מקצועי: לא משנה באיזה קול תבחרו, אף פעם אל תשכחו את הקריאות לפעולה (call to action) שלכם. מבין כל שיטות השיווק המודרניות, המהלך הזה עשוי להיראות מעט מיושן, אבל אתם לא תאמינו כמה חשוב הוא. פשוט הוסיפו ״תייגו את החברים שלכם״, ״הסתכלו על ____״, או ״ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות״ והכינו את עצמכם להפתעה מאלפת בנוגע לכוחן של קריאות לפעולה.


אל תיפלו לאשליית המיתוג – דעו את מטרותיכם

אחרי שהגדרתם את אופי העסק שלכם, זה הזמן לוודא שהתוכן שלכם ישמש את מטרות המותג. החליטו אם אתם רוצים לבנות את המוניטין שלכם, לקדם מוצר חדש, להגיע לקהל חדש או אולי לספק ללקוחות שלכם דרך חדשה להשתתף ולהיות חלק מהחברה שלכם. בנוסף, אל תשכחו שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים – שנו את כתובת עמוד הפייסבוק שלכם כדי שתכלול את שם המותג שלכם ולא סתם מספרים אקראיים, שקלו להוסיף קרדיט לתמונות ולסרטונים המקוריים שלכם שעשויים להפוך לוויראליים, מלאו את כל הפרטים של הפרופיל שלכם ועשו לייק לעמודים של השותפים העסקיים שלכם או מחלקות אחרות מהחברה שלכם.

עם קול המדיה החברתית שבחרתם לעצמכם ומטרות המותג, אתם מוכנים ומזומנים ליצור תוכן שיתאים ליעדים הללו. המון לייקים (או ריאקציות אחרות) זה קצת כמו לתופף לעצמכם על הבטן – זה יכול להיות כיפי ומספק במידת מה, אבל לפעמים אתם תשאלו את עצמכם ״מה הפואנטה?״. חשוב לזכור שעם כמה שאתם רוצים לפרסם עוד תמונות של תינוקות מחבקים חתלתולים, לצערנו, זה לא יקפיץ את הנוכחות של המותג שלכם אם אתם מוכרים מכוניות. הכל חוזר לאיזון בין פוסטים מיתוגיים ״הארדקור״ לבין תוכן רך יותר שכנראה ימשוך יותר קהל והשתתפות. רוצים לבחון דוגמא טובה לאיזון הבריא הזה? הסתכלו בעמוד הפייסבוק של וויקס (https://www.facebook.com/wix). אנחנו מתאימים את תוכן המדיה החברתית שלנו 24/7 (אפילו בזמן שאנחנו שותים את הקפה שלנו) על ידי שיתוף תוכן מגוון, רשומות בבלוג, יצירות של משתמשי וויקס ונושאים מובילים.

פייסבוק מציעה את ההזדמנות לשדרג את שירות הלקוחות שלכם באמצעות תגובות מהירות, מנומסות ולרוב פומביות. מיצוב העסק שלכם כ״מותג חליסי״ – נגיש, אדיב ונכון – יכול להועיל לחברה שלכם מאוד.


שמרו את השיתופים שלכם בלו״ז הדוק – תזמון הוא המפתח

פרסומים בפייסבוק עלולים להיות לפעמים כמו קומדיית סלפסטיק – תזמון הוא הכל. אל תכתבו פוסט פעם בחודש, אבל הימנעו מהצפת העוקבים שלכם בחמישה פוסטים בשעה. בנוסף, חשבו מראש על תאריכים חשובים שתרצו לחגוג או לציין בעמוד הפייסבוק שלכם. זה יכול להיות תמונה לכבוד חג לאומי או סרטון מצחיק כדי לחגוג את יום הפיצה והמילקשייק. תמיד יש יום משונה בסייברספייס, המאפשר לכם לייצר תוכן כיפי ורלוונטי. רק אל תשכחו ליצור לוח שנה חברתי כדי לוודא שאתם לא מפספסים אף תאריך.

אולם, תכנון פוסטים לא מתייחס רק לתאריכים חשובים. הוא חלק משמעותי מניהול זרם קבוע של תוכן שימקסם את מספר הלחיצות, ריאקציות או תגובות – מה שהמותג שלכם מנסה להשיג. זה עשוי להישמע מובן מאליו לרוב מנהלי המדיה החברתית, אבל אם אתם לא משתמשים בכלי התכנון של פייסבוק (או כל אלטרנטיבה חיצונית אחרת), אתם פשוט הופכים את החיים שלכם לקשים יותר ללא סיבה. אין כל צורך לכוון שעון מעורר ל-3 בבוקר כדי להגיע לעוקבים מסביב לעולם. צרו את התוכן שלכם מראש ונקו את הלו״ז שלכם כדי להתמקד באירועים עכשוויים (ומעשי קונדס משרדיים).


נתחו והתאימו

חלק חשוב נוסף ממדריך האופטימיזציה לרשתות החברתיות שלנו מערב את כלי הפייסבוק Insights המדהים, המאפשר לכם לעקוב ולנתח אינטראקציית משתמשים עם העמוד שלכם. כשזה מגיע לקביעה מראש של פוסטים, כדוגמת ההחלטות המוזכרות בפסקה הקודמת, Insights מספק מידע בהיר שיסייע לכם להחליט מה השעה הטובה ביותר ביום, והיום הטוב ביותר בשבוע, לפרסם פוסטים. מעבר לתכנון מראש של פוסטים, Insights הוא כלי חובה לשיפור ביצועי עמוד. כל פיסת מידע שניתנת שם – נמצאת שם מסיבה כלשהי, ומיועדת לחדד את ההבנה של הפעילות בעמוד:

  • מתי העוקבים שלכם לוקחים חלק?

  • מאיפה הם?

  • מי הם? (גיל, מגדר)

  • איזה סוג של תוכן הם מעדיפים?

  • איך הם לוקחים חלק בתוכן שלכם?

ברגע שתתחילו להשתמש ב-Insights, כל השאלות לעיל ייענו. זה יאפשר לכם להתאים את התוכן על ידי בחירה בסוגי הפוסטים שעובדים בצורה הטובה ביותר עבור העמוד שלכם, כוונון לוח הפרסום שלכם וטוויה מדויקת יותר של תוכן למאפייני העוקבים שלכם. עם המידע הנוסף הזה בכיס האחורי, זה מובטח שתקפיצו את הקצב שלכם לקראת הגשמת היעדים.


מסקנה

אם הגעתם עד הלום, אתם באופן רשמי מקצועני תוכן. אך יש להיזהר, פייסבוק מוציא לאור פיצ׳רים ומוצרים חדשים כל השנה ואתם חייבים להישאר מעודכנים. להיות הנסיכים המדליקים מהפייסבוק שמכירים את כל הטריקים העכשוויים זה לא רק לקבל מוניטין ״מגניב״ לעמוד שלכם, אלא גם יעזור לכם להתחבב על האלגוריתם של פייסבוק. פייסבוק אוהב כשאנשים משתמשים בפיצ׳רים החדשים שלהם ויתייחס לתוכן שלכם כבן הזקונים שלו אם תשברו את הקרח ותשתמשו בכלי החדיש שלו.

רוצים לשמוע עוד על קידום אתרים עסקיים? לקבל ישירות אליכם טיפים לשיווק ברשת? לעורר באזז סביב האתר שלכם כך שאף אחד לא יוכל להתעלם מהעסק שלכם? הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו בפייסבוק ולא תפספסו אף אחת מהעצות המועילות שלנו!

#שיווקאונליין #קידוםברשת #אתראינטרנט #ניוזלטר #עסקיםקטנים

צרו קשר:

wixhub@wix.com

ביתנים 27+26, נמל תל אביב יוסף יקותיאלי 4